Hétvégi Próféta 16: Könyvespolc rendezés on :)



A Vasárnapi Próféta (vagy késés esetén a Hétvégi Próféta) egy hetente jelentkező rovat, amelyben a heti olvasmányaimat, molyos aktivitásomat és a bloggal kapcsolatos tevékenységeimet osztom meg :)
Afféle online napló, számadás és hálarebegés az Ég, valamint az Olvasók, Molytársak és Bloggerek felé. Néha előfordul majd benne egy-két személyes hír is, ezért a heti beszámoló, Vasárnapi Próféta és személyes címkék alatt keressétek.


:)
szép kép, igaz?
Twitteren, instán és FB-én már kaptam érte csomó kedvelést, igazán festői kupi volt vasárnap délelőtt a hálószobámban. Egyik ismerős naivan megkérdezte a polcrendezés apropóját, mire a válaszom, a 24 április új szerzemény határtalanul elszórakoztatta. Magyarul: kiröhögött, de nagyon.
Sebaj, amúgy is ideje volt elgondolkodnom egy problémán: hogy vajon ki lehet-e nőni írókat, könyveket, könyvsorozatokat? Mennyire önazonos vajon velem a könyvespolcom?

Az öntudat, identitás kérdése időnként fel-fel tünedezik a blogon, pont úgy, ahogy a fejemben, de példának okáért egy családanya életében azért is fontos kérdés, mert elvileg mi vagyunk a családi tűzhely őrei, az otthon kialakítói.
Viszont a lakás közös terep is, egyaránt kell szolgálnia mindenkit, amíg a gyerekszobák kinézete csak részben múlik rajtam, addig a háló is csak felében az enyém, megalkuvás tárgyát kell képeznie. Mint ahogy abban is engednem kell - egyszerűen helyhiány miatt -, hogy mennyi könyv alszik velem, nemcsak képletesen szólva, hanem valóságosan is.





Az ajtóval szemben, most ez a látvány fogadja a belépőt. Ki lehet találni, hogy mely könyvek kerültek legelőször a polcra :))

Igen, a Harry Potter sorozat. Úgy döntöttem, hogy JKR művei mellé szépen elférnek a HP világot elemző könyvek, aztán néhány Virginia Woolf kötet társul a Szabó Magda gyűjtemény mellett. Innen nem látni jól, de az első polc tetején még a nagymamám bibliája, illetve Weöres Sándor Teljesség felé műve fekszik.
A legalsó polcot teljes egészében Agatha Christie uralja. Sajnos nem egységes a sorozat külleme, más-más időpontban szereztem be őket, de ami hasonló, azok egymás mellé kerültek.
Annyira sok kötetem van, hogy az angol nyelvűek már csak a középső polcra fértek fel :) Malcolm Gladwell, Neil Gaiman, On Sai, Benyák Zoltán és Joanne Harris társaságában osztozhatnak.






A másik könyvespolcom nem ennyire tematikus, nem is tud az lenni, hiszen rengeteg könyvem volt Vavyan Fable-tól, akit régen nagyon-nagyon szerettem, de akit most nem érzek a szívemhez annyira közelinek, ezért az ő könyveiből húsz kötet lekerült az alsó szintre - vagyis a Anyukám lakásába, a családi könyvespolcra. Szinte az összes krimije, a Halkirálynő sorozatból, ami meg van, mert kinőttem, unalmas az ismétlődés? ki tudja, mindenesetre nem érzek hozzájuk hangulatot a közeljövőben, úgy egy éven belül.

Emlékeztek rá, kérdeztem, hogy milyen elvek szerint rendezitek Ti el a könyvespolcaitokat, és az azonos író + sorozat ötleten kívül az ABC szerinti rendezési elv merült fel.
Végül én Marie Kondo ideáját plántáltam gyakorlatba, bár nem azt mérlegeltem egy-egy könyvet a kezembe véve, hogy mennyire okoz örömöt, hanem azt, hogy lesz-e kedvem 365 napon belül, vagy még az idén újraolvasni őket. (KonMari módszerről bővebben ITT.)

A szótárak mindig jó, ha kéznél vannak, Jane Austen angol nyelvű regényei nélkülözhetetlenek, de hiányozna a Gyűrűk ura, Gerald Durrell könyvei, vagy éppen a Micimackó, Fekete István, Márai és Csernus is.
És persze ott csücsülnek szépen sorban a Könyvfesztiválos szerzeményeim, hogy olvasásra kerüljenek, de addig is Reményik, Radnóti jókat rímelgethet a Verslavina szerzőivel :))







Vasárnap jövök egy újabb fejezettel, mert nekiláttam a családi könyvtárunkat is moly-ra vinni, találtam már pár gyöngyszemet - 1925-ös kiadású Jókait! -, illetve megérkeztek a Kínából rendelt könyvjelzőink is.
Újabb képes beszámolóig, sokkal-sokkal jobb időt, Szép hetet és Jó olvasást kívánok Nektek! 

Megjegyzések