Havi zárás: ez volt 2020.júniusa

https://www.pexels.com/hu-hu/foto/kezirasos-jel-papir-szoveg-4668360/


Hát 2020. júniusa finoman szólva ismét eseménydús hónap volt világszerte, de szerintem magánéletileg is sokaknak. Az ember csak kapkodja a fejét, annyi minden tud összezsúfolódni egy hónapba.

Ami nálunk fontos, és baromi lényeges újdonság volt: a távoktatás, iskolaév vége és másnap, már június 16-án a könyvtár, egyelőre korlátozott nyitása. Mivel a két kisebb gyerek még pénteken, 12-én is kapott házit, finoman szólva nem nagyon volt átmenet a két váltás között.
11-én, csütörtökön még az igazgató és az osztályvezetőm is úgy nyilatkozott, hogy kamu a könyvtárnyitásokról szóló Index cikk, de 15-én délután mégis kaptunk egy emailt, hogy másnap mindenki menjen már dolgozni :D

Július 6-tól pedig már rendes nyári nyitvatartással fogunk üzemelni, szerencsére mivel én időközben négyórás munkavállaló lettem, csak heti kettő-három alkalommal járok be ledolgozni a 8 órás műszakot. Őszintén szólva, három hónap itthonlét után, elég is annyi utazás, meg külvilág.
Kicsit lejjebb vettem az online jelenlétet is, csak hétvége kapcsolom be a Twittert, mert Fannit megkértem, hogy változtasson jelszót, az FB pedig továbbra is a munka terepe.

Tündér, a macskánk, és a maradékát felfaló kerti sünink :)




Ezeket a könyveket olvastam júniusban: 

  • Csernus Imre: Egy életed van
  • Lana Millan: Egy angyal a szerelem küszöbén
  • Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz!
  • Hiro Arikawa: Az utazó macska krónikája
  • Francine Pascal: Túl szép, hogy igaz legyen
  • Jacqueline Wilson: A Diamond lányok
  • Francine Pascal: Versengő szívek
  • Jacqueline Wilson: Lola Rose
  • Francine Pascal: Rosszlány
  • Bauer Barbara: A fényfestő
  • Harriet Muncaster: Holdas Hanna balettozik
  • P. G. Wodehouse: Pupák Csodaországban
  • Schäffer Erzsébet: A szőlővirág illata

Moskát Anita író Instagram #tárgytérkép kihívásához én is csatlakoztam

Lehet, hogy úgy tűnik, hogy ismét sokat olvastam ebben a hónapban is, de elárulok egy meglepő tényt: le vagyok maradva az átlag önmagamhoz képest!
Általában fél év alatt 100 könyvet fogyasztok el, idén viszont (még csak) 68 olvasmányom volt.

Ennek oka több dolog is, egyfelől a januári záróvizsga, amikor kimaradt 20 nap; másfelől a járvány, karantén kirobbanásakor én se bírtam napokig mást, csak híreket olvasni; harmadrészt azt hiszem komolyan vettem a Goodreads fogadalmamat, hogy idén maximum 150 olvasmányom lesz.
Nem versenyzek már, mert mikor meg oldalszámra, statisztikára megyek, akkor hihetetlenül peches választásaim vannak - lásd a két Jacqueline Wilson könyvet, amit múlt hétvégén olvastam el, és egyik rosszabb volt, mint a másik :P

Az utolsó ok pedig a kontentgyártás volt, a távmunka. Ha az ember hat órát tölt el egy-egy blogbejegyzés megalkotásával, vagy FB posztok időzítésének gyártásával, hát nem igazán van kedve még olvasni ... legfeljebb fanfictiont, azt meg idén nem nagyon jelzem, még a Goodreads-en sem.

Idén mát többször kerülgetett a kiégés, amivel szerintem mindenki szembe nézett már 2020-ban, legfeljebb nem tudatosult benne, hogy ebben a kivételes évben, az a rosszkedv, kedvetlenség, depresszió, a kiégés jele lenne.
Valamilyen szinten ez most természetes jelenség is:
"Egy kutatás szerint az amerikai munkavállalók 45 százaléka érez kiégést a járványhoz kapcsolódóan, a legtöbben a munkaterhelés miatt, de a magánélet és a munka összeegyeztetése, a kommunikáció hiánya vagy az időnyomás is negatív tényező. 
Valószínűleg nálunk sem jobb a helyzet, hiszen vannak, akiknek gyerek mellett kell home office-ban dolgozniuk, másoknak a munkába járás okoz korábban nem tapasztalt nehézségeket."

Amit én a pszichológussal egyetemben tudok tanácsolni, az a slow down, azaz lazítás, engedély önmagadnak, hogy most ez van, ez a negatív világhelyzet, és lassíts, adj időt magadnak.
Én is csak ezt teszem, ha nincs kedvem olvasni, blogot írni, mosogatni, akkor nem teszem, hanem visszahúzódom a csigaházamba, teknőspáncélomba. Van teendőlistám, de ha csak napi egy létfontosságú dolgot tudok róla elvégezni, akkor az most pont ELÉG, pont jó.

2020 nem a teljesítményekről szól, hanem a változásokról, amit viszont nem árt átgondolni, átérezni, és ez bizony időigényes feladat.
Lassú és stresszmentes nyarat kívánok Nektek, a verseket beidőzítettem, de valószínűleg értékeléseket, blogbejegyzéseket csak kéthetente fogok hozni.

Még azon is gondolkozom, hogy csak visszanéző posztok lesznek, válogatás az elmúlt évek nyári bejegyzéseiből, sem mint új tartalom ;)
Úgy is lehetett tőlem elég sok tartalmat olvasni, a Kávészüneten, az OIK blogján. ITT szedtem össze a szakmai blogcikkeket egy listában:
https://czenema.blogspot.com/p/szakmai-blogposztok-egyetemi-beadandok.html




Megjegyzések