Havi zárás: ez volt 2019.júliusa, a Harry Potter olvasási maraton hónapja





2017 január hónapjától kezdve írok havi elszámolást a blogra, ez lesz a 30. ilyesféle poszt :))
Sok képet töltöttem le hozzá a telefonomról, olyanokat, amik felkerültek már az instagramra, de újakat is, amiket még nem láttatok.
Ezeket a szénabálákat Örményesen fotóztam, az egy csepp, ezer fős falu, Szolnoktól 38 kilométerre. Hihetetlen, de igaz, rettenetesen el vagyok én is szokva a vidéki léttől, pedig csak 1985 óta élünk Budapesten, eredetileg nyíregyházi a családunk.

Hello, szupercella!



Most lesz az a hónap, amikor nem fogok szabadkozni azért, mert sokat olvastam, hiszen részt vettem az első moly Harry Potter házak olvasási maratonon! Juhé, baromi fárasztó volt.
De most tényleg.
Én bolond, mert más szóval nehéz illetnem önmagam, képes voltam 5 ezer oldalnyi teljesítést bevállalni, mentségemre legyen szólva, a mi (Mardekár) csapatunk volt a legkisebb létszámú, csak 41-en jelentkeztünk!
Mondjuk a verseny végén átlagolás lesz, tehát a Hollóhát a 62 jelentkezéssel lehet, hogy pont pórul jár... No, mindegy, majd frissítem ide a poszt végén az eredményt!

Gyökérszoknyás fa, János-hegy



Ezeket a könyveket olvastam tehát júliusban:

  • Christine Leunens: Cellába zárva
  • Rosie Banks: Hómackók menedéke
  • Katja Pantzar: Sisu és én
  • Péterfy Gergely – Péterfy-Novák Éva: A panda ölelése
    (innentől indult a maraton!)
  • Takaya Kagami: Seraph of the End 11.
  • Takaya Kagami: Seraph of the End 12.
  • Takaya Kagami: Seraph of the End 13.
  • Takaya Kagami: Seraph of the End 14.
  • Takaya Kagami: Seraph of the End 15.
  • Bihari Viktória: Egy negyvenes szingli majdnem (!) elcseszett élete
  • Takaya Kagami: Seraph of the End 16.
  • Takaya Kagami: Seraph of the End 17.
  • Zacher Gábor: A Zacher 2.0
  • Tim Harford: Alkotó rendetlenség
  • Peter Brock: Nelli
  • Patricia Schröder: VarázsBagázs – Banya-bonyodalom
  • Patricia Schröder: VarázsBagázs – Bűbájboszik
  • Patricia Schröder: VarázsBagázs – Szerepcsere
  • Tóth Csaba: A sci-fi politológiája
  • Grant Cardone: The 10X Rule
  • Mörk Leonóra: Az utolérhetetlen Mr. Yorke
  • Charlie Fletcher: Kőszív
  • Katie Fforde: Recept a szerelemhez
  • Jeff Kinney: Egy ropi naplója – A harmadik kerék
  • Jeff Kinney: Egy ropi naplója – Pechszéria
  • Katie Fforde: Száz boldog esküvőm
  • Darren Shan: Cirque du Freak  
"Harry, te ugye mindent tudsz a világról. Mondd meg nekem, hogy pontosan mire való a gumikacsa ?"

A twitteren megjegyeztem július 23-án, a 19. könyv olvasása után, hogy már kezdek besokallni a maratontól, és egészen izgalmas, hogy micsoda kis csevej alakult ki a csiripem kapcsán :)

Tény #1: nem mindenkinek való egy olvasási maraton.

Tény #2: én biztosan csak Anitigert, Hagyjatok! Olvasok! bloggerináját hívtam csatlakozni, mert róla tudtam, hogy mardekáros és könyvmoly, és benne van ilyesféle őrültségekben.

Tény #3: ha jövőre lesz HP maraton, akkor igen el fogok gondolkozni azon, hogy vagy nem veszek részt (hazudok, mert fogok); vagy oldalszám vállalása nélkül indulok neki a dolognak.

Tény #4: ebben a maratonra olvasott 23 kötetben sok a csalás, 7 manga van benne és 8 gyerekkönyv, mert az is ért!

Tény #5: semmi más dolgom itthon, a háztartás és a gyerekek mellett, nem dolgozom még, tehát időm mint a tenger.



Az olvasások egy részével az volt a gondom, hogy nem sikerült jó könyveket kiválogatnom a hónapban. 
Bihari Viktória könyve elég megosztó a molyon. Ellentétben sokakkal, nekem semmi bajom a stílussal, igen vicceskedik, mint egy standupos, igen, olyan alpári és fordulatos is. Direkt, le is írja – minden nagyobb színész, aki bohóckodott, közben haldoklik. (Lásd Robin Williams.) 
Az alpáriság jellemzőt meg kicsit túlgondoltnak érzem, ki az, aki nem szokott magában káromkodni, ha valamit elszúr?!? Ne szenteskedjünk már!
Nekem a szennyes kiteregetésével sincs gondom, ez egy fejlődésnapló, személyes, intim, pont azzal hat az olvasóra, hogy ennyire belehív a szövegbe. Nem hiszem, hogy nekem menne az ilyesféle kitárulkozás, de a „mindent, vagy semmit elv” másnál alkalmazása nem zavar. 
Ez is csak egy lehetséges út, módszer, életmód abból a bizonyos ezerféléből, amivel olvasóként találkozik az ember.

Július hónapban két rettentő rossz olvasmányt sikerült kifognom, Mörk Leonóra első regénye nagyon távol áll a mostani történeteitől, Katie Fforde: Recept a szerelemhez főhőse, Zoe Harper pedig simán elindulhat a legbugyutább szereplő díjáért, elég esélyes a győzelemre.
Zacher Gábor könyvéről írtam posztot, azt szívesen ajánlom, valamint klasszak a ropinaplók (különösen a Pechszéria!) és még mindig szerelem Darren Shan vámpírsagája.
Szigorúan Larten Crepsley miatt!

Kiskedvencek titkos élete volt a hónapi mozizás
A hónapban nem vettem fizikálisan könyvet, csak az amazonon kóboroltam (ismét).
Voltak júniusban terveim, hogy miket szeretnék olvasni, hát mit ne mondjak, csak félig sikerültek.
Murakami Harukitól az 1Q84 (Ezerkülöncszáznyolcvannégy) című kötetét végre elkezdtem, illetve már olvasom a szépséges és elég sok új információt tartalmazó Szabó Magda interjúkötetet.

Három könyvtári könyvem várakozik a polcon, Fehér Boldizsár: Vak majom, Bauer Barbara: Még ​látlak odafenn és Rainbow Rowell: Fangirl.
Többet nem merek betervezni, mert ha minden igaz, akkor jövő hónapban érkezik két francia nyelvű regény a házhoz. De róluk majd csak augusztusban mesélek :)


Megjegyzések