Blogoljunk okosan!



Most, hogy van kindlem, lelkesen olvasgatok hírleveleket, és szemezgetek elég sokféle irányba, ebből tegnap az egyik volt a Business&Marketing kategória, és annak is a Top 100 FREE szekciója.
Vagy fél tucat blogolással foglalkozó könyvet küldtem az olvasóra, ebből már két könyvet olvastam el, róluk fogok ma írni.
FIGYELEM!
Mivel Freebie kategóriás ebook-okról lesz szó, NEM kezeskedem azért, hogy a későbbiekben is ingyenes marad a letöltésük, a poszt írásakor (tegnap és ma) azok voltak, de ez bármikor változhat!


Blogging For Profit: How To Make Money Blogging About Your Passion 
http://www.goodreads.com/book/show/26030312-blogging-for-profit
Elég rövid kis könyvecske, ami hat részben tárgyalja ki, hogyan kell - szerinte - blogot indítani, milyen a jó blogszolgáltató, milyen közösségi eszközöket kell használni, és hogy milyen lehetőségei vannak a bloggernek, ha pénzt óhajt termelni a blogjával. 
Elég kis egyszerű nyelvezete volt, csak pár megjegyzendő információt tartalmazott nekem. Volt egy mondat, ami nagyon tetszett, és tényleg jól fogalmazza meg a blogírás lényegét: The reason you want to blog in the first place is because of the passion you have for your subject. Az ok amiért blogot írsz elsősorban az a szenvedély, elkötelezettség, amit érzel a blog témája iránt - ennél jobban és szebben még nem találkoztam a blogolás meghatározásával :)
Kicsit furának tartom - és persze itt nagyon amcsi az ebbok, hogy a Wordpresst favorizálja, mégpedig azt is úgy, hogy legyen saját domained, szolgáltatód, és a WP platformját használd. Ez egy átlagos magyar blogger esetében ötéves terv eredménye...

Nagyon érdekes felvetés volt a posztok szószáma, hogy milyen hosszú legyen egy-egy bejegyzés. Az író itt arra hivatkozik, hogy olvasmányai, netes kutatásai alapján 300-700 szó közötti tartományra esküszik a legtöbb szakértő, de példának hozzá fel Seth Godint, az USA szerte ismert reklámszakembert, TED előadót, aki blogolt már 1 mondatot is sikeresen, de időnként 400 szavas poszjai is vannak.
A legjobb és legemlékezetesebb tanácsa a könyvnek az, hogy kísérletezni kell, hogy melyik stílus áll hozzánk a legközelebb, a rövid-velős, vagy a hosszú-kifejtős, esetleg kitapasztalni egy egyéni hosszúságot, 200-800 szó között bármit. Idéz még egy szakértőt, aki szerint egy blog akkor kezd beindulni, ha legalább 5 ezer szónyi tartalom van rajta - ez praktikusan legalább 50-100 poszt.
Egyszeri - kétszeri olvasásra jó ebook volt, megmarad a felhőben :)



http://www.amazon.com/Start-Profitable-Authority-Blog-Under-ebook/dp/B014S9MKBK


Hallottatok már a niche kifejezésről?
Az angol szó egy olyan állást, terméket, szolgáltatást jelent, ami szűk piaci igényeket elégít ki, olyan piaci területre tör be, ahol még mások nem voltak jelen.
Az ebook címétől eltérően a SEO-val, vagyis keresőszavakkal kezdi a blogépítést, mert szerinte a blog a szakmai sikerek előszobája, amit egy niche megkeresésével érdemes kezdeni. Azt javasolja, hogy az eljövendő blogíró fókuszáljon meglévő tudására, azt szűkítse le a lehető legkisebb piacra, majd keressen egy rést, és abban a témában kezdjen el írni. (Alaptémáknak írja az egészséget, technikát - mind számítástechnikát, mind elektrotechnikát; oktatást, biztonságot, kisállatokat.)
Ez az írás is a Wordpesst isteníti, az egész blogtelepítést leírja részletesen, widgetről-widgetre, de van néhány általános tippje is. Ezek közül a Hasznos oldalak tetszett (Contact, About javasolt tartalommal), illetve Privacy Policy - ha lesz email listád; affiliate program esetén pedig további figyelmeztető szövegekre lehet szükség.

A blogolás gyakorlati menetéről keveset ír a szerző, inkább a külsőre - cím, betűméret, csatolt képek hívja fel a figyelmet; illetve ő is imádja a blog kiszervezését, írói közreműködéseket.
Nekem nagyon tetszett az a rövid kis összefoglalója, hogy melyik nagy közösségi oldal milyen vásárlókra jó; a Pinterest felhasználónak 80 %-a nő, mégpedig a 20-45 éves korosztály a fele ebből; ha nagyon szaktémában írsz, akkor jobb a LinkedIn; ha 18+-os a tartalom, akkor inkább a Twittert érdemes megcélozni, mert ott nincs még cenzúra.
A facebook-ot általános közösségépítőnek tartja, és egyetért a másik könyvvel abban, hogy legalább heti 2-3 blogbejegyzés kell egy sikeres oldal működtetéséhez.

Ami nekem nem tetszett, hogy ahhoz képest, hogy Neil, az író mennyire hangoztatja azt, hogy a blogot saját nevedben kell írnod, mert része az énmárkának,  ehhez képest meglehetősen keveset árul el magáról, és fényképet se mellékel magáról: http://www.passive.marketing/about-me/



Konklúzió:
ha blogolás a téma, egyelőre marad a Kincsesfüzet kreatív írással foglalkozó tippjei, illetve a Pillecukor blog blogger tutoriáljai :))
Azokból tanultam eddig a legtöbbet.
Mellékelt képek is Timi tumblrjéről származnak: http://kincsesfuzet.tumblr.com/archive



Megjegyzések