2023 eddig

 


Fenti képet Szarajevóban fotóztam, lakótelep kelős közepén van ilyen fancy galamblak :D

Itthon vagyok a héten, mint minden augusztusban kiveszek egy hét szabit, hogy iskolába tudjam indítani a gyereksereget, és hogy le tudjam zárni a nyarat. Idén megint/újfent zaklatott évünk van, probléma-gond hátán, de mint tudjuk, az égiek/Isten/sors csak arra mér rá nagyobb csapást, aki el fogja tudni bírni. Egyelőre (lekopogom): győzzük, csak nagyobb néhány bukkanó a kelleténél. 

Mivel van időm gondolkodni, volt időm azon is eltöprengeni, hogy miként állok a szilveszteri fogadalmammal. 
2023-as terveim a következőek voltak:

– várólista csökkentés ✔,
– januárban van három vizsgám (két szóbeli + egy írásbeli, a néprajz, az a legnehezebb tantárgyam) ✔,
– legalább 104 könyv elolvasása a SAJÁT magánkönyvtárunkból
– minimum 120 könyv eladása/kiszortírozása itthonról
– szakdolgozat elkezdése még az első negyedévben
– abszolutórium megszerzése júniusban
– szakdolgozat írás nyáron

– ÚJ MUNKAHELY KERESÉSE (sorry srácok! <3) ✔,
– napi meditáció + Duolingo továbbra is
– napi JÓGÁRA visszaszokni.

A várólista csökkentést február végére kiolvastam, ismét második lettem a teljesítéssel. Három vizsga jeles lett, ellenben mivel a férjem kiment Boszniába katonáskodni, az egyetemet halasztottam.
Jelenleg pedig azon filózok, hogy teljesen elengedem a KRE BTK gyerekirodalmat, annyira más irányt vett 7 hónap alatt az érdeklődésem, hogy sokallom a 180 ezer forintos tandíjat + a 12 szabadnapot, ami a jövő félévre elmenne + a vizsganapokat + a szakdoga írásra fordított időt.

Új munkahelyem lett, OIK(Oszk) helyett FSZEK Kőbányai könyvtár, április óta. Nem tökéletes amúgy, az az OIK volt a régi fenntartóval (MINDIG VISSZA FOGJUK SÍRNI!), de szeretek a szépirodalom-kortárs irodalom-vers-kötelező irodalom szakfelelőse lenni, rengeteg olyan dolgot csináltam már Kőbányán, amit előtte 3 év alatt nem. 



Hát igen, most jönnek a negatív dolgok, ahogy csak Murphytől kifért XD

Jógát egészen júliusig remekül csináltam, már két applikációval (Daily Yoga és Yoga for Beginners Weight Loss) amikor elmentünk Erdőbényére, és idén nem vittem jógaszőnyeget, gondoltam tíz nap belefér. (Ez a fenti képen a 07.13-22 közti időszak.) 
De arra nem számítottam, hogy a boszniai út előtt, a bőröndpakolás közepén mondja be az unalmast az előző Samsung telefonom, úgy, hogy egy hétig a legkisebb gyerekem volt telefonját kényszerültem használni. :D XD

Egyfelől a lüke Redmire egy csomó-csomó appot nem tudtam feltelepíteni (se a jógát, se a meditációt!), másfelől viszont elgondolkodtató volt, hogy milyen kevés alkalmazás elég nekem az élethez. Boszniába úgy mentem ki, hogy csak Duolingo+gmail+viber+messenger+firefox+telekom volt letöltve a telefonra, és ezeken kívül a fényképezőgépet meg a számológépet használtam naponta. 
Duón csak sztoriztam, meditáció és jóga teljesen kiesett 16-17 napra. (Meditálni hamarabb találtam vissza, mint a jógához.)

Ezek után talán nem meglepő, hogy ismét újraolvastam James Clear Atomic habits (Atomi szokások) című könyvét, valahogy kellett jó pár ötlet, hogyan lendüljek ismét mozgásba. 

(fotó: Jajce vízesés)


Boszniát nagyon-nagyon megszerettük, hegyes-dombos vidék, rengeteg sziklával, barátságos emberekkel, akik közül nagyon sokan élnek az idegenforgalomból. Aki beszél angol/német/orosz nyelvek bármelyikén, az el fog tudni boldogulni szerte az országban. 
Rengeteget kirándultunk, szinte minden nap mentünk valahová, csak éppen sokat kellett autózni, ez volt az egyetlen hátrány. Mivel minden olcsó, JÓVAL olcsóbb, mint itthon, sokat ettünk-ittunk, szinte minden nap étteremben, és eszméletlen mennyiségű édességet hoztunk haza.

Kulturálisan két nagy különbség van: Szarajevóban sok a muzulmán, Észak-Bosznia tele van mecsetekkel és beöltözött, burkát hordó nőkkel. Viszont mivel egymás mellett élnek, teljesen toleráns mindenki-mindenkivel, láttunk olyat, hogy rövidnadrágos lány ment a burkát viselő barátnőjével karonfogva, nevetgélve, boldogan. Dél-Bosznia ehhez képest oroszbarát (orosz zászló és a bizonyos Z betű mindenhol), ott meg görögkeleti templomok vannak minden településen. 

Viszont a bosnyákok cigiznek, mindenhol, épületen (éttermen!) belül is! Mondjuk a pincérek tudják, hogy a külföldiek ezt nem díjazzák már, legalább egy-két asztalra ültettek mindenkitől minket, mert nálunk a gyerekek nem ehhez vannak szokva. 


Tanulság: jövőre nézve eldöntöttük, hogy tovább fedezzük fel a "Balkánt", megyünk Horvátországba, Szlovéniába, Montenegróba is :D  

Még egy tanulság: 
jó volt így összeszedni, hogy miként-hogy állok az év eleji fogadalmaimmal, mit-merre kell kiigazítani.

Pont ma reggel érkezett egy 50 ezer oldalas moly-plecsni, ezek szerint már olvastam ennyit (oldalszámot sose nézem); darabszámra 375 kiolvasott könyvnél tartok.
Kihívásokból az AC néni 2023-as és a havi újraolvasóst csinálom csak, tehát biztosan lesz 4 AC olvasmányom és 4 újraolvasásom. Ez utóbbiból lehet, hogy folytatom a HP olvasásokat, csak ott éppen a negyedik rész jön, azt meg nem szeretem :(
Magánkönyvtári olvasásokkal még csak 46/104-en állok, itt azért minimum 52/104-ig fel kéne kúszni a mutatónak. 

Szilveszter környékén biztosan érkezem hosszabb beszámolóval, addig is Köszöntem a figyelmet! <3

Megjegyzések