Julian Brass: Légy ​úrrá a szorongásodon!

május 20, 2020


FÜLSZÖVEG:

Julian ​Brass eltökélte, hogy komoly hatással lesz azoknak az embereknek az életére, akik úgy döntöttek, hogy – hozzá hasonló módon – a boldogabb élet reményében szembenéznek a szorongásukkal. A Légy úrrá a szorongásodon gyakorlatias és könnyen elvégezhető gyakorlatokat kínál, amelyek segítségével bárki szembe szállhat a kihívásokkal – társadalmi hovatartozásától, földrajzi helyzetétől és fizikai képességeitől függetlenül.
A sikeres média- és üzleti tanácsadóvá vált férfi megosztja velünk életének legfélelmetesebb, legkeményebb és legmagányosabb időszakát, amikor nem becsülte eléggé önmagát, így a stressz, a depresszió és az érzelmi hullámvölgyek uralták a hétköznapjait. Ám a gyakorlatoknak köszönhetően Julian megtanulta, hogyan használhatja ki a szorongásban rejlő erőt. A szerző roppant őszinte, motiváló, orvosilag is alátámasztott, hiteles és – nem utolsó sorban szellemes – meglátásait olvasva világossá válik számunkra, miért ajánlják jó szívvel neves sportolók, orvosok, üzletemberek, jógik, nyugati és keleti spirituális vezetők a nemzetközi sikereket elért könyvet.

A KÖTET ITT VÁSÁROLHATÓ MEG -20% KEDVEZMÉNNYEL! :)



Szerintem kétféle olvasó van: az, aki szeret önfejlesztő könyveket olvasni, és nyitott szívvel, elmével fogadja őket; illetve az az olvasó, aki magas lóról közli: ő többet tud a szerzőnél a témáról. Gonosz lélekként bennem ilyenkor felmerül, hogy vajon akkor miért nem a kritizáló írt könyvet, adott topikban, de hát a cselekvés, 2-300 oldal megalkotása nehezebb, mint egy online vélemény világgá kürtölése.

Félreértés ne essék: Julian Brass könyve NEM tökéletes, mégpedig abból az okból, amiért a többi könyv sem tökéletes a világon. Nincs Egyetlen könyv, csak Egy gyűrű, mind felett; pláne nincsenek olvasmányokból elsajátítható varázsreceptek, amelyek rögtön eloszlatják a szorongás felhőit az olvasó felől.
Az van, amit Julian a 106.oldalon írt le, ha egyetlen olvasónak, embertársának segíthetett a kötetével, akkor már megérte a ráfordított időt, energiát, vesződséget. Ezzel a gondolattal nagyon egyet tudok érteni, sosem tudhatjuk, hogy akár bloggerként, íróként, véleményvezérként mit és miért fogad el, visz tovább az olvasó a műveinkből.

Julian Brass élete mondhatnik édeni, felcserélte a startupját a tanácsadásra, amit végtelen jógázással és meditációval támogat meg. Úgy gondolja, hogy a szorongás egy belső erőforrás tud lenni, ha az olvasó hajlandó kicsit mélyebbre nézni a lelkébe, szokásrendszereiben, rutinjaiban, és kideríteni, hogy vajon testi, lelki, vagy szellemi gondok erősítik jobban a tüneteit.

A legtöbb tipp, ami a kötetben szerepel abból az alaptézisből származik, hogy muszáj holisztikusan, az embert teljes egészében, teljességre törekedve figyelembe venni.
Minden mindennel összefügg – mondjuk számtalanszor, és bizony, most a világjárvány be is bizonyította, hogy egyetlen apró cselekmény, egy étel elfogyasztása mekkora hatással tud lenni egy egész ökoszisztémára.
Julian is többször figyelmeztet a könyvében, hogy nem elég egy-egy tünet kiiktatása, illetve átalakítása, mert a szorongás gyakran több rétegű, nem egyetlen elemből áll, muszáj holisztikusan szemlélni az életünket, még akkor is, ha a nyugati ember máshoz szokott.

https://www.facebook.com/julianbrass

Melyek voltak a kedvenc tippjeim?

1.,
„Ha úrrá szeretnél lenni a szorongásodon, fontos tisztában lenned azzal, mely ételek állnak a te oldaladon, és melyek dolgoznak ellened. De ennyi nem elég. Sokan tudják egy-egy ételről, hogy nem tesz jót nekik, mégis elfogyasztják. Annyira finom, hogy nem tudsz meglenni nélküle? Tedd fel magadnak a kérdést: tényleg megéri?...
Barátom, ha megeszel valamit, amiről tudod, hogy árt neked, akkor jobban szereted az ételt, mint saját magadat. Ez önpusztító magatartás.”

2., 
„A szorongás az ismeretlentől való félelemből ered, míg a rituálék ismerős terepre visznek. A  rituálék segíthetnek kiegyensúlyozottabbnak, stabilabbnak, biztosabbnak érezni magad. Javaslom, hogy nézz rá életed több területére is, és alakíts ki pozitív rituálékat. ”

3., 
„Az okostelefonunk annyira „okos”, hogy kitalálta, miként fokozhatja a szorongásunkat. 
Szeretném, ha megértenél egy nagyon fontos dolgot: az okostelefonok, a közösségi oldalak és a különféle appok túlstimulálják az agyunkat. Szakemberek, általában pszichológusok rakják össze őket ilyen módon. Az okostelefonokat úgy tervezik, hogy ne tudjuk olyan könnyen félretenni őket, hogy izgalomba hozzanak, a szívünk egy kicsit gyorsabban verjen tőle, és a rengeteg értesítés küldésével függővé tegyen. Az lenne a célja, hogy úgy érezzük, kapcsolódunk másokhoz, ám végső soron még több stresszt teremt.”

4.,
„Ha világosan akarsz látni, légy tudatos. A naplóírás segít tisztázni a szándékaidat. Ismered azt a mondást, hogy ami nincs szem előtt, az olyan, mintha nem is létezne? A szándékaid nem tűntek el, épp csak összezavarodtál, mert szem elől tévesztetted valódi önmagadat.”

5., 
„Az olvasás gyors és gazdaságos módja az utazásnak, általa magunk mögött hagyhatjuk mindennapi életünket, és beléphetünk egy másik világba. Én tudatosan választok mindig pozitív témájú olvasnivalót, mert kellemes helyeken szeretem találni magam, és a lehető legtöbbször visszatérni oda.”

6., 
„Milyen hatással vannak a hírek a te szorongásodra? Nem lenne jobb kevésbé értesültnek lenni, mint aggodalmasnak, nyugtalannak és szuperinformáltnak? Miért fontosabb, hogy tudomásunk legyen mindenről, ami a világban zajlik (és nincs rá semmilyen hatásunk), mint békében élni a saját kis világunkban?...
Fontos, hogy rájöjj, nálad mi váltja ki és fokozza a feszültséget, mert csak így sikerülhet másként viszonyulnod a szorongáshoz. Jól fontold meg, mit engedsz be a lelki világodba.”

7., 
„Minden bizonnyal akkor aggódtam a leginkább, és voltam a legfeszültebb életemben, sőt átmenetileg depressziós, amikor nem tudtam, pontosan merre tartok. Ha nem jelöljük ki az irányt, elbizonytalanodunk az életcélunkat és a létezésünket illetően, és azt sem tudjuk, mit együnk reggelire! Észrevetted már, hogy ez életed minden területére begyűrűzik?
Ha érezted már magad céltalannak valaha, mondd csak, feltűnt, hogy milyen hamar kicsúszhat az irányítás a kezünk közül? A döntésre való képességünk egyszerűen megy a levesbe. Hirtelen a legkisebb választás is, mint az az egyszerű kérdés, hogy mit együnk ebédre, vagy melyik úton menjünk haza, hatalmas súllyal nehezedik ránk, és megoldhatatlan feladatnak tűnik.”

https://www.facebook.com/julianbrass


Nekem jól esett most ez a könyv, lassabban is olvastam a szokásosnál. Szerintem érdemes rá időt és figyelmet szánni, aztán időről-időre újra elővenni. 
Mert sajnos a szorongás nem egyszeri élmény ezen a Földön, ebben a rohanó tempóban. De Julian Brass kötetében összeszedett tippek olvasása, átgondolása pont segíthet lecsendesülni, átemelni a fókuszt a zavarostól, a tisztább felé.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!