100 könyv 2022-ben

 


Rövid bejelentkezés következik ide, aminek az az apropója, hogy elértem a 100 könyves olvasást a Molyon :))
A 100 kötetből az egyik legkedvesebb látható a fenti képen, de viszonylag szerencsém volt, olyan sok rossz könyvet nem fogtam ki még idén. Ami nem tetszik, azt abbahagyom, például tegnap Perle könyvét, vagy a Tövismozaikot, mert se az idősíkok közti ugrálást nem bírom, se a kapcsolatfüggőség témáját.
Adok a könyveknek 40-60 oldalt, egy órát az életemből, aztán goodbye - rövid az élet, sok az elolvasható kötet.

A legnagyobb boldogság idén is a Várólista csökkentő kihívás kipipálása volt, az első negyedévre terveztem be, és második teljesítőként, február 6-án lettem vele kész. Ez volt a hetedik vcs-ém, tavaly kihagytam, de most megint újult erővel fogok belevágni. Annál is inkább, mert a hosszúra nyúlt decemberi szabim alatt feltettem a TELJES otthoni könyvállományt a nevemre, ugyanis eladom a már kinőtt gyerekkönyveinket (Bogyó és Babóca all), meg azokat a regényeket, amiket nem fogok újraolvasni.

Ma épp 1715 darabos a családi könyvtárunk, és mivel mindent a nevemre vettem, kiderült, hogy csak a felét olvastam el eddig. Lesz miből várólistát csökkenteni egy évtizedig...




Csöppet elmaradt a blogírás az életemből, holott igazándiból csak a személyes blogolást hagytam el még tavaly, mert helyette napi szinten gyártok tartalmat a könyvtárnak.
Még mindig én viszem a könyvtári Moly profilt, felesben gyártom a kontentet az FB és Insta profilra, és havonta egy blogbejegyzést is írok a könyvtári blogra.
(Ez a múlt hónap három darab 'egy bejegyzés' lett, de sok volt a betegség, meg a vázlatként parkolópályára állított poszt is.)

Nagyon szerettem a tematikus írásokat, amikor kiválasztok egy témát és ahhoz gyűjtöm össze a könyvtári állományunkból az ajánlópolcot, amit mellékelek a poszt végére.
A 3+1 adventi olvasmány még tavalyi bejegyzés, azt követte a holokauszttal kapcsolatos két ajánló (Holokauszttal kapcsolatos könyvek); aztán jött a Farsangi könyvajánló február végén.
A Holnap kiadó "Mesék az operából" című sorozatát márciusban ajánlottam az olvasóink figyelmébe: Mesék az operából – Zeneműtárunk mesei dokumentumkínálata.

Legizgalmasabb poszt az előző héten került ki a blogra, amikor az OIK-ból származó, saját olvasmányaimból ajánlottam könyveket. Mit olvas a könyvtáros?
2019 szeptemberétől dolgozom a könyvtárban, március utolsó hetéig 136 olvasmány került erre a saját Moly profilon vezetett polcra. 2019-ben és aztán sajnos 2020-ban is elég kevés könyvet kölcsönöztem az állományból, igaz, hogy az első évben még csak ismerkedtem a gyűjteményünkkel.
Ezen posztra nem csak azért vagyok büszke, mert ötletet adott a kollégáimnak is, hanem mert még a volt igazgató is megdicsérte az ízlésemet ;)

Akit végképpen érdekelnek a tényleges szakmai posztok, az bátran olvassa el a Times digitális archívumához írt ismertetőmet, vagy hogy milyen európai nyelvi kisebbségnek szóló online folyóirat érhető el az OIK-ban. (Linguistic Minorities in Europe Online folyóirat)

100 könyvet most lusta vagyok felsorolni, majd felkerül év végén a teljes 2022-es lista, de megtekinthető Molyon.
(És amúgy, idéntől leginkább ott vagyok elérhető napi szinten a közösségi médiában. FB-ét, Instát munkára tartom, fészbúkot csak gépen nézem, instagramot meg leginkább abban a hónapban, amikor én posztolom a könyvtári tartalmunkat. Ez a múlt hónapban volt, szóval áprilisban nem nagyon fogok felbukkanni...)

Nem ígérek semmit, de a kétszázadik olvasmánynál várható, hogy ismét lesz poszt :D
Jó olvasást, Vigyázzatok magatokra!

Megjegyzések