Havi zárás: ez volt 2020.novembere

 

Forrás.



Van a Twitteren most egy thread, amelyből látom már most, hogy fléme lesz, és amelyik arra kéri a felhasználót, hogy szedje össze, mit tud letenni 2020-ban az asztalra. Egyesek mentális egészségét nyilvánvaló okokból zavarja mások élete, saját értéktelenségüket vélik belőle kiolvasni. 

Pont emiatt én oda nem fogom kiírni, hogy mit tartalmaz a listám, de fejben amúgy egész októberben, novemberben azon agyaltam, hogy mi fér még bele az évbe, mit akarok mindenképpen megcsinálni. 
Ebből a blogolás pont kiesett, ez lesz az idei 101.poszt, de csalok, hiszen legalább 50 poszt meg csak versválogatás volt.

Még azt sem tudom eldönteni, hogy mikor engedtem el a heti bejegyzést, bár azt legalább tudom, hogy a saját mentális egészségem miatt. A jövőre, 2021-re nézve azt tervezem, hogy egész évben csak kéthetente lesznek hosszabb posztok, tehát a hétfői versek mellé, 12 hónapzáró és 12 értékelő bejegyzést gondoltam ki. 
Ennyi tarthatónak tűnik, a ki tudja milyen zavaros, vírusos világban is.


https://www.instagram.com/czenema



Hát nem mondhatni, hogy novemberben megszakadtam volna az olvasásban, mert négy darab Búvár Zsebkönyv, egy mesekönyv mellett csak két kötetet olvastam:

  • Kósa Géza: Kína kerti virágai
  • Priszter Szaniszló: Hagymások, gumósok
  • Tuba Zoltán: Vízinövények
  • Hably Lilla: Ősnövények
  • Yuval Noah Harari: Sapiens
  • Szepes Mária: Csupaszín
  • Amy Morin: 13 dolog, amit a mentálisan erős emberek elkerülnek


Harari Sapiense nagyon jó kötet, amit majd három hétig olvastam, mert maga a 20 fejezet is sok, másfelől pedig voltak fejezetek, amiket újraolvastam.
Akartam írni, hogy a Goodreads profilomon látszódik, hogy miket emeltem ki a Sapiensben, de közben rájöttem, hogy az magyar ebook, és nem tudtam ott a Kindle jegyzeteket kiemelni. 
Holott rengeteg jópofa apróság, vicces megjegyzés is tarkítja, az amúgy fajsúlyos téma kibontását.

13 dolog, amit a mentálisan erős emberek elkerülnek nem emlékszem, hogyan került a látómezőmbe, Molyon/Goodreadsen/Amazonon, mindenesetre hat napig lekötött. 
A 13 témakör 13 fejezetre osztja a könyvet, és igazat kell adnom annak a Goodreads véleménynek, hogy olyan meh jellegű kötet.
Vannak benne okos gondolatok, de hemzsegnek az általánosítások is - pedig egy pszichoterapeuta írta, azonban nem eléggé szakszerű, túl el van laposítva, köznyelvesítve, lebutítva.
Arra semmi esetre nem való, hogy lelki sérültek ennek segítségével gyógyuljanak!





No, amikor éppen nem a könyvtárban dolgozom, vagy webináriumon okosodom, akkor Samu tölti ki a napjainkat, most már egy hónapja :)
Őurasága 11 hetes, a képen nem látszódnak a szürkés foltjai, viszont a növények iránti rajongása igen. Fanni nagylányom ágy- és lábmelegítője, társa a gimis online órákon, ahol az osztályt tanító tanárok már egymást kérdezik, hogy ki látta már Fanni cicáját? :D

Eredetileg a húgoméktól kaptuk, tehát ő a mamija, de most már Fanni a gazdi, meg kicsit én is, mivel etettem, almot takarítok utána. 
Igazság szerint 5 ember mellett a macska már nem oszt, nem szorozz semmit. 

Kellemes Mikulást kívánok mindenkinek, aki tartja, a csokit bőven megérdemeljük idén! És vigyázzatok magatokra a karácsony előtti bevásárlások alatt. 
🎄🎅
Stresszmentesítésnek ajánlok egy blogposztot, az UrbanEve-ről, mert abszolút egyetértek Líviával: " Mindenki úgy küzd meg ezzel az évvel, ahogy tud. Nem ítélkezünk."





Megjegyzések