Too Much Book Tag


1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?
Mr Poirot mindig elszórakoztat, de Ambrózy báró, vagy Sherlock Holmes, Calderon kapitány se semmi ;)


2. A könyves szerelme(i)d?

Mármint akibe én, vagy akiket összehoznék? Ha az első, akkor Mr Darcy, illetve szinte az összes Austen pasi jöhetne; a többit meg majd leírom a nyolcasnál.


3. Valaha szeretett szereplő, akit mostanában kezdtél megutálni?

Nekem ilyen nincs, nem is igazán értem ezt a kérdést :/


4. Legnagyobb/leghosszabb könyv a polcodon?

Khm, azt hiszem a 850 oldalas Vanity Fair, azaz Hiúság vására viszi el ezt a címet.


6. Vannak könyves posztereid?

Nincsenek, könyves vászonszatyraim vannak :)


7. Vannak könyves ékszereid?

Nincsenek, tavaly láttam a Könyvfesztiválon, a Scolar kiadó standjánál fülbevalókat, gyűrűket, csak addigra már kiköltekeztünk... szóval részemről nagy reménykedés van, hátha idén is lesznek ott csodák :D


8. OTP*-d?
(*OTP ~ One True Paring, avagy a tökéletes páros (olyanok, akik egyébként nem alkotnak egy párt, de a rajongó szemében tökéletes párosításnak tűnnek. Szóval fanok kedvencei együtt.)






Harry + Draco, a rajz innen származik. (eredetileg Dejadis tumblr blogján volt.) :D még mindig ... gyaníthatóan örökké, ha 9 év nem volt elég, hogy leszokjak róluk.

9. Kedvenc könyvsorozatod?
A nyilvánvaló és megunhatatlan Harry Potteren kívül nem sorozat, de nagyon szerettem az összes Miss Marple novellát, regényt, vagy Mr Poirot köteteit. Azon kívül Dumas Három testőr trilógiáját is szívesen forgattam évekig - jövőre illene újraolvasni.


10. Kedvenc filmadaptáció-betétdalod?
Let it go... mármint, ezt hagyjuk, nincs ilyen. 


11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, hogy bárcsak folytatódna?
Neil Gaiman remélhetőleg egyszer folytatja az Amerikai isteneket. 


12. Kedvenc egykötetes könyv?
Jelenleg John Williams: Stoner. 


13. Mióta olvasol?

Általános iskolás korom óta, nyári szünetekben diákként is sokat olvastam, a főiskola után viszont volt pár év masszív tévézési lázam. Nagyjából úgy az utolsó terhességem óta, tehát 2012 óta vagyok bevallott könyvmoly. 

14. Melyik Roxforti házba tartozol?
Már nem jutok be a Pottermore oldalra, de Griffendélbe osztott be a süveg. Ha szívem szerint kell, akkor Mardekárt szoktam mondani :D


15. Mit keresel egy könyvben?
Mint mindenki más, önmagamat ;)


 16. Kedvenc idézeted? 
A blog fejléce.


17. Kedvenc író(nő)d?

Agatha Christie, Fekete István, J. K. Rowling, Jane Austen, Murakami Haruki, Neil Gaiman, Szabó Magda, Szerb Antal, Virginia Woolf.


18. Kedvenc borítód?


19. Akciódús vagy Romantikus?
Egyikből se sokat, lehetőleg, olyan középutat szeressem. 

20. Hova mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?
Konyhába, nassiért vagy kávéért :)

22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?
Napokig, változó.


23. Legkevésbé kedvenc könyved? 

Ez a kérdés annyira, de annyira alávaló! Nem vagyok rá hajlandó válaszolni rá;
értelmes blogger különben se szid nyíltan egy könyvet, sose tudhatod, hogy a te negatív véleményed kihez jut el ...



24. Pozitív dolgok egy szereplőben?

Humorérzék és nagy szív, oszt máris kenyérre vagyok kenve. Bár a nagy mesélőket, beszédes karaktereket is szeretem, illetve még a gonosz szereplők is jöhetnek, ha önazonosak.

25. Negatív dolgok egy szereplőben?

 
Ne nyavalyogjon, siránkozzon, ne adja elő, hogy csak ő szenved az életben.



26. Miért kezdtél el blogolni?

Hobbiból, meg unalomból, kellett, amivel lefoglalom magam, mikor már nem volt ihletem fanfictiont írni. Azt most inkább hagyjuk, hogy jelenleg a blogot sem :'((

27. Félelmetes könyv? 
Olyat nem olvasok, nyuszi vagyok :D

28. A legutóbbi könyv, ami megsiratott? 
Stoner

29. A legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?
Stoner


 30. Kedvenc könyvcímed?
Nincs ilyen, ez megint a nem értem kérdés esete...


 31. A legutóbbi könyv, amit olvastál?
Vekerdy Tamás: Lélek-jelenlét


 32. Mit olvasol éppen?
Stonert :D

 33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?

Már nem tévézem, maximum havonta egyszer, moziba meg negyedévente jutok el, tehát Andy Weir A marsija volt.


 
34. Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?
Luna Lovegood

 35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál? 
Most éppen Elizabeth Gilbert a mániám. 



 
36. Kedvenc olvasós nasi?
Popcorn, alma, ropi, diákcsemege... könnyebb lenne azt felsorolni, hogy mi NEM kedvenc. :) azért igyekszem nem összekenni a könyvemet, illetve nem nagyon hízni.



 37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?

Meg fogtok lepődni: ....





... vagy sem :D


 
38. Egy könyves világ, amiben NEM szívesen élnél?
Orwell, Huxley, vagy úgy általában, a disztópiák világában nagyon nem :(

 39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?
Most, hogy kérdezted, megtettem... :D



 40. Furcsa veszekedések a könyvekben?
Jaj, negatív élményem az Üvöltő szelek rengeteg üvöltözése ... brrr, először és utoljára olvastam. 

41. Kedvenc romantikus könyv? 
Jane Austen: Büszkeség és balítélet <3 font="">

42. Írsz?
Maximum fanfictiont, de idén még azt se, egy sort se. Kapok is érte a twitteren... Írói válságom is van, kedvem meg nincs, időm meg pláne nem... viszont kifogásban jó vagyok :P


43. Kedvenc varázstárgy?
Időnyerő lenne, ha működne.



44. Quidditch posztod?
Not my cup of tea... nem, köszi.



45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?
Enya: May it be (Gyűrűk ura)



46. Kedvenc könyves közösségi oldal? 
Tag vagyok a molyon és a goodreadsen is, kicsit a magyarhoz húz a szívem.



47. Használod?
Igen, mindkettőt. Magyar könyvet, főleg szakirodalmat inkább csak a molyon találok meg, míg a goodreadsen nyomon tudom követni a kindle ebook és fanfiction olvasásaimat. 

 
48. Kedvenc Fandom?
Szerinted?

Once a Potterhead, always a Potterhead.


49. Hány könyved van?
400 valamennyi, nemrég szabadultam meg egy jelentős adagtól, de már felírtam öt címet a könyvfesztiváli listára :D

50. Kit hívsz meg? 
Bogi és Evelin barátnőimet támadnám meg az ötlettel ;)

Megjegyzések