#21/30 Bullet journal

http://bulletjournal.com/get-started/


Rövid az eszem, tehát nem tudom, hogy értekeztem-e már a bullet journal rendszerről, amit Ryder Carroll-nak köszönhet a világ, és viszonylag csak pár éves a dolog, ha jól rémlik 2007-ben kezdte el, de a weboldala 2013-tól üzemel.
Maga a bullet journal egy határidőnapló + napló + jegyzetfüzet keveréke, Ryder eredetileg azért kezdte el csinálni, mert elég sok nehézsége volt a figyelmével, vagyis ADHD-nak címkézték gyerekkorában (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar = Attention Deficit Hyperactivity Disorder).
Ami ellenben az ő életében nehézség volt, egy fantasztikus rendszerré nőtte ki magát, mondom én is, holott nem sima, vagy pontozott oldalú jegyzetfüzetet használok; nincsenek weekly log-jaim, vagyis heti beosztásaim, és még a bullet journal jeleket sem használom mindig.

Van egy sima határidőnaplóm, egy planner, amit meghackelek, azaz a bullet journalos instagramokról, blogokról látott ötleteket szoktam belefűzni :D
Amúgy ez a hekker nem én egyedül vagyok, valójában csak Ryder csinálja jól a bullet journalt, mert hiszen az ő találmánya + mindenkié jó, mert ebben a rendszerben az a gyönyörű, hogy a kísérletezésre, önállóságra, kreativitásra épít!
Ha rákerestek a neten, kezdetben, akkor vagy a magyar oldalak közül Zezil-t ajánlom, de azt mindenképpen, hogy a minimalista bujózásba kezdjetek bele!
Az instagramon például rengeteg bujo (bullet journal, röviden) kép-rajz van, ami csak elrémíti azt, aki nem olyan ügyesen alkot. Majd lesz olyan is, idővel... vagy ha sosem, akkor tud: Ryder is minimalista stílusban bujózik. Fogd arra a dolgot :))




Ebből látszik, hogy kedvencem a téma, eredetileg csak egy bekezdést akartam írni...
No, egye a fene, ha már így nekilendültem, akkor mesélek egyéb jellegzetességet, amire a többi bujós rá fog bólintani:
ebben a rendszerben az a rossz, sőt kínok kínja tud lenni, hogy folyton-folyvást új ötletekre bukkan az ember, amit ki szeretne próbálni :D

Nekem már tavaly volt egy egész jól működő kinézetem, a napi oldalakra, viszont idén januárban megpróbálkoztam (és elbuktam) a daily gratitude, napi hálát adó listával... most hétvégén meg rátaláltam Robin Shrama napi 5 minicél, The Daily 5 Rule tanácsára, és ezen a héten azt próbálgatom valahogy az eddigiekbe beleplántálni.
Egyelőre nem sok sikerrel, de amíg élek remélek...





Ami biztosan működik nálam, a habit tracker, vagyis a szokásaim rögzítése. Most először jött össze 100 százalékosan a svéd és a francia nyelvtanulás is, és egész  szépen gyűltek az x-ek a blogírásnál is. Persze ideális világban minden nap bevettem volna a vitaminomat, meg olvastam volna... de az utóbbi úgyis csalós, mert a fanfiction olvasást is beleszámítottam.


Ez a fajta habit tracker INNEN származik, de régebben a Little Coffee Fox blogról is sok tippet lenéztem, és hát milyen klassz EZ a cikk az olvasmányok rögzítésére!



Esetleg ez a gyűjtemény, ahonnan a fenti kép is származik  ... Na, mondom, hogy túl sok jó ötletre bukkan az ember ;)

Megjegyzések