Mit hallgatok jövés-menés közben? - podcast ajánló #1

Forrás


Nagyjából úgy a munkakezdésemmel egy időben kezdtem el aktívan podcastokat hallgatni, előbb oly barbár módon, hogy letöltöttem a mobilra csinos kis mp3 fájlokat, mígnem Pupilla megemlítette a molyon, hogy létezik Google podcast app is a világon! Köszönet érte Pupi, szinte minden délutános műszakomban így jövök-megyek, hogy könyvekről hallgatok adásokat.
Twitteren azonban felmerült az is, hogy mikor lehet még podcastot hallgatni, én tettem már mosogatás, krumplipucolás, vagy éppen ruhahajtogatás közben is. 

Mivel sokat, és sokfélét hallgatok, több poszt is várható eme témában, ez most egy tudatos szelekció lesz, mert valahogy el kell kezdenem írni róluk, mintsem várom (a nem jövő) ihletet.
Tehát ezeket a podcastokat hallgatom rendszeresen:


https://popkultcsajoksatobbi.wordpress.com/

Popkult, csajok, satöbbi
Anglománia és popkultúra kéthetente

Szerintem aki ismer, az tökre nem lepődik meg, hogy Brigivel és Tündével kezdem a sort, végül is tőlük hallgattam eddig a legtöbb adást, ami azonban így is csak a tizede a 151. felvett műsoruknak. Előre láthatóan mindig fogok ajánlani a csajoktól, mert twitteren is cimbik vagyunk, mert rengeteg közös olvasmányélményünk van, és az az érdekes, hogy az én ízlésem pont Brigi és Tünde ízlésvilága közepén van :D
Vannak témák, amikor Brigi beszél, és én lelkesen bólogatok a vonaton, buszon, illetve vannak olyan mondatok, amikor simán tudnék pacsizni Tündével.

A 151 epizód közül én most a jubileumi 150.részt fogom ajánlani, 15 dolog, amit a popkultúrából tanultunk meg – ami egy picit komolyabb epizód, mint az átlag szokott lenni, de hihetetlenül sok apró témát, tanulságot osztott meg a hallgatókkal 😍

https://vakfoltpodcast.hu/

Maradjunk még Tündénél kicsit, aki azon kívül, hogy könyvtáros, podcaster, és könyves blogger, szokott kirándulni is más podcastokba, nevesítve a Vakfolt két fiú podcastere mellé.
(hű, de gáz, ez a sok english szó itt! bocs)

My Fair Lady című filmről beszélgettek hármasban az adásban, sőt a filmet és színészeket, Oscar-díjat övező pletykákról, és az eredeti Bernard Shaw színműről is. Említettem molyon Tündének, twitteren az egyik srácnak is, hogy bámulatosan, hihetetlenül informatív volt az adás - én láttam a filmet, olvastam Shaw darabját, de mégis tudtak újat mondani, nekem is!
Ahogy visszagörgettem a műsorfolyamban, csupa klasszikus musicalt vettek górcső alá a srácok, van még Ének az esőben, West Side Story és Muzsika hangjai rész is :)

https://www.facebook.com/HarmasKonyveles/

És még mindig Tünde ajánlotta a Hármas könyvelés azon adását, mikor Balázs szintén Ryan Holiday új könyvét, a Stillness is the Key-t olvasta - és ő sem szerette! Na, mondjuk én itt szerettem bele az ő podcastjukba ;)

Viccen kívül, tök izgalmas dolog, hogy három különböző ember, három különböző stílusban, műfajban olvasgat, és teszi közre az erről szóló gondolataikat. Gabi, a női podcaster ebben az epizódban éppen egy gyerekkönyvet ajánlott, illetve pár szóban megemlékezett arról, hogy mitől problémás az idei Nobel-díjas Peter Handke. Ádám pedig egy színekről szóló, non-fiction könyvet ajánlott, mégpedig olyan ízesen, hogy szinte látom a lelki szemeimmel, ahogy lapozgatja azt a szépséges kiadványt.

Hármas könyvelés adásai is állandóan frissülnek a gugli podcast appomban, szóval fogom őket még dicsérni :)
Forrás

Megkerülhetetlen podcast mostanában Szabados Ágnes projektje, Lapozz a 99-re!, az olvasónaplója és a Nincs időm olvasni kihívás mellett. Meg kell azonban vallanom, hogy  nekem felemás érzéseim vannak az epizódjaival, mondjuk a twitteren böngészve más is kétségét fejezte ki néhány résszel kapcsolatban.


A nagyon hirdetett, Szabó Magdás epizódtól elszállt az agyam, ellenben nagyon tetszett a Könyvszekerekről szóló rész, a kötelező olvasmányokról szóló epizód, és persze a legutolsó, a 20 éves Harry Potter jubileumi. Ági az Animus kiadó vezetőjével Balázs Istvánnal beszélgetett arról, hogy szerezte meg a kiadó a magyar fordítás jogait, hogyan találtak TTB-re, milyen élmény részt venni egy világsikerben, illetve, hogy találkoztak-e valaha Rowlinggal.

https://libramore.podbean.com/


Végül, de nem utolsó sorban, sőt, itt egy másik kihagyhatatlan podcast, irodalom témában, a LibrAmore. A legutóbbi adásban két grafikus volt a beszélgetőtárs, éppen Féder Márta bevallott kedvenc illusztrációját, az Agathét olvasom :)
Amelyik adást azonban ma ajánlani fogom, az Dórival, a Dóri Online Olvasónaplója bloggerével készült epizód, mert -  minő meglepetés :D - Dórival is jóban vagyunk privátban, és nagyon sok jó könyvet ajánlott az adásban, plusz mesél a könyvtáros életéről is! Szóba került J. K. Rowling, Rainbow Rowell, de verseskönyvek is.


Mára ennyi volt, igyekszem még a hónapban jönni egy újabb listával, mert maradtak le kedvencek, egyfelől, csak időm nem nagyon van. Másfelől szeretném itt nyilvánosan is megköszöni mindenkinek a rengeteg munkát, amit egy-egy epizód gyártásába beletesztek, zseniálisak vagytok, és ahogy a főcímkép mutatja: igazán büszkék lehettek magatokra!

Megjegyzések

  1. Szuper összeállítás, nálam is a Popkultcsajok, LibrAmore és Szabados Ági podcastjai az állandó hallgatnivalók, de bevallom utóbbinál én végigtekerem a sok reklámot, mert idegesít :S
    Külön köszönöm, hogy kiemelted a velem készült adást, ez egy szép emlék és jó kis megmérettetés volt, kacérkodom a podcast készítéssel magam is egy ideje :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohh csináld! Még több magyar könyves kontentet a fülbe!!!!

      Törlés
    2. Dóri valami jó kis könyvtáras podcastot csinálj, állítsd magad mögé a könyvtáratokat aztán stúdiót is buherálhattok:) Kérdezd Buzai Csabát, nekik Orosházán van podcastjuk :) Persze ha életmód podcastot csinálsz majd, azt is hallgatni fogom :)

      Törlés
    3. Lobo - ez a terv :D Egyik kolléganőm állt elő az ötlettel, rajta vagyunk!

      Törlés
  2. Lapozz 99-re nem állandó, ott szűrök, mint a Vakfoltnál is. Állandó a Pop kult, LibrAmore és Hármas könyvelés.

    Ó, nahát, leszünk egy páran törzshallgatód az biztos! Wow, rohadt melós dolognak tűnik, amúgy, mintha Tündéék beszéltek volna erről is, egyszer.
    Sok sikert hozzá, ha belevágsz! :D

    VálaszTörlés
  3. Köszi a sok említést :) Ha még nem tudsz betelni a hangommal, LibraMore csajokkal is beszélgettem tavaly nyáron, meg Vakfoltosok utolsó nyári adásában is és nagyon-nagyon régen a Hármaskönyvelésbe is hívtak 2-3 alkalommal :)

    VálaszTörlés
  4. Én nagyon szeretem Szabados Ági podcastjét, és mivel többnyire házimunka mellett hallgatom, a reklámok sem zavarnak olyan nagyon. :) A LibrAmore-t Dórinak köszönhetem, korábban nem ismertem őket, illetve a Pop, Kult, Csajokat is szoktam hallgatni, bár velük eléggé le vagyok maradva.

    Rajtuk kívül főleg Lifestyle témában hallgatózom, leginkább a Párnacsatát, illetve a Fatimapanka Lifestyle Podcastet emelném ki. A Lecsó is érdekes, Urban-Eve Via adása, illetve olykor mazsolázom másból is, de főleg őket szoktam rendszeresen követni. :)

    VálaszTörlés
  5. Ó, hát örülök, hogy segíthettem, én is az appon keresztül podcastolok. :) Régóta tervezek egy podcastos bejegyzést én is, mert a nyár végén-ősszel nagyon rákaptam a témára, és pl a Libramore összes létező adását végighallgattam. :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!