Agymanók Book tag


Körülbelül ezer és egy éve nem volt a blogon book tag, és amikor elgondolkodtam rajta, hogy honnan meríthetnék ihletet, rögtön AniTiger blogja ugrott be, mert Anita viszonylag rendszeresen készít ilyen kis vidám összeállításokat.
Nagy meglepetésemre azonban az eredeti book tag kitalálója egy másik, szívemnek kedves blogger, Pupilla.

Pupilla eredeti posztja: Agymanók book tag
és
AniTiger - Agymanók Book Tag

Lessétek meg őket, garantáltan különbözik jó néhány ponton az ízlésünk! :)

Ez én vagyok, nem Derű :D


Derű - harsány hahota, vagy kecses kuncogás: egy vicces, vidám, derűs könyv, amiken jókat somolyogtál.

1615 könyv van jelenleg a molyos olvasmánylistámon, amihez pár száz fanfiction, angol nyelvű ebook hozzáadódik a goodreadsen.

Amiken biztosan sokat és többször is nevettem:
~ Gerald Durell Korfu-trilógiája :  Családom és egyéb állatfajták;  Madarak, vadak, rokonok és Istenek kertje

On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik és Calderon, avagy felségáruláshoz bricsesz dukál

Vavyan Fable: Mesemaraton – Emlékfutam (ami a második rész, de jobb, mint az első!)
Vavyan Fable: Mennyből a csontváz
Vavyan Fable: Szennyből az angyal
és az utánozhatatlan P.D. Wodehouse kötetei, kifejezetten a Kirabol a komornyikom.





Undor - torz arcfintorok, homlokráncolás és elfordított tekintet: egy könyv, amitől undorodtál, amiben szörnyű tettek, ocsmány lények, antipatikus karakterek voltak.

Ocsmány lényekkel általában semmi gondom, talán a zombi sztorik kivételével, amit egyszerűen hülyeségnek tartok, és nem olvasok.

Anya Seton: Avalon és Sabine Martin: Az ereklyevadász két olyan kötet volt, amiket Líra kiárusításon vettem, és annyi nemi erőszak volt bennük, hogy inkább elajándékoztam őket, sem mint, hogy megtartsam.

Jandácsik Pál: Állatok maszkabálja szintén kiárusításos könyv volt, csöpögött a vértől, elég fura, misztikus vége is volt, olyan amit nem tudtam értelmezni, hová tenni - szintén elkerült itthonról.

Han Kang: Növényevő című könyve tetszett, csak néha az anorexia miatt gyomorforgató volt.

Berek Edit: Pokoltúra könyve rengeteg szempontból kiverte nálam a biztosítékot, és tényleg volt benne egy hihetetlenül antipatikus karakter, az apa.





Bánat - lefelé görbülő száj, krokodilkönnyek, bánatos nosztalgia: egy szomorú könyv, ami akár könnyeket is csalt a szemedbe.

~ Kis herceg ér? Azon mindig sírok, tök minden, hogy milyen nyelven olvasom :))

~ Anna Gavalda: 35 kiló remény könyvet ITT dicsértem a blogon

~ Madeline Miller: Akhilleusz ​dala sírós mű volt, pedig én nem vagyok sírásra hajlamos, és persze ismertem is, az alaptörténetet. Mégis :( bele se gondolok, mert brühühü..

~ Harry Potter 5-7-ig folyamatosan ;) Mondjuk Dumbi bácsit nem sirattam meg, viszont engem Hedvíg és Lupin halála teljesen taccsra tett. És a házvezetőmé, hát mit vétett az a szerencsétlen Piton, nem szenvedett eleget?!?
És Alan Rickman miatt is sírok, még mindig... 



Harag - dühkitörés, csapkodás, felbőszült mégismivoltez?-ek kiáltozása: egy könyv, amit a sarokba hajigáltál, még ha csak képletesen is, ami felmérgelt és haragszol rá.

~ Emily Brontë: Üvöltő ​szelek- től én üvöltöttem,

Lily Blake: Hófehér ​és a Vadász - olyan komolytalan volt, hogy a kedvenc jelenetem az volt, mikor mind a törpék, mind a herceg, mind a testőr Vadász alszanak, és csak Hófehér marad fenn !?! akkor végül is ki vigyáz, kire? :DD

Shirley MacLaine: Camino egy reinkarnációs-sci-fi-ezoterikus-blablabla volt. 

Aprilynne Pike: Szárnyak (Wings 1.) „Aprilynne Pike első regénye, a Szárnyak, egy első könyves szerző bámulatos bemutatkozása. Az általa életre keltett mesevilág leleményességével csak a történetben elhelyezett csavarok bája veszi fel a versenyt.” – Stephenie Meyer, a Twilight saga szerzője.
 
No, ezóta a regény óta NEM veszek meg SEMMIT, amin Meyer neve az ajánló. Még fanfictionnek is kiszámítható volt, ilyen általános iskola felső tagozatos lányoknak való.



Majré - c-c-c-c-cidri, lapulás, kislámpával alvás: egy könyv, ami olyan félelmetes volt, olyan ijesztő, hogy akár még rémálmaid is voltak tőle.

Ó, félős könyvet sem olvasok, mert nyuszi vagyok :D
Amit viszont szoktam, az vámpíros sztorik, Darren Shan egyik főhőse Larten Crepsley egyik nagy könyves szerelmem, de hát ugyebár mit lehet várni egy mardekárostól?!?
Szóval az ő történetein nem cidriztem, viszont álmodtam vele. Szívesen lennék vámpír. 


Ja, és nekem is meg kell jegyeznem, hogy Pupival értek egyet: halál unalmas kísértethistóriák voltak A csavar fordul egyet, vagy A fekete ruhás nő, valamint az ikonikus The Legend of Sleepy Hollow (Az Álmosvölgy legendája), amiből Tim Burton jó filmet forgatott, de a novella egy tömény csalódás, hótunalom.

~ Ami még eszembe jutott, hogy nem volt kellemes élmény, és sokáig nyomasztó emlék volt, David Mitchell: Felhőatlasz című műve, abból biztosan nem fogom megnézni a filmes változatot. 

~*~*~

Nálatok melyik kategória melyik könyvet tartalmazná? vagy olvastattok olyat a felsorolásomban, amivel egyet értettetek? 

Megjegyzések