Nézz magadba Tag

Forrás


Molyon találtam ezt a személyes tag-et, több figyeltem is kitöltötte. Csergimanónak köszönjük a kérdéssort, tényleg érdemes elmélázni rajtuk :)


A kérdések a következők:

1. Mi az, amit megteszel most, hogy a napjaidat otthon töltöd? Olyan, amit régóta halogatsz?

Itthon vagyok a három gyerekkel, napi 2-3 órát töltünk házi feladatok elkészítésével, visszaküldésével. Nem számítottam rá, hogy még egyszer elő kell ásnom az emlékeim mélyéből a 20 évvel ezelőtti tanítóképzős tudásanyagot. Őszintén szólva, időnként sok is párhuzamosan két kiskorúval leckézni, de hálás vagyok a gimisnek, hogy ő mindent megcsinál egyedül!

Amit régóta halogattam az talán a nagytakarítás volt, amit még az első karanténos héten vittem véghez, amíg még vártunk a kicsik tanítóira, és nagyon ideges voltam. Főzni nem főzök minden nap, csak kétnaponta, és a saját határidőnaplómba + a konyhai falinaptárra is felírom, hogy mikor-mit ettünk, hogy ne legyen sok ismétlés.
Amit biztosan jóval többet csinálok, az a mosogatás, napi 3x minimum :((


2. Mi az, ami átértékelődött benned , amit fontosnak gondolsz és ezentúl másképp fogod csinálni a mindennapjaidban?
Jóga maradni fog, és jó lenne hétköznap is mindig együtt enni, családilag legalább egyszer.


3. Mi az amire több időt tudsz fordítani, mint eddig?
Jóga :) Letöltöttem (újra) a mobilomra a Daily yoga applikációt, napi 15-30 percet nyújtom a testem, lazítom az izmaim. Jól esik, főleg a végén a Savasana (Hullapóz).
Volt egy időszak, amikor a bloggal foglalkoztam rengeteget, most ez a rohamszerű reklámozási mánia elcsendesült bennem.


4. Lett- e újabb hobbid?
Jógán kívül többet duolingózok, a francia nyelvvizsga lett volna a cél, de mivel átalakul a közalkalmazotti viszonyunk munkaszerződésé, és nem lesz nyelvvizsga pótlékunk, így kicsit visszább vettem a tempóból. Ráér az év végéig befejezni a 158 szintes tanfolyamot...


5. Átértékelted- e az emberi kapcsolataid, vagy változatlanul ugyanúgy gondolkodsz felőlük?
Kicsit befelé fordulóbb lettem, azt hiszem. Illetve pontosabb úgy írni, hogy jobban koncentrálok a családomra, mint kifelé.


6. Tartottál- e önvizsgálatot- hiszen ez az időszak elsősorban erre jó- felfedeztél- e magadban jót, vagy új jellemhibákat?Jellemhibákat a legkönnyebb :D :P Rengeteg apró ötletet próbáltam ki, például egy hétig monitoroztam, hogy melyik órában, mit csinálok, és EZ tényleg hasznos metaszokás... csak aztán volt egy depisebb napom, és elengedtem a dolgot.

Amúgy azt gondolom, hogy lejjebb kell mindenkinek venni a magával + környezetével szembeni elváráslécet, és hagyni kell, néha akár napokat, hogy ne csinálj semmit, mert akkora az egész emberiségen a stressz.


7. Mi az, ami a legjobban hiányzik?
A KÖNYVTÁR.
Múlt héten az egyik jógaóra végén azt kérte az oktató, hogy a hullapózos lazításban gondoljunk egy helyre, amit nagyon szerettünk.
Rögtön ez jutott eszembe:


Hiányzik a munkahelyem, a könyvek, a munkatársak, még az olvasók is. Hiányzik a bejárás, a Duna part, Szabadság híd látványa, be is tettem FB-én borítóképnek az egyik hídról készült instafotómat.


8. Van- e olyan könyv , ami rég várt elolvasásra , mondjuk mert hosszú, vagy nehéz olvasmány és most sorra került? Ha igen, mi az?
Szerintem MINDENKI szenved az olvasással, pont úgy, mint minden mással is, most. Kedélyállapotilag teljesen hullámzó az emberiség jelenleg, annyira kiszámíthatatlan minden. Néha nagyon sokat tudok olvasni, Artúrt szinte befaltam, de most például három napja tologatok a máskor pillanatok alatt letudott 230 oldalt.

Teljesen változó, hektikus az is, hogy mihez van kedvem, belekezdek valami komolyba, aztán félreteszem, olvasok helyette inkább ismeretterjesztőt, de azt is megunom, és letöltök néhány trash könyvet az Amazonról... vagy még inkább fanfictiont olvasok. Aztán kezdődik előről az egész kör.


9. Mi az, ami hasznos ebben az időszakban, gondolok itt olyanra, ami jó vagy pozitív fejlődést hozott az életedbe ?
Jógán túl? Ó, spórolok! Nem kell fizetnem a naponta megrendelt kajámért, nem járok BKV-val, szerencsés vagyok.


10. Sportolsz-e, teszel- e többet az egészségedért , a test- lélek- szellem egységes harmóniájáért?
Jógán kívül talán csak annyit, hogy több nyers zöldséget eszem, főtt helyett. Sose tudom, hogy melyik hasznosabb.
Igyekszem megengedőbb lenni a háztartási munkákkal is, ha egyik nap többet végzek el, és a következő két napon semmihez semmi kedvem, sem élem meg tragédiaként. Annál azért jóval nagyobb rend van nálunk, és a blogra sem írok kényszerből, muszájból. A két nagymama pedig stresszfőzésben nagyon jó ;)


Megjegyzések

  1. Kitartást az otthontanuláshoz a gyerekekkel, minden tiszteletem a kisgyerekes szülőké!
    Jól hangzik ez a jóga app, én is hetente többször tornázok hogy pótoljam a mozgást az életemben. Lopom ezt a kérdéssort az újraindított wordpresses blogomra :D

    VálaszTörlés
  2. Köszi, nem minden nap gáz, szerencsénkre, de volt már össztorlódott lecke, és persze sírás.
    Hajrá, nem volt hangulatom posztot írni, ez meg pont kapóra jött :(

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!