Megint Hétfő - No.6 Márciusi mottó és célkitűzés

Ezentúl minden hónapot egy-egy gondolattal fogok elkezdeni, és persze megosztom, mert így könnyebb önmagamat is rávenni, hogy összpontosítsak rá :)

"Ne törekedj kiválóságra. Ez azonban nem jelenti, hogy képességeidet elhanyagold. Önmagadban akkor jutsz előbbre, ha képességeidet mennél teltebbé s összecsengőbbé teszed; mindegy, hogy képességeid mekkorák: fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.
Képességeid a paripák, melyek a végső házig visznek; de a házba csak úgy tudsz belépni, ha fogatod kívül marad. Minden képességnek mérete van; s a végső kapun csak az fér be, ami mérhetetlen: a lélek maga."
Negyedik rész - A szárny
Vetkőzés, 120.oldal


Van a molyon egy kívánságlistás kihívás, immár negyedszerre futok neki. A feladat az, hogy le kell adni 10 könyvet egy polcon, és őket el kell olvasni egy-egy adott évszak alatt. Most épp a tavaszi kezdődött el : http://moly.hu/kihivasok/nagy-tavaszi-kivansaglista-2015
Március 19-ig még lehet jelentkezni, és május végéig van idő az olvasásra :)
Az előző három alkalom érdekesen alakult; a nyári lista 10/10-es teljesítéssel, az őszin nagyon elcsúsztam, csak 8 lett meg a tízből, míg a télinél 9/10 volt az olvasási arányom.
Amit megtanultam, ebből a kihívásból és a várólista csökkentésből is, az a kitartás, a következetesség és az önmagamnak tett ígéret betartása. Mert amúgy nem véletlenül szeretem én Acediát, elég rest lélek vagyok. De a moly, és főleg ezek a célkitűzések rendszert vittek az életembe.
Az ember sajnos úgy van az önmagának tett fogadalmakkal, hogy azt szegi meg a leghamarabb, lévén, hogy nincs aki számon kérje; vagy szólna azért, hogy megint a lehető legkisebb ellenállás felé halad, az entrópiába, és nem a fejlődésbe. (Ismét az a bizonyos komfortzónából kilépés, elvileg ez a módszerrel lehetne a legjobban fejlődni, gyakorlatilag szerintem ezt egyedül, bármiféle nyilvánosság bevetése nélkül, minimum egy szent erénye kell hozzá, hogy sikerüljön.)
Viszont így, a kihívással, blogbejegyzéssel már van némi reményem a teljes sikerre.

Itt a mostani polcom:


  1. Simone de Beauvoir: A második nem 
  2. Rachel Joyce: Harold Fry valószínűtlen utazása 
  3. Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el! 
  4. Joseph Heller: A 22-es csapdája 
  5. Matthew Dicks: Egy képzeletbeli barát naplója 
  6. Remo H. Largo – Monika Czernin: Kamaszkor (Hogyan segítsük át gyermekünket a serdülőkoron?)
  7. Jack Kerouac: Úton
  8. Kazuo Ishiguro: Napok romjai 
  9. Charles Dickens: Szép remények 
  10. Anne Frank: Anne Frank naplója 
Harold Fry történetét már el is olvastam, a Fogadj el! felénél járok :) A héten a Képzeletbeli barát és az Eastwicki boszorkányok a terv, aztán a Második nem és a Kamaszkor. Még én is kíváncsi vagyok, hogy mennyire tudom majd tartani magam az előzetes elképzeléseimhez.

Szép hetet kívánok, jövök csütörtökön!  

Megjegyzések