A hét verse - Csorba Piroska: Mesélj rólam




Csorba Piroska: Mesélj rólam


Mesélj anya, 
milyen voltam, 
amikor még kicsi voltam? 
Az öledbe hogyan bújtam, 
és tehozzád hogyan szóltam 
amikor nem volt beszédem? 
Honnan tudtad mit kívánok? 
Megmutattam a kezemmel?

Mesélj rólam, 
Hogy szerettél? 
Engem is karodba vettél? 
Meleg tejeddel etettél, 
akárcsak a testvéremet? 
Gyönyörködtél akkor bennem, 
úgy neveztél: kicsi lelkem?

És amikor 
még nem voltam, 
a hasadban rugdalóztam, 
tudtad-e, hogy milyen leszek, 
milyen szépen énekelek? 
Sejtetted, hogy kislány (fiú) leszek?

Mesélj anya! 
Mesélj rólam. 
milyen lettem, amikor már 
megszülettem? 
Sokat sírtam, vagy nevettem? 
Tényleg nem volt egy fogam sem? 
– Ha én nem lettem volna, 
akkor is szerettél volna?

***

Vers forrása:
https://moly.hu/karcok/1119696
Apropója:
ma van a legkisebb szülinapja ;)


Megjegyzések