2015. december 29., kedd

2016-ban el fogom olvasni, avagy könyves fogadalmak az új évre

Kicsit sok minden összejött megint így az év végére, tegnap délelőtt újfent a gyerekorvosnál jártunk, és ez eléggé lelombozott. Meg az is, hogy az általam követett bloggerek fele már évösszegző-értékelő posztokat gyárt, bár ez net-szerte trendi dolog.
Én holnap délelőttre hagyom a végső összegzést, addigra befejezem 2015 legutolsó olvasmányát, Egy könyvmoly regényes életét, de már bevállaltam 2016. január elsejére egy közös olvasást :)

http://www.keepcalm-o-matic.co.uk/p/keep-calm-and-hello-2016-2/


Szóval még mielőtt elszaladna velem a ló - ez szokott - itt van néhány könyves fogadalom 2016-ra:



I., igyekszem kevesebbet könyvtárazni - vagyis csak egy könyvtárba fogok járni kettő helyett.
Ez egy furán hangzó elhatározás, de konkrétan a hely elkerülése a legbiztosabb tipp arra, hogy ne tudjak egyszerre 4-6 kéthetes kölcsönzési idejű könyvet bevállalni azonos hónapra.
Az elmúlt két évben ezt többször is eljátszottam, legalább két tucat olyan könyv van, amit kihoztam, de nem olvastam el, csak visszakerült a várólistámra.
A legnagyobb lúzerságot egy Fable könyvvel játszottam el, nemcsak hogy nem tudtam két héten belül elolvasni, hanem még bírságot is fizettem rá...

II., Lista, lista, lista - mindenhol!!!
Én olyan leírós típus vagyok, ha látom, akkor jobban rögzül az információ, így most lejegyzem ide a blogra, meg összeállítok egy polcot a molyra is - azt pedig szépen kinyomtatom magamnak, és nekiállok kihúzgálni:)

III., Próbálok többet olvasni angolul - legalább 5-10 könyvet + ott a francia Kis herceg változat, amit mindenképpen jó lenne elolvasni.Idén 3 darab angol olvasásom volt, J. K. Rowling: The Tales of Beedle the Bard, Dr. Seuss: How the Grinch Stole Christmas! és Antoine de Saint-Exupéry: The Little Prince. Szerintem a cím után nem sokat kell magyaráznom, hogy miért kéne többet olvasnom...

IV. Több szépirodalom legyen a listámon!
Ez meglesz, mert 2016-ra nem indítom el a mesés kihívásomat, helyette Jane Austen újraolvasás indul :) Hat JA regény + Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót lesz az évkezdet.
Én bevállalom: sznob vagyok és szépirodalom párti :P



http://moly.hu/karcok/636204



Tehát a listám 2016-ra, amiket BIZTOSAN el akarok (*kopp-kopp FOGOK) olvasni:
  1. Borisz Paszternak: Zsivago doktor
  2. Cornelie C. G.: Érzelmi vírusveszély
  3. Eötvös József: A falu jegyzője
  4. Eric Knight: Légy hű magadhoz
  5. Esterházy Péter: Semmi művészet
  6. Frei Tamás: A megmentő
  7. Gillian Flynn: Holtodiglan 
  8. Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót
  9. H. G. Wells: Az istenek eledele
  10. Hegedüs Géza: A milétoszi hajós 
  11. Henryk Sienkiewicz: Quo vadis? 
  12. Irwin Shaw: Oroszlánkölykök 
  13. Jane Austen: A klastrom titka 
  14. Jane Austen: Büszkeség és balítélet 
  15. Jane Austen: Emma 
  16. Jane Austen: Értelem és érzelem  
  17. Jane Austen: Meggyőző érvek 
  18. Jane Austen:A mansfieldi kastély 
  19. Jane Moore: Második feleségek klubja 
  20. Joanne Harris: Kékszeműfiú
  21. Jonas Jonasson: A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt 
  22. Lilian H. AgiVega: A Bermudák királynője
  23. Lilian H. AgiVega: Az elveszett tündérfalu 
  24. Lilian H. AgiVega: Második Atlantisz – A tízezer éves varázs 
  25. Markus Zusak: A könyvtolvaj 
  26. Marni Bates: Itt a vége, lúzer véle! 
  27. Marni Bates: Láthatósági mellény lúzereknek 
  28. Marni Bates: Menő-riadó Kambodzsában 
  29. Marni Bates: Rocksztárt kaptam karácsonyra 
  30. Mary Shelley: Frankenstein
  31. Neil Gaiman: Felkavaró tartalom 
  32. Pat Conroy: Hullámok hercege 
  33. Piers Paul Read: Életben maradtak 
  34. Robert Merle: Malevil 
  35. Robin Cook: Agymosás
  36. Sánta Ferenc: Az ötödik pecsét 
  37. Sebastian Barry: Egy eltitkolt élet
  38. Szabó Magda: Disznótor/Kígyómarás
  39. Vavyan Fable: Holt volt, holt nem volt… 
  40. Vladimir Nabokov: Lolita

http://www.architonic.com/pmsht/bookworm-kartell/1146413


Szép adag, tudom :)
Kívánjatok nekem sok sikert az elhatározásaimhoz.

Update:
közben eszembe jutott, hogy újraolvasás Harper Lee, Szabó Magda és a Jane Austen könyvek lesznek, a többi mind először. (esetleg egy évtizede olvastam, és már nem nagyon emlékszem rá, pl Quo vadis?)
Ami viszont mindenképpen elgondolkodtató, hogy csak négy könyvet kell kikölcsönöznöm, mert a többi saját példány, Fannié, vagy esetleg megvan pdf-ben.
Ha végzek, nemcsak hogy a Könyvmoly párbajos olvasmányok, 2016-os várólista csökkentés lesz meg, hanem jelentősen sikerül majd növelnem a saját könyvek olvasottságát, ami jelenleg 50 %-on áll.
:D egyszóval: alapos indokom már van, elhatározás is, lista is, nyilvánosság elé is hoztam a dolgot - most már csak tartani kell a tervet!

Mivel csak 150-200 könyvet tervezek olvasni 2016-ban (és kb. 120 blogbejegyzést) érdemes jól megválogatni azokat, amiket majd beengedek az életembe.


2 megjegyzés:

  1. Hűha, akkor én is sznob vagyok... és szépirodalom párti. Sok sikert neked!
    Az olvasásokat én is szeretném visszább szorítani,azaz: nem mindent, még, ha új és trendi az a könyv. Csak ami valóban érdekel és kedvemre van!

    VálaszTörlés