Havi zárás: ez volt 2018.novembere



Tavaly ilyenkor már bőszen számítgattam, hogy mit tettem le 11 hónap alatt az asztalra, idén valahogy felfogni azt, hogy már vége van novembernek tisztára kihívás számomra.
Picit rohadtul sűrű hónapunk volt, már az egész családunk azt várja, mikor decemberben végre befejeződik az ovi, suli, gimi, egyetem, és családi körben kiereszthetjük a gőzt.

Novemberben most tényleg keveset olvastam, a 10 olvasmányból csak hat darab felnőtt, vagy nem képeskönyv, 100 oldal alatti mű.
Olvasási válságban szenvedek, jobban mondva: rengeteget olvasok, kutatok, írok, fordítok egyetemi beadandókhoz, és nem jó keverni a stílusokat.
Legalábbis ha nagyon foglalkoztat egy-egy olvasmány, szórakoztató történet, akkor nem tudok komoly dolgokról, megfelelő minőségben írni.
Még az szokott ilyenkor működni, hogy vagy nem fikciós, hanem ismeretterjesztő könyveket olvasok magyarul, de még jobb ha inkább angolul olvasok - akár non-fictiont, vagy fanfictiont.
Fura módon nekem ez vált be legjobban :)


Novemberben olvastam ezeket a könyveket:


  1. Molière: Tartuffe / A fösvény
  2. Holch Gábor: Ez a város egy távoli bolygó
  3. Sarah Knight: The Life-Changing Magic of Not Giving a F*ck
  4. Matt Haig: Notes on a Nervous Planet
  5. Walt Disney – Alice Csodaországban
  6. Virág Emília: Lidércmegálló
  7. Kareen Zebroff: Jóga mindenkinek
  8. Michael Bennett – Sarah Bennett: Fr@ncba a szerelemmel
  9. Vavyan Fable: Mennyből a Húsvét
  10. Ungváry Rudolf – Vajda Erik: Könyvtári információkeresés



Október végén olvastam James Clear könyvét, az Atomic Habits-et, még nem hoztam róla értékelést, viszont az egyik atombiztos módszerét használtam novemberben ezért mesélek most róla.

Mint már számtalanszor említettem, Twitter megszállott vagyok, viszont úgy nehéz bármiféle egyetemi jeggyel értékelhetőt beadni, ha folyton a közösségi oldalon lógok, csiripelek, válaszolok.
James Clear ötlete ultraradikális, ellenben bevált: meg kell kérned egy hozzád közel álló, megbízható egyént, hogy változtassa meg a social media accountod jelszavát, tehát kizáratod magad :D
Lehet ez a megbízható egyén egy barát, családtag, testvér, anyuka-apuka, házas-élettárs, legjobb barát - esetemben a 15 éves kamaszlányom volt.

Hogy miért kellett ilyen cselhez folyamodnom?
Egyfelől ismerem magam, tegnap délután óta, mióta visszakapcsoltam a twittert, már legalább 20 csiripet, hozzászólást írtam, a jövő heti fordítások viszont állnak :D
Másfelől meg a twittert nem lehet 30 napra deaktiválni, különben elveszíted a fiókodat. Meglepő módon a fészbúk türelmesebb e tekintetben.




Szóval nem nagyon voltam twitteren, helyette azonban elkezdtem járni a Magyar Tudományos Akadémia könyvtárába szakmai gyakorlatra, újraírtam két beadandót, megtartottuk az adózás-számvitel prezentációt, és túl vagyunk egy zárthelyin is. 

Mikulás napján érkezik majd a félévünk lezárása, marketingből public relation-nel (?nal) kapcsolatos két prezentációhoz fordítok; van még azon felül egy naplórészlet adatbázis beadandóm, és egy zárthelyi üzleti kommunikációból. 
(van még egy lehetséges zh, amire az egyetemi csoport fele emlékszik, a másik nem, tehát Mikulás bőven meglephet minket :D nyilván én fogok zh-ra tanulni, mert az a fix)



Könyvbeszerzések tekintetében ez a hónap egy csőd volt, hat könyvet vettem és még kettő előrendelés úton van hozzám. Az amazonos ekönyvekről meg nem mernék érdemben nyilatkozni :))
Elvileg arra készültem, hogy jövőre NEM veszek fizikai könyvet, erre a General Press bejelentette, hogy január végén kiadják Madeline Miller Kirkéjét Xd
Nehéz a könyvhalmozók élete, kérem szépen. 

Arwen blogján találtam egy nagyon klassz kis posztot, Tippek olvasási válság idejére , aminek úgy megörültem, hogy jé, nem csak én szenvedek most a dologgal.
Nekem idén még 3 könyvet "kell" elolvasnom: egy recit + 2 várólista csökkentést, de nagyon nyögvenyelősen megy.
Múlt héten azt találtam ki, hogy összeadtam az oldalszámokat, elosztottam 30-al, így karácsonyig elég csak napi 50 oldalt olvasnom. És persze ezt kiírtam molyra karcban, fészbúkra, instagramra :D
(Egyfelől jó, ha tényleg az elszállt könyvmolyok is bevallják, hogy van ilyen; másfelől hogy elszámoltatható legyek, valaki, valamilyen platformon biztosan rá fog kérdezni, hogyan állok.)

Íme a három KELL:


Csak hogy itt is kérdezni lehessen, hogy állok ;)

Megjegyzések