Hétvégi Próféta 1.

A Vasárnapi Próféta (vagy késés esetén a Hétvégi Próféta) egy hetente jelentkező rovat, amelyben a heti olvasmányaimat, molyos aktivitásomat és a bloggal kapcsolatos tevékenységeimet osztom meg :) Afféle online napló, számadás és hálarebegés az Ég, valamint az Olvasók, Molytársak és Bloggerek felé. Néha előfordul majd benne egy-két személyes hír is, ezért a heti beszámoló, Vasárnapi Próféta és személyes címkék alatt keressétek.



Nyilván kihagyhatatlan házvezetőm képe, amint éppen a Daily Prophet-et olvassa :)
Tegnap beszélgettünk arról Szilvivel, a Pillecukor blog gazdájával, hogy mostanában mennyi fújolás, trollkodás jár azért, ha valaki heti hálálkodó posztot, vagy épp online mininaplót vezet - mert persze az igaz, hogy ez nem egy original gondolat.
Nem is azért írja az aktuális blogger, hanem hogy a rengeteg jövés-menésben valahogy tudatosuljon az emberben, hogy mik történtek vele, ne szálljon el a sok apró öröm az életben, mikor tudjuk, hogy a Boldogságnevű fogalom csak átvitt értelmű, elérhetetlen állapot.

Szóval itt az én első számadásom, pontokba rendezve, hogy mi is történt velem 2015 utolsó hetében, 2016 január 4-ig bezárólag:


  • moly.hu-n lezártam az évet 322 könyv olvasásával, készült róla egy statisztikai blogposzt is (http://czenema.blogspot.hu/2015/12/2015-ben-olvastam-ev-vegi-osszesites.html)
  • utolsó könyvem Egy könyvmoly regényes élete volt, és hát be kell vallanom, hogy nem tetszett annyira, mint amit a címe után reméltem :/
  • belekezdtem az első TEO-ba, vagyis tömeges együtt olvasásba, mégpedig ezért a karcért :))
  • kiderült, hogy mely olvasmányokat fogjuk sorra venni a Mini könyvklub 3-ban
  • 2016-ban eddig már elolvastam két könyvet: Hárman a szekrény tetején-t még szilveszterkor kezdtem el, míg Az utolsó egyszarvú-ról tegnap született blogbejegyzés. Mindkét könyvet lelkesen ajánlom :)
  • leadtam pár kihívást is, így megkaptam a várólista csökkentős piros plecsnit, túlszárnyaltam magam 2014-hez képest,  kaptam még egy 51 könyvet elolvastam kitüntetést, illetve egy 300 könyveset is. Jelenleg 251 molyplecsnim van.
  • a TEO-nak köszönhetően nőtt a molyos figyelőim száma, illetve én is több emberkét követek nyomon; 143-an követnek, míg én 123 molytársat figyelek.
  • a blog átlépte a hatezredik látogatást - és ebből nem mind én voltam :P
  • Gabó (alias robinson a moly-on) meglepett azzal, hogy engem is belefoglalt a Dorothy Blog Award posztjába, még mindig nem térek magamhoz attól a ténytől, hogy 1., valakinek, akit Nyáry Krisztián is idéz a facebookon tetszik az én blogom; illetve 2., hogy ilyen rövid idő - még csak egy éve blogolok! - alatt kétszer is megkaptam a díjat <3. Blogszülinapi posztként fogok válaszolni a kérdéseire :))
  • és akkor a ma reggeli örömöm: a VKP, vagyis {Vigyázz! Kész! Posztolj!}.
    Már egy ideje olvasgatom Szilvi, Pillecukor blogját és ott a VKP-és bejegyzéseket, csak úgy gondoltam, hogy kicsit fel kell nőnöm a dologhoz - vagyis, hogy ki kell forrnia bennem annak, hogy miről is akarok én blogolni, mi lesz a főirányom; legyen egy kis blogmúltam, legalább 100 bejegyzés; illetve nézzen ki valahogy a blog.
    (Ez utóbbi téren még mindig toporgok, nagy rá az esély, hogy fogok is, mert ahogy elnéztem az elmúlt évben két főirány lett blogok terén - a magazin kinézet, ami olyan modern design és a hagyományosabb, egyszerűbb háttér, amin látszódik, hogy a blogíró nem feltétlenül ismeri az összes html kódot. Ma letöltöttem két régi blogspot sablont is, köztük a kedvencemet, a világítótornyos Harbort, de annak meg nem jó a szélessége... szóval egyelőre marad ez, hiszen tényleg nem értek én ehhez annyira, és Gabó-t vagy AniTigert elnézve, így is lehet sikeres könyvesblogger az ember :D)
    Január 13-án érkezik az első VKP-és bejegyzés, addig is olvassátok Szilvi blogját!


Vasárnapig egy Sánta Ferenc idézettel búcsúzom:

Amikor este kezembe veszem valamelyik illusztris és másoktól igen nagyrabecsült szerző művét, akkor úgy érzem magam, mintha fürdőt vennék, mintha kellemes zuhany alá állanék, ahol a szavak helyettesítik a víz cseppjeit, melyek sűrű sorokban követik egymást, valósággal ráömölve az ember lelkére, és tisztára mossák a rárakódott szennytől.
Szép hetet, jó olvasást kívánok Nektek is!

Ha tetszett a poszt, kérlek pipáld ki a bejegyzés alatti megfelelő mezőt, Neked csak egy kattintás, nekem viszont számít minden apró visszajelzés :)
FB-én itt tudsz követni: https://www.facebook.com/lakosztaly
Molyos adatlapom ez: http://moly.hu/tagok/mariann_czenema
Levelet ide írhatsz: bagolybizsu(kukac)gmail(ponty)com

Megjegyzések