Moly tag @Mariann_Czenema



A héten kicsit megcsappant lelkesedéssel tanulok, mivel az előző időszakban sikerült már öt könyvet olvasnom az egyetemi tanulmányaimhoz, a hatodikat, Umberto Eco nevével reklámozott kötetet pedig már áprilisban sorra kerítettem, holott még nem is felvételiztem :)
A Ne remélje, hogy megszabadul a könyvektől műről blogposzt is készült, mint ahogy legutóbb Pierre Bayard kötetéről írtam, ami szintén ajánlott olvasmány.

Tehát jól állok, az évfolyamos csoportban mindenképpen, de egyszerűen agyilag is kellett a szünet, kicsit más stílusú könyvek, olvasmányok, legyen ez éppen reci, vagy csak sikerlistás újdonság.

Ennyi bevezető után lássuk a book taget, amit AniTiger blogjáról hoztam el :)



1. Melyik könyvet jelölted be utoljára olvasottként?

Egy logopédiai könyvet, Gósy Mária - Imre Angéla: Beszédpercepciós ​fejlesztő modulok címűt
:)
Készülünk az iskolára Mátéval, a fiammal. Nálunk is logopédus ajánlotta, de nem az ovis, hanem a magán, mert az ovis, körzetes logopédusnéni szerint ezek a készségek ráérnek a gyerek másodikos korára kifejlődni.
(Kicsit így tanácstalan is lettem, ennyire szakos dolgokat nem tanultunk a tanítóképzőn.)
Kifejezetten gyakorlatokat (modulokat) tartalmazó kötet, hosszú szavakat, mondatokat gyakoroltat; illetve van benne suttogva beszéd, értelmetlen szavak ismétlése is - figyelem és fegyelemépítő gyakorlatok is.
De a legjobbak a találós kérdések a kötet végén.


2. Mi az aktuális olvasmányként bejelölt könyved?

Vigyázat, csalok! - néha nem ártana kiírni a molyom mellé, mert most a következőket jelöltem be:


Nyilvánvalóan ezek közül csak a Köztesvilágot olvasom, mert a többi tankönyv, tehát tanulom őket.

3. Milyen könyvet adtál hozzá utoljára a várólistádhoz?
Ha arra én emlékeznek?!?
Vagy Calvinótól a Ha egy téli éjszakán az utazó-t vagy Borges Bábeli könyvtárát - mindkettő ajánlott irodalom.
(tiszta szakbarbár kezdek lenni)

4. Milyen könyvet tervezel legközelebb elolvasni?
Köztesvilágnak még nem álltam neki, mikor ezt a bejegyzést pötyögöm, azaz szerda délelőtt :) de fogszabályozás volt a program, oda elvittem magammal, tehát ha minden jól ment, péntekre mire ez a poszt blogra kerül, én már Jo Nesbo-t fogok olvasni.
A Fiút, mert az kell a Mini-könyvklubba.


5. Használod a csillagozós értékelési rendszert?
Igen, bár csak félig szeretem, a tízes csillagozás néha jobb lenne.
Pláne akkor nehéz dönteni, ha volt rész mikor sokcsillagos egy könyv, és volt, mikor nem kötött le, mert ez utóbbi lehet éppen úgy a szerző hibája, mint az enyém.

6. Részt veszel-e valamilyen kihíváson?

A sajátjaimon mindenképp :D Na, viccen kívül, aktuális kihívásaim:

Jane Austen könyvklub 2016  - a film ihlete kihívás, egy év alatt kell elolvasni hat JA kötetet, december 31-el zárul.

Müller Péter inspirál - örökölt kihi, egy könyvet kell olvasni hozzá (én nem tettem meg), 2016. december 31-el elfelejthetem.

Jól szeretni!  - 12 gyerekneveléshez kacsolódó könyvet kell olvasni, két éves időtartam alatt, szintén 2018 végén zárul.

Neil Gaiman ötször  -  5 könyvet kell olvasni tőle, eltérő műfajút, 2018 december végéig.

Kategóriák között Szabó Magdával -  3 könyvet kell olvasni tőle, eltérő műfajút, 2018 december végéig.

Vavyan Fable háromszor - 3 könyvet kell olvasni tőle, eltérő műfajút, 2018 december végéig.

Virginia Woolf világa - 3 könyvet kell olvasni tőle, 2018 december végéig.

Ezen felül csak három kihívásban vagyok résztvevő, valami baj van velem, olyan jó vagyok :) De valójában van már több mint 270 kitüntetésem, annyira már nem vonz, érdekel a dolog.


7. Használod a kívánságlistát?
8. Milyen könyvet fogsz venni legközelebb?
Első kérdésre a válasz az őszinte néha igen, néha nem.
Nem vagyok impulzív vásárló, a kedvenceim köteteit gyűjtöm (Invito Szabó Magda & Fekete István könyvek!), de egyébként csak azt veszem meg, amit kikölcsönöztem, elolvastam és szerettem; illetve sorozatokból, ha már megvan az első egy-két rész.

Megvenni meg vettem már a héten négy könyvet, csak át kell őket vennem (pénteken, ebédidőben az egyetemmel szembeni Lírába fogok átlibbenni :D);  illetve tárgyalások alatt van a moly-on két könyvtári kézikönyv (kötelező irodalom) - azokra fáj a fogam, érthető módon.


9. Van kedvenc idézeted? Melyik idézetet kedvencelted utoljára?

Kedvenc a blog mottója, a másikat meglestem:
"Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going."
Hal Elrod: The Miracle Morning


10. Kik a kedvenc szerzőid?

Kedvenc alkotók:
Agatha Christie, Dsida Jenő, Fekete István, J. K. Rowling, Jane Austen, Murakami Haruki, Neil Gaiman, P. G. Wodehouse, Radnóti Miklós, Szabó Magda, Szerb Antal, Vavyan Fable, Virginia Woolf

Vastagon kiemelt SzM az abszolút etalon :) szegény többiek...





11. Csatlakoztál valamilyen zónához?

Nos, van amihez csatlakoztam, de le van tiltva, azaz én írok bele, de nem látom a frisseket (Harry Potter), illetve van, amit imádok és naponta többször ránézek: Kávémánia :)
Sosincs alkalmatlan időpont legalább képen élvezni a kávét.


12. Min változtatnál a moly.hu oldalán?

"Beugró teszttel kelljen bizonyítani, hogy elolvastad a Súgót és be is magoltad." AniTiger vicce azért jó, mert valós igényekről beszél :D
Nos, a gonoszkodáson túl, talán jó lenne a csillagozáson bővíteni, és számomra jó lenne egy olyan feliratú gomb értékelés, véleményezés helyett hogy: "not my cup of tea" azaz nem az én ízlésem.
Mert az pontosan leírná a helyzetet, amit néha olvasás után érzek, viszont nem szólná le a könyvet, szerzőjét.


13., Mik azok a FRISSeidben, amikre azonnal rákattintasz és mit az, amit ha olyan a kedved, akkor lazán leszűrsz?

Zenei zónákat már réges-régen letiltottam, de a festményesek, cuki kutyás, cicás képek is hidegen hagynak.
Igazából csak szinte az olvasások érdekelnek, véleményeket, értékeléseket nagyobb részt a bloggerben olvasok.



 AniTiger a tag-ért :)  Köszönöm a figyelmet!


Képek innen:  http://autumncozy.tumblr.com/

Megjegyzések