Havi zárás: ez volt 2020. áprilisa

Forrás

Idén nem láttam magnóliafát élőben virágozni, valahogy május lett a nélkül, hogy igazán ki tudtam volna élvezni a tavaszt. Persze mindenki így van ezzel, ez a világméretű karantén hol a legjobbat, hol a legrosszabbat hozza ki az emberekből.

Április így nálam is egy hullámvasút volt, időnként rengeteg mindent csináltam, aztán például múlt vasárnap szinte egész nap apatikus voltam. Az ingerültségről, idegességről nem is mesélek, az valahogy velejárója az itthon tanulás + háztartás + home office kombinációnak.
Mégis sokat olvastam, zömében rövid könyveket.


  • Murakami Haruki: A kormányzó halála
  • Pompor Zoltán (szerk.): Így mesélj, hogy olvasson
  • Murakami Haruki: A kormányzó halála
  • Darren Hardy: The Compound Effect
  • Neil Gaiman – Terry Pratchett: Elveszett próféciák
  • Grecsó Krisztián: Harminc év napsütés
  • Rejtő Jenő (P. Howard): Vesztegzár a Grand Hotelben
  • Anne Bogel: I'd Rather Be Reading
  • Noelle Adams: A Princess Next Door
  • L. Frank Baum: The Marvelous Land of Oz
  • Jennifer Ashley: Adam
  • Hevesi Mihály: A nyelvtanulás művészetéről
  • Harriet Muncaster: Holdas Hanna iskolás lesz
  • L. Frank Baum: Ozma of Oz


Két hosszabb könyvet olvastam el áprilisban, Murakami Haruki legfrissebb kiadványát féláron vettem múlt hónapban a Geopen kiadótól, az Agavés Elveszett próféciák pedig tavalyi vásárlás volt, és harmadik olvasás volt.
Good Omens-ről rengeteg pozitív véleményt lehet olvasni, főleg a belőle készült sorozat kapcsán. És pont ma 30 éves a kötet, jeah!
Murakami regényéről akartam írni egy ajánlót, hogy mennyire jó kis kezdő kötet első MH olvasásra is, de csak az első rész, a második bepótolja az összes mágikus realizmust, erőszakosságot, furcsaságot. Az első rész szolid, a második elég durva, anyaként olvasva.

A többi áprilisi olvasmányom rövid kötet volt, Jennifer Ashleyt én a Gyilkosság a cselédfertályban (Mrs. Holloway nyomoz 1.) című könyve alapján ismertem meg, és mikor kutattam utána, töltöttem le ezt az ingyenes, sorozatkezdő könyvét. Abszolút nem bántam meg, tök jó kis szórakoztató olvasmány volt, egy kemény kaszkadőr cowboy pasiról, Adamről, akinek volt gimis barátnője, Bailey segít. Helyenként vicces olvasmány volt, két tüzes szexjelenettel, kikapcsolódásnak majd figyelem a további köteteket is.
Várólista csökkentéssel egész jól állok, 11/12-n. Baum klasszikusát, Dorothy történeteit most egy kicsit félreteszem, mert mindig meglep a sorozat brutalitása.



 A Harminc év napsütés teljesen rendben lévő kötet, helyenként pörgősebb, helyenként leül, ahogy egy gyűjteményes, novellakötet esetén szokott ez lenni. Amelyik történetek nagyon tetszettek, azok a Grecsó családi legendárium részei, illetve örültem az apró Vera -részletnek.

Blogra keveset írtam, sorry, but I'm not sorry. Volt, hogy kedvem nem volt hozzá, illetve, amikor így megszáll az ihlet, mint ma, akkor meg a könyvtári blogra írok bejegyzéseket inkább, a home office jegyében.  Már ha túléli a laptopom, hogy éppen most borítottam ki mellette egy csésze teát ;)
Vigyázzatok magatokra, és sok Kitartást kívánok, a hírek, a feszültségek, a karantén, vagy éppen az otthoni munka, digitális oktatás elviseléséhez!

Megjegyzések