2016. december 22., csütörtök

Decemberi Próféta



Pár hónappal ezelőtt ígértem nektek pár színes, szagos beszámolót az egyetemi életemről, aztán ez jól elmaradt, mert egyrészt időm se nagyon volt rá, másfelől meg egyre profibb, "könyvesblogszerűbb" a blog ;) habár ezért az egyénieskedő szókincsből nem nagyon hagytam alább 👽

Nos, a jó hír az, hogy három tantárgyból már van érdemjegyem a félévi öt közül, és januárban csak két szóbeli vár rám, 10-én és 27-én. A legnehezebb tananyag mindenképpen az osztályozáselmélet volt, 40 oldalnyi tankönyv + 30 oldal órai jegyzet (!). A ketteshez minimum 13 szó szerinti definíciót kellett bemagolni, az oktató az egyik tanszékvezető, a Magyar Könyvtárosok Egyesületének elnöke... no para, mi? :D
Hármas lett, táncra tudtam volna perdülni a boldogságtól.

Ilyen boldogságos szépségek voltak a tankönyvben 😣 Könyvtárszakon semmi matek nincs, csak szolid halmazelmélet, mondjuk az legalább svéd könyvekről <3



Ezekhez a rémekhez képest a cédulagyártás (formai zh) meg a könyvtártan szóbeli nem is volt nehéz, mindkettő jeles lett. Persze nem maradtok sztori nélkül, azaz velem mindig történik valami...
Első sorban ülök - tudom, h stréber vagyok, a bétám, BT hetente elmondja 💕 -, nálam kezdte a tanárnő a dolgozatlapok kiosztását, Készen lettem elég hamar, átnéztem kétszer, kérdezi, hogy beadom-e. Beadtam, aztán kiderült, hogy hiányzik a második oldal, még három kérdéssel, azt is visszaadtam gyorsan. Kijavította, pipálgatott, a többiek meg hüledeztek a hátam mögött, mikor megkérdeztem, h kimehetek-e enni és akkor milyen jegyet is kaptam.
Szerintem nem volt nehéz, tény és való, hogy az elméletet meg a gyakorlatot is tudni kellett, de nem én voltam az egyetlen, aki 44 pontos zh-át írt a 46-ból  😅

Szóbelin meg pont azt húztam ki, amin már az fb-én is nyavalyogtam a többieknek, hogy az egy rizsa tétel, túl sok általánosítással, sőt amikor a csoporttársam előttem hárommal kihúzta, akkor is mondtam, hogy én azt nem akarom... jól bevuduztam magamnak.
(Könyvtári Stratégia a 2014-2020 korszak a tétel harmadik része, olvassátok, szenvedjetek ti is 😵)

Még két vizsga van hátra, január 10-én megint könyvtártan, ezúttal a Szabó Ervin Központi Könyvtárának vezetőjénél, akinél a kettes szint az 1997-es könyvtári törvény ismerete. Ide 11 tétel kell, 80 oldal lett a kinyomtatott ppt, oldalanként 4 diával :/
De ezt legalább már tudjuk, a könyvtörténetből még csak időpontunk van, január 27, ott még nem küldte a tanár úr a ppt-ket.... pedig van 20 beugró kérdés + 11 tétel ott is. Remélem, hogy tényleg eszébe jut még karácsony előtt az email 😡

Nem is azért mert tanulnék, hanem hogy lássam, h mennyi van, és be tudjam osztani a mennyiségeket. Általában egy hetet tanulok egy zh-ra/vizsgára, ez nem tudom, hogy sok vagy kevés; viszont nekem ahhoz mindig ki kell jegyzetelnem a tananyagot, plusz 3-5x át kell olvasnom, hogy biztosan, félelem, pánik nélkül menjek neki a megmérettetéseknek.

Két ünnep között majd hozom a 2017-es várólista csökkentős polcomat + egy rövid könyves taget is, de már előre:




Karácsonyra 24-én és 26-án pedig két verset kaptok majd, remélem tetszeni fognak :) 
Olvassatok és egyetek sokat, én is igyekszem kikapcsolódni, amennyire a három ördögfiókám engedi 😉

Share:

4 megjegyzés:

  1. Orulok, hogy jól megy ez a vizsgaidőszak, mondjuk amennyit tanultál rá, nem csoda ☺ Ezek a fomai/könyvtári kártyás tárgyak relevánsak meg? Úgy értem, már szinte mindenhol elektronikus a katalógus, nem? Vagy ez virtus, és könyvtáros nem végezhet anélkül, hogy tudna mindent kézzel is? ��

    Tigi

    VálaszTörlés
  2. Lobo is ki volt akadva, h még mindig tanítják :D
    Szerintem valószínűleg azért, mert bár jövő félévtől már integrált könyvtári rendszerekkel dolgozunk, ha nem kérné a régi módszert számom, a többség nem tanulná meg, hogy melyek az alapadatok. Így viszont muszáj :P
    (végül is mindegy, h mivel számolod a százalékszámítást, papíron, géppel, ismerni kell hozzá a képletet, a módszert)

    VálaszTörlés
  3. Gratula az eredményekhez! ^^/
    Ez a gyorsan befejezés mondjuk nekem is ismerős, voltam így egy párszor... Amikor van 1 óra a tesztre/ZHra/dolgozatra/akármineknevezzük, és mki szenved már előre, h mennyire nehéz, én meg 20perc alatt végigsuhanok rajta és majdnem tökéletes.. xD kár, h sose az ilyenek voltak többségben.
    Viszont köszi, h linkelted a diákat, jó emlékeztető, h miért is nem akarok már suliba/tanfolyamra menni.... (pedig lehet h kéne) x_x

    Ui: STRÉBER vagy. :p

    VálaszTörlés