Jeff Kinney: Egy ​ropi naplója 1.



FÜLSZÖVEG:

New York Times bestseller

„Egy napon híres leszek, de egyelőre itt dekkolok a felső tagozatban egy csapat idióta társaságában.”

Gyereknek lenni tényleg gáz. Senki nem tudhatja ezt jobban Greg Heffleynél, hiszen a felső tagozatban rohad, ahol méreten aluli nebáncsvirágok teremnek az olyan izompacsirták között, akik már rég borotválkoznak.

Eredeti mű: Jeff Kinney: Diary of a Wimpy Kid

Eredeti megjelenés éve: 2007


https://www.tes.com/lessons/X7Tj0QFDbmHNNQ/wimpy-kid-love-and-learn

Minden könyv másképpen kerül be a családi könyvtárunkba, már említettem, hogy az Egy ropi naplója azóta érdekli kisfiamat, mióta kapott egy kis ízelítő füzetecskét, a szám szerint 12. ropikalandból.
Karácsonyra aztán meg is rendeltem neki a sorozat első kötetét, ez volt az egyik kedvenc ajándéka… persze azt nem kérdezem meg tőle, hogy a legók előtt, vagy után kedvenc.

Rögtön karácsony első napján elkezdte felolvastatni magának, hiszen bár már elég sok betűt ismer, ez a regényt egyfelől nem a tankönyvükben használatos betűtípussal szedték, másfelől azért az angol nevekkel problémája lenne. Így viszont a családban minden felnőtt olvasta a könyvet, anyukám, férjem, Fanni és én is.
Nekem a végétől eltekintve, ami igen-igen vécéhumorba, inkább szivatásba torkollik, tetszett a regény, még akkor is, ha Jeff nem jó fiú, és nem mindig kedves lény. Na jó, az ideje 70 százalékában nem.

Ellenben jócskán igaza van abban is, amiket a felsőről írt:
  „szerintem a felsőtagozat a világ leghülyébb találmánya. Végy néhány kölyköt (mint én), akik még nem lendültek növésbe, és keverd össze azokkal a gorillákkal, akiknek már naponta kétszer kell borotválkozniuk.”

„Az első napon alaposan gondold meg, hogy hova ülsz! Mert előfordulhat, hogy bemész az osztályba, levágod a cuccod valami ócska padra, és már csak azt hallod, hogy a tanár így szól: Remélem mindenkinek tetszik, ahol ül, mert ez lesz az állandó helyetek.”




Mi lelkesen ajánljuk a könyvet, 2-3 óra alatt el lehet olvasni, nem egy komoly darab, a következő idézetet pont ennek illusztrálására választottam, viszont főleg a rajzok miatt igen szórakoztató.
Már elő is kellett jegyeztetnem a következő részt :)


"Be kell vallanom, nem könnyű köszönőkártyát írni, ha az ember nem akarja. 
(…) 
Úgyhogy készítettem egy általános formulát, kihagytam a helyet azoknak a dogoknak, amiket változtatni kell. Onnantól kezdve ment minden, mint a karikacsapás.

Kedves LYDIA NÉNI ! 
Nagyon köszönöm a csodálatos ENCIKLOPÉDIÁT ! 
Honnan tudtad, hogy pont ezt szerettem volna karácsonyra? Nagyon jól mutat az ENCIKLOPÉDIA a POLCOMON ! A barátaim irigyelni fognak, hogy nekem saját ENCIKLOPÉDIÁM van. 
Köszönöm, hogy ilyen nagy örömet szereztél nekem karácsonyra! 
Szeretettel: GREG

A rendszer egész jól működött az első pár ajándéknál, de aztán nem annyira.

Kedves LORETTA NÉNI ! 
Nagyon köszönöm a csodálatos NADRÁGOT ! 
Honnan tudtad, hogy pont ezt szerettem volna karácsonyra? Nagyon jól mutat a NADRÁG a LÁBAMON ! A barátaim irigyelni fognak, hogy nekem saját NADRÁGOM van. 
Köszönöm, hogy ilyen nagy örömet szereztél nekem karácsonyra! 
Szeretettel: GREG"

Megjegyzések