Havi zárás: ez volt 2017. májusa

http://www.chroniclebooks.com/blog/2017/03/29/indisputable-joy-things-neatly-arranged-rainbow-order/


Május hónap legalább annyira színpompás tud lenni, mint amilyen szivárványosan gyönyörű ez a kép :)
Jó szívvel ajánlom az eredeti blogbejegyzést, ahonnan a képet hoztam, LINK itt, az Encyclopedia of Rainbows, azaz a Szivárványok enciklopédiája könyv alapján készült ez a nagyszerű fotó.

No, de ennyi könyves nyálcsorgatás után, itt a szokásos havi szabadkozásom, habár darabszámra sokat olvastam, most 50 százalékban gyerekkönyvet.... azt hiszem ilyen hónapom még sosem volt, mióta molyolok.
(lassan négy éve)




Májusi olvasmányaim:


  1. Szabó Magda: Álarcosbál
  2. Dominic O'Brien: A sikeres vizsgázás titkai
  3. Neil Gaiman: Kilátás az erkélyről
  4. Janikovszky Éva: A Hét Bőr
  5. Száva István: Az ég törvénye
  6. Berg Judit: Maszat és a csőtörés
  7. Szalay Lenke: Ketten hiányoznak
  8. Tere Stouffer: A Harry Potter-titok A-tól Z-ig
  9. Münz András: Dublőr nélkül
  10. Thomas Brezina: Te vagy a kedvenc ellenfelem
  11. Kathy Lette: Hogyan öljük meg a férjünket
  12. Oscar Wilde: A canterville-i kísértet
  13. Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes kalandjai
  14. Sarah Andersen: Puha Boldog Puffancs
  15. Marék Veronika: Boribon tojást fest
  16. Sakura Kinoshita: Alice Csodaországban
  17. Dr. Seuss: Zöld sonkás tojás
  18. Dániel András: Egy kupac kufli
  19. Carol Vorderman: Segíts a gyerekednek!


Szabó Magda szokás szerint a centenáriumi kihívásra került a kezembe, júniusra a Tündér Lalát tervezem.
A sikeres vizsgázás titkai és a Kilátás az erkélyről műveket még áprilisban kezdtem el olvasni, Neil könyvéről blogoltam is, a másikat csak a molyon értékeltem.

Szerintem sose fogom elolvasni az összes Janikovszky Éva könyvet, de mindig igyekszem kézbe venni egy-egy számomra még új darabot. A Hét bőrt azoknak ajánlanám, akik a 70-es, 80-as években voltak általános iskolások; rengeteg ismerős élményük lesz, garantálom. Üdítő kikapcsolódás volt, szokás szerint öt csillag.
(és ennek örömére, hogy ezt ide lepötyögtem, bemásolom moly értékelésnek is... ugye mondtam már, hogy vigyázat, csalok!?)

Várólista csökkentés volt a Ketten hiányoznak és a Hogyan öljük meg a férjünket?, ez utóbbiba beletört a bicskám.  Nem csillagoztam, mert nem olvastam végig, ugyanis a 70.oldalon, a férj nem-tudom-hányadik szeretőnél feladtam a sztorit. Az volt a bajom, hogy ez a Vavyan Fable szerű nyelvezet, meg humor nálam már nem nyerő, kinőttem/öregedtem belőle. Azon kívül nem vagyok féltékeny típus, én csak ajtót és legfeljebb a középső ujjamat mutatnám be megcsalatás esetén.
(Annál meg drágább az időm, h végigszenvedjem … Még odáig is, h csak lapozom és a párbeszédeket olvasom el.)




Vizsgaidőszak kellős közepén határtalanul vakmerő  voltam – kifosztottam a gyermekkönyvtárat :D
Itt az összes gyerekkönyv, amire pénteken gyorsan lecsaptam a közeli könyvtárban. Nagyobb részt újdonságként érkeztek, én meg előre elkértem őket a fészbúkon...

Emmának már felolvastam Boribon tojásfestős kalandját, belekezdtünk Mátéval a Galaktikus Atlaszba is - de azt őszintén megmondom, hogy nem gyerekbarát kötet, iszonyatosan nagy, hiába vékony, nehéz tartani felolvasás közben úgy, hogy a gyerkőc is lásson belőle. Azon kívül én az eredeti három részt, 4-5-6-os filmeket ismerem nagyon jól, az előzménytrilógiát már untam, a legutolsó részről meg csak social media infóim vannak :D nem biztos, hogy megfelelő módon olvasom, értelmezem a dolgokat... sőt, biztosan nem.
(Kicsit szerintem nehéz eldönteni, hogy ez milyen korosztálynak készült, mert kidolgozását, részletezettségét tekintve nyugodtan young adult is lehetne, de szerintem a legtöbb könyvtárban a gyermekrészlegbe fog bekerülni...)



Megmutatom már szélesebb közönségnek is, hogy mit találtam a könyvtártan vizsgára készülődve :) én egyértelműen ez a mindenevő típus vagyok, de hiányolom a felsorolásból az ismeretterjesztő irodalmat, mert bizony mi, felhalmozók azt is szoktunk olvasni :D

Én is elkezdtem összeírni egy molypolcra a nyári terveimet, és bár nyilván jóval többet tervezek olvasni, mint ami hirtelen rákerült, azért azt is észben kell tartanom, hogy melyik könyvtárban fellelhetőek.



És persze mindezek mellett lesz még két vizsgám júniusban, illetve 8/12 állok a várólista csökkentéssel, 5/7 a könyvmoly párbajon; már majdnem finishben vagyok velük!
Izgalmasnak ígérkezik ez a nyár :))


Nektek is sok élményt kívánok, már előre is, egy kis vidám dallal, éljen a nyár, az új hónap, a meleg, a fagyik, a jókedv, nevetés és a Minyonok ;)


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!