Havi zárás: ez volt 2021.májusa

Forrás.


Azt vettem észre, hogy minél inkább belemegyünk ebbe a koronavírus miatt megváltozott világba, én annál kevésbé szeretek online megosztani magamról, vagy a családomról bármit is. Hiába olvasok sokat, nem mindegyikről írok, és érdekes módon pont arról nem, ami a legnagyobb hatással van rám.

Moly szerinti fordított sorrendben, ezeket a könyveket olvastam májusban:





Így neveld a sárkányodat és A rémült kismacska gyerekeim polcáról került a kezembe. Hablaty sztorija remek, vicces, gyorsan olvasható kötet, aminek persze köze sincs a filmhez. Kicsit olyan élmény fordítva megtapasztalni, mintha EZ lenne fanfiction, és nem a film átírás :D Mindenképpen folytatom majd a sorozatot, teljesen kikapcsolt agyilag.

Valahogy a hónapban nagyon-nagyon szerencsés voltam, mert rengeteg tök jó könyv, TOP 10-be valót olvastam. Az Egyasszony letehetetlen jellegű kötet, szívbemarkolóan őszinte történet. Hálás vagyok azért, hogy olvashattam, mert több ilyen realista életmese kellene az átlagembernek, hogy értékelni tudja az életét, elfogadja a sorsát.
Ulickajától a második olvasmányom, A lélek testéről is nagyszerű mű volt. Alapvetően változatos, inkább erős és a társadalmi normáknak ellenálló nőket bemutató kötet. Az utolsó novellát megkönnyeztem, és ajánlom, mert jól esik az ilyesféle tökéletlen példaképekről olvasni.

Make Time 4,5 csillagot kapott, éspedig egyetlen ok miatt kap fél csillag levonást: a szerzők azt állítják, hogy túl sok applikáció, alkalmazás, weboldal törekszik a használók kedvére tenni, és aztán ők is ajánlanak pár kedvencet :D LOL
Ettől eltekintve alapos, jó mű, érdemes többször is forgatni és vicces is, a szöveg is, az illusztrációk is.

A fák titkos nyelve első könyvem ilyen témában (növényi intelligencia), nem volt lehengerlő, talán tényleg sok volt benne az ismétlés. (Azért mondjuk elijeszteni nem sikerült, annál nagyobb szobanövény bolond vagyok.)






Amit nem értékeltem, de illene, mert sokat tanultam belőlük, az Szendrei Ádámtól a Szuper Én és David Goggins önéletrajzi műve, a Can't Hurt Me. 
Egyelőre úgy néz ki, hogy ez utóbbi könyv lesz az év könyve nálam, és Ádám egy féloldalas megjegyzése nyomán voltam kénytelen beruházni a kötetre. Mondjuk ez az idei év legjobban elköltött 12 dollárja díj nyertese is, de mindegy. 

Mindkét könyv a szokáskiépítésről, rutinkialakításról, önfejlesztésről szól, idén főként amiatt mondom le a recenziókat mert szinte 0-24-ben ez a téma érdekel, erről olvasnék. Ha jól számolom, már legalább tucatnyi könyvet olvastam csak 2021-ben ebben a témában, és hol van még az év vége?!?



Május közepén, amikor feltettem, hogy 800 napos a Duolingo streakem sokan írtattok rám privátban az Instagramon, amit még egyszer köszönök. Nem gondoltam volna, hogy ennyire betalál mindenkinél a kép, de elárulok egy titkot: úgy sokkal könnyebb jó szokásokat kialakítani, fenntartani, ha egyébként is erről olvas az ember, tehát ezen jár az esze :D
Hát ezért olvasok annyi önfejlesztő könyvet. 


Megjegyzések