Havi zárás: ez volt 2021.szeptembere

 


Jövő héten már a 40. hét kezdődik idén, tudtátok? Számomra ma esett le a tantusz, mikor ebédet rendeltem október 4-8 közti időszakra. Félelmetesen vágtatnak a napok, hetek, hónapok, és egyelőre számomra, meg a családnak is kihívás, hogy visszamentem 8 órába dolgozni.

Holott a szeptemberi 22 munkanapból ötöt szabin voltam, kettőt távmunkáztam, mert lebetegedtem; kettőt pedig kiküldetésben, illetve konferencián töltöttem. A könyvtár FB oldalán ott volt a képünk, tavaly elmaradt az ELTE Könyvtári Nap, de idén kivonult az OIK is a Trefort kertbe. Másnap pedig Gödöllőn jártam, szakmai napon - láttam élőben Istók Annát és Szabados Ágit ;)
Vezettem háromszor csoportot is, kétszer az OIK Nyílt napján, szerdán pedig egy esztergomi iskolából érkezett 22 hetedikes. 

Szóval zajlott, zajlik az élet az OIK háza táján, és privátban is. Mivel relatíve többet vagyok bent, valamint hogy többször is volt beosztáscsere, variáció is, így rengeteget beszélgettem olyan kollégákkal, akikkel nem nagyon tettem eddig, valamint a két újabb munkatársammal is töltöttem 8 órákat, akik még próbaidejükben vannak.
Számtalan aha-élmény fűződik szeptemberhez, sok új dologra ébredtem rá, megint tágítottam a saját határaimat is; szóval jó kis élménydús hónapom volt.


2021. szeptemberi olvasmányok voltak:

  • Anne Bogel: Don't Overthink It
  • Becca Seymour: Not Used To Cute
  • Tanya Goodin: Off.
  • Shawn Achor: The Happiness Advantage
  • Georges Simenon: Maigret és a titkos szerető
  • Georges Simenon: Maigret és az Új-fundlandi randevú
  • Jókai Mór: A fekete vér 
  • A.F. Zoelle: Bet on Love
  • Sri Chinmoy: Meditáció
  • Paula Harrison: Kitti és a Holdfény-mentőakció
  • Powerful Focus 





Hát ha a Molyon nézem, akkor nem sikerült magamat megerőltetni, azt hiszem :) A Goodreads-en csöppet jobb a helyzet, ott volt pár angol ebook, amit párhuzamosan olvastam, most éppen önfegyelem, self-discipline témában.
Roppant szerencsés voltam, hogy a Molyon előkerült egy ingyenes romantikus könyv gyűjtemény link, aztán kaptam emailben egy olcsó ebookokat felsoroló oldal címét. Szóval feltankoltam, nem mindegyik story fog megjelenni a statisztikámban, de a Bet on Love és a Not Used to Cute nagyon édesek voltak.

Hónap elején felhoztam 4 darab itthoni könyvet, amit vagy még nem olvastam, vagy érdemes lenne újraolvasni. Van itthon nagyjából 1500 darab könyvünk, abból maximum a harmadát olvastam... Hát két darabot sikerült is elolvasnom a szeptemberi tbr-ből, a Meditációt és Jókai művét.
A Meditációban voltak mellbevágóan hasznos felvetések, többek között az alapvető: „hogy miért akar valaki meditálni? vár-e valamit a meditációtól? miért annyi időt akar rögtön meditálni, mint egy mester?”
De ha a legfőbb Istennek, Teremtőnek, Erőnek, megvilágosodáshoz/felemelkedéshez az kell, hogy HAJNALI 3-4 között meditáljak…nos, akkor sose leszek guru, azt biztosan meg tudom vizionálni előre :))
(Amúgy érdekes szerkezetű könyv, szerintem az egybefüggő, esszészerű tanítások mondanivalója jobban átjött, mint a kérdezz-felelek részeké.)

A Fekete vér első 50-70 oldala, míg felvonul az összes főszereplő, halál unalmas, igazi „jókais”. Aztán beindulnak az intrikák, színpadias árulások, amik mozgatják előre a cselekményt, és egész kis fordulatos regény kerekedik a történetből. 4,5 csillag volt. A fél csillag levonás az elejének, és a végének szól, ami nem igazán 'megoldás', csak befejezés.

Szeptember, de inkább 2021 legrosszabb könyve eddig Tanya Goodin: Off című "műve". Azért macskakörmös a mű, mert az ilyen sekélyes könyvek olvastán két dolog szokott eszembe jutni:
1., Minek ezt könyvben kiadni, miért nem elég a hiperszuper egyszerű nyelvezet és stockfotó halomhoz egy blog felülete?
2., Ha már kiadták, akkor minek lefordítani, szerkesztőt fogadni hozzá, kivinni Kínába a nyomást és kötést, és azt Magyarországon eladni? Nem volt senki a kiadóban, aki kicsit is elmélázott volna azon, hogy miért kell nekik ez a felszínes kiadvány?!?
Részletesebb értékelés a molyon, linkeltem, de ajánlom csucsorka értékelését is, - nem fogtuk vissza magunkat a nemtetszésünkkel :D




Volt Szabadság, nincs szobor ;)

 Nem fogom elkövetni azt a hibát, hogy kiadom kedves kollégáimat, de egyre több moly.hu tag dolgozik az OIK-ban, és munka közben/helyett szoktunk olvasási szokásokról, könyvekről, módszerekről beszélgetni.

Szóval olvasási szokások, könyvek, módszerek. Azt hiszem, hogy nem én leszek, vagyok az egyetlen, aki a koronavírus járványra (is) rá fogja fogni, hogy miként változott meg az élete, és ezen belül az olvasáshoz való hozzáállása is. Én ezt többször leírtam a blogra, és az életben is hangoztatom, hogy nem tudok párhuzamosan fikciót olvasni és fikciós, kvázi időnként fantasyként, időnként disztópiaként működő valóságot megélni.
Nálunk a három gyerek mellett egyébként is zajlik az élet, de tavaly március 15. után, mikor hazakaptam őket 3 hónapra tanítani, aztán 3 hónapra nyári szünetre, hát őszintén beborult a világunk. Akkor hihetetlen olvasási válságom volt, és ezzel sem vagyok egyedül.
Véletlenül, kínomban kezdtem el non-fictiont olvasni, ekkor még minden harmadik olvasmányom volt ismeretterjesztő, valamint önfejlesztő; idén már minden második könyv ilyesmi, amit kézbe veszek.

Ami még változott, hogy ÁLLANDÓAN párhuzamosan olvasok. Legtöbbször két nyelven, magyarul rendes, nyomtatott könyvet, míg a Kindle társaságában angol ebookot, drarry fanfictiont. A printet otthon, hétvégén, szabadnapon kapom kezembe, a Kindle állandó útitárs. Hétköznap reggel biztosan olvasok, illetve lefekvés előtt.
Arra kell vigyáznom, hogy mit olvasok, reggel például muszáj a self-help, – mert ha fanfictiont, ritkán fikciót olvasok, akkor elfelejtek a megfelelő metrómegállóban leszállni :D
Már nem tervezek olvasást, illetve ha igen, azt alulra tervezem, maximum 4 könyvig. Elnézve szeptember hónapot, az se nagyon jött be…

Azért érdekes volt elmélázni, mert ugyan olvasni itt bent a könyvtárban munkaköri kötelességem is (folyóirat szemlézés okán), de valahogy a mindennapokban elsikkad a tudatosság egy ilyen számomra létfontosságú szokás esetében, mint az olvasás.
Nem tévézek, nem sorozatozom, most éppen hónapok óta podcastot se követek, marad egyedül a betűfalás, mint mánia. Vajon kell-e hozzá taktika?
Ez itt a (költői) kérdés ;)

Megjegyzések