Havi zárás: ez volt 2019.szeptembere



"Rólad reális a kép az Fb-én?"
Ezt a kérdést egy gimnáziumi osztálytársamtól, barátnőmtől kaptam még augusztusban, és érdekes módon cipelem magammal azóta is. Sokat merengtem azon, hogy vajon írjak-e, válaszoljak-e nyilvánosan, vagy csak elég az, hogy messengeren annyit írtam ki, hogy kösz, igen, reális.
Legalábbis igyekszem csak arról írni, posztolni, ami tényleg megesik velünk, velem, mondjuk ebben a hónapban sem erőm, sem időm se lett volna másra.

Melóhelyen többen említették, hogy nem látszik rajtam a három gyerkőc, de én érzem, hogy vannak napok, amikor tisztára mókuskerék az élet, reggel rohanás az iskolába, aztán a busz-metró-gyaloglás után munkahelyen 8 óra, szaladás a vonathoz, és haza. Itthon meg vár a mosogatnivaló, a mosnivaló, a vacsoráztatás, fürdetés, esti mese. Már amikor reggeles műszakban vagyok, hiszen hetente kétszer déltől este nyolcig vagyok a könyvtárban.

Egyelőre még bírja a család is, én is, - ezt le is kopogom. Mosolyogva megyek be, úgy érzem, hogy ott vagyok, ahol szerettem volna lenni, a néha különc olvasókat meg nem szabad lelkére venni a könyvtárosnak.
(Mondjuk pénteken, mikor este 8.10-kor szaladtam három utcát a metróig, hogy biztosan elérjem a fél kilences vonatot, még nem így mormogtam magam elé :D)




Nyilván ami kimaradt ebből a hónapból, az a blogírás, arra már nem jutott sem időm, sem energiám. Itt jegyezném halkan meg, hogy amíg le nem adtam a szakdogámat, addig ez a helyzet fenn is fog maradni, két kiadónak már jeleztem is, hogy nem tudok idén több recenziót vállalni.
Valahogy ez a kösz, de nem mondat egyre előbb hangzik el a számból, vagy röppen ki az emailekben, de egyelőre tanulom, szokom még az új életet én is. És akkor még nem beszéltem a januári záróvizsgáról, amire viszont már feljelentkeztem..


Amiket szeptemberben olvastam:

Walt Disney – Lilo és Stitch
Agatha Christie: Halloween és halál
Bálint Ágnes: Mazsola
Ryan Holiday: Ego Is the Enemy
Agatha Christie: Macska a galambok között
Agatha Christie – Charles Osborne: Feketekávé
Bálint Ágnes: Megint Mazsola
Varró Dániel: Akinek a foga kijött
Varró Dániel: Nem, nem, hanem
Szabó T. Anna: Kerített tér
Agatha Christie: Mrs. McGinty halott
Michelle Obama: Így lettem
Bálint Ágnes: Mazsola és Tádé
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak




Hát nem mondhatnám, hogy hihetetlenül sok komoly, vagy világmegváltó olvasmányt sikerült szeptemberben fogyasztanom, mivel több mint egy hétig tartott, mire rájöttem, hogy milyen módszerrel tudok egyáltalán naponta olvasni, úgy, mint eddig.

Vannak BKV-és könyveim, vagyis olyan könyvek, amiket utazás (busz, metró, vonat) közben fogyasztok, ezek voltak az Agatha Christiek, de például az Algernon is.
Mazsola könyvek esti mesék voltak, napi két mesét olvastam fel a 7 és 9 évesnek, most pedig Rémusz bácsi meséibe kezdtünk bele.
Michelle Obama önéletrajzát majdnem egy hónapig olvastam, mert 400 oldal feletti, és az a furcsa köztes méret A4 - A5 között, ami pont nem cipelés, utazóbarát. Lehúzza az ember kezét a könyv, magyarán szólva, jó kis kemény fedeles kiadvány.
Varró Dani könyveit és Szabó T. Anna verseskötetét pedig bent olvastam el, míg nem jöttek olvasók :)

Tehát párhuzamosan olvasok több könyvet is, ez a taktika vált be leginkább. Plusz megosztom veletek még azt is, hogy mit szoktam csinálni, ha tudom, hogy extra hosszú napon, vagy nagyon sok programmal terhelt napunk lesz odabent: podcastot hallgatok.
Viáék (urban.eve) már két podcastot is gyártanak, a Lecsó legutóbbi része a klímavédelemről szólt, míg a Kiköltöztünkben a Brexit rész volt nagyon klassz :)

Popkult, csajok, satöbbi két házigazdája Tünde (Lobo, Olvasónapló bloggere) és Brigi, akik két részben is tárgyalták a könyvmoly problémákat, például az újraolvasást, ekönyv - hagyományos könyv kérdéskört, vagy szóba került Gwyneth Paltrow könyvkurátora is. Jobb későn, mint soha alapon, a lányoktól több részt is letöltöttem, egyelőre visszafelé fogyasztom az adásokat - bár, ha jól számolom, akkor pont a héten érkezik új rész :D

Kicsit persze nehézkes minden hangot pontosan hallani, meglepő módon a busz mellett a négyes metró nagyon hangos, de sebaj, reggel meghallgatok egy részt, és hazafelé újrázom belőle ;)
De kitűnő szórakozás tud lenni ruhahajtogatás, mosogatás, vagy krumplipucolás, főzés mellett is, podcastot fogyasztani.

Szóval, ez a reális kép, nem tudom, hogy ebből melyik közösségi médiára mi látszódik. Ha hét közben friss tartalmat kerestek tőlem, azt az Instagramon találhatjátok meg, oda általában kétnaponta teszek fel új képet.

Megjegyzések

  1. Igen, megjött a legújabb rész, bár az pont nem könyves, de van abból is bőven az archívumban :) Krimikről és AC-ről különösen sok pl. de könyvtárosságról is akad :)

    VálaszTörlés
  2. Jee, még egy Popkultcsajok fan a körünkben! :)
    Minden elismerésem, hogy háztartás és még három gyerek mellett is ennyit tudsz olvasni!! :) Hajrá a szakdogával!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, egy-egy óra a napi ingázásom, belefér ;)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!