Könyvfüggőség booktag

 

Forrás.




Dóri oldalán (Dóri Online Olvasónaplója) olvastam ezt a booktaget még szeptemberben, hát nem siettem el a kitöltését, az biztos ;)

1.  Mi a leghosszabb idő, amíg kényelmesen elvagy könyv nélkül?

Rögtön nehézségbe ütközöm, mert definiálnom kellene a "könyv" fogalmát arra a hétköznapi tárgyra, amit mindenki annak tekint. De nálam a könyv kategória magában hordozza az ekönyveket, angolul is, és a fanfiction történeteket, amik bőven tudnak bonyolultak lenni ahhoz, hogy ne csak a külsőség számítson. 
Valójában, mostanra szépen megkerültem a választ, ha fizikálisan kézbe vehető könyvről van szó, akkor heteket is el tudok lenni nélkülük, csak a Kindle-n hadd tudjak addig angolul, vagy magyarul olvasni - most éppen a Sapienst ekönyvként.


2.  Hány könyvet hordasz magaddal egyszerre?

Lol, hordom magam a Kindle-t, általában egy füzetet, ami a nyelvtanuláshoz kell, és egy-két fizikális könyvet, olvasnivalót, nyelvkönyvet.


3.  Minden könyvet megtartasz, amit vettél/kaptál, vagy szívesen továbbadod őket, hogy több helyed legyen?

Szórom őket frutti helyett! Évekig volt mániám, hogy mindent megtartok, aztán tavalyelőtt, tavaly már szőrösebb szívű lettem. Jelenleg igyekszem nem is venni nyomtatott kiadványt, inkább az elektronikus változatokra költök.
Ha valamit nem szeretnék megtartani, azt beviszem a könyvtárba, ott el tudjuk adni, más pedig örül neki.


4.  Átlagosan mennyi időt töltesz egy könyvesboltban?

Évente ha egyszer bemegyek, nem magam miatt, mert online vásárolok, akkor az illetőtől függ, akit elkísérek, hogy mennyi időt töltünk bent.
Ha mégis vásárolni megyek, akkor tudom, hogy mit veszek, célirányos vagyok, felkapom a könyvet és máris fizetek is.


5.  Naponta átlagosan mennyi időt töltesz olvasással?

Változó, tavaly ez 2-4 óra volt, idén 1-2 óra, mert sajnos túl sok hírt olvasok :/


6.  A napi To-do listádon hol jelenik meg az olvasás?

Nincs rajta, életforma, nem teendő :D



Forrás.

7.  Összesen hány könyved van nagyjából? (Az ebookokat is beleszámítva)

Jáj.
Több ezer...

Print nagyjából 500, de a Kindle-n legalább ezer cím van, magyar ekönyv, és angol, francia ebook is. 
Odalent, a földszinten anyukám könyvespolcain még 600 kötet sorakozik, tehát összesen 2 ezer körüli címünk van itthon :D
Falusi minikönyvtár nagyság.


8.  Milyen gyakran hozod fel a könyveket egy beszélgetés alatt?

Attól függ, hogy kivel beszélgetek. Aki jobban ismer, annak szívesen bedobok könyves példát, de nem erőltetem a saját hobbimat, ízlésemet másra.


9.  Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha végigolvastál?

A Gyűrűk Ura a maga kis 1600 oldalával. 


10. Van olyan könyv, amit muszáj volt megszerezned, pedig lehetetlennek tűnt?

Viktor E. Frankl: Mégis ​mondj igent az életre! című világhírű könyve csak puhatáblás változatban kapható, és én azt nem igazán tartom tartós kiadványtípusnak. Ezért inkább az ekönyv változatot szereztem be. 


11. Van olyan könyv, ami végigszenvedtél, mert nem akartad félbehagyni?

Franciául a Büszkeség és balítélet hosszadalmas küzdelem volt, de kezdem ezt érezni Ryan Holiday: The Daily Stoic kapcsán is.


12. Mi a 3 fő könyves célod 2020-ra? (vagy 2021-re,  ha már elkezdted tervezni)

2020-ra már nincs, eredetileg 150 könyvet terveztem, azt augusztusban levettem 100 könyv elolvasására, és HIHETETLENÜL örültem neki, amikor sikerült teljesítenem. 
Jövőre eleve csak 104 (azaz heti 2 kötet) olvasását tűzöm ki, plusz Dóri havi egy újraolvasás kihívását teljesíteném. Ez utóbbi kicsit csalás, ha lelkileg padlón vagyok, vagy fanfictiont olvasok, vagy újraolvasok amúgy is. 


13. Ért valaha az a megtiszteltetés, hogy valakiből konyvmolyt faragtál?

Gyerekeimmel próbálkozom, folyamatosan :D
Nekem az is elég, ha valaki megkérdezi, vagy figyeli, hogy én mit olvasok, és ha dicsérek egy könyvet, akkor kézbe veszi. Így a kollégáknak szoktam ajánlani, vagy tudom, hogy van, aki figyel ;) 


14. Mit jelentenek neked a könyvek 5 szóban?

Élmény, tanulás, tudás kútja, flowélmény, inspiráció. 


Megjegyzések

  1. "6. A napi To-do listádon hol jelenik meg az olvasás?

    Nincs rajta, életforma, nem teendő :D" - Ez nagyon jó :D

    Nekem is A Gyűrűk Ura volt a leghosszabb olvasmányom :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy te is csatlakoztál - jó volt olvasni a válaszaidat! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy továbbvihettem az ötletet :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!