Ez volt 2022: évzáró blogbejegyzés

 


Egy nagyon szexi Moly statisztikával kezdem az idei blogzáró, évzáró bejegyzésemet, mert egyszerűen MUSZÁJ megosztanom a személyes olvasási rekordomat XD Azt hiszem, van mire büszkének lennem. 2021-ben 168 könyvnél írtam meg az évzáró posztot, a végső szám pedig 172 kötet volt.
Amit minden évben eltervezek magamnak: az a várólista csökkentés kihívás véghezvitele, illetve minimum 104 könyv elolvasása. 2022-ben úgy sikerült ennyi könyvet elolvasnom, hogy volt három nagyon kedves kollégám (barátom), akikkel szinte egymás kezéből vettük ki az olvasmányokat júliusig; aztán meg a munkahelyi gondokból szó szerint belemenekültem az olvasásba.

2022 ugyanis elég barna macis évem (évünk) volt, bizonyos szempontból alulmúlta még 2019-et is, pedig akkor az utolsó 24 órában kerültem be a kórházba, és majdnem belehaltam az agyhártya-gyulladásba.
De most nem fogok vinnyogni arról, hogy mennyire extrém megterhelő munkaadóm van, mekkora pusztítást végez a könyvtárral és a kollégákkal, elég legyen annyit megjegyeznem: már új munkahelyet keresek.
A látvány, látszat szép, csak ne akarjon senki a kulisszák mögé nézni...

Azon kívül, hogy ritka sok stresszel járó évünk volt, kevés alvással, sok pletykával, sok sírással, rengeteget nevettünk is, abszolút felidézve a "sírva vigad a magyar" szállóigét. Az év elején sokat morfondíroztam azon, hogy melyik főiskolára menjek még tovább, éreztem magamban a tanulásvágyat is, meg az energiát is, végül a KRE Btk gyerekirodalom posztgraduális képzése nyert.

Ezt saját zsebből finanszírozom, meg a szabadságom bánja az egyetemi péntekeket, de már három hónap után azt tudom mondani, hogy eszméletlen sokat ad a képzés, és meglepően sokat formál az ember szemléletvilágán. Egyelőre nem tudom, hogy igazából melyik határterület érdekelne jobban, ami a gyerekirodalomhoz kapcsolódik, talán annyit érzek biztosan, hogy kritikus nem akarok lenni :))
Még nem adtam fel amúgy a könyvtári mesterdiplomát sem, csak ami szakirány izgalmas, az vagy Egerben van (szakkönyvtári), vagy Szegeden(közösségi média).


Moly rendszere nagyon kedves, hogy azt hiszi, hogy ma még kiolvasok valamit XD
Már nem, elég volt ennyi. Az 504 könyvből 293 gyerekirodalom, vagy éppen gyermekirodalomhoz köthető tanulmánykötet, ezen a mesepolcon lehet meglesni őket közelebbről. A könyveket időrendi sorrendben tettem fel, lapozótól kedve Grimm horrormeséig minden megtalálható a polcon.

2022-ben 20 darab legeslegkedvencebb könyvet választottam ki, ők pedig ezek a könyvek:

  • A. F. Zoelle: Bet on Love
  • Alix E. Harrow: Tízezer ajtó
  • Borbáth Péter: Sündör nyomában
  • Fekete István: Éjféli harangszó
  • Fenyő D. György: Útikalauz a vershez
  • James Norbury: Nagy Panda és Kicsi Sárkány
  • László Noémi – Kürti Andrea: Darázsolás
  • Lucius Annaeus Seneca: Vigasztalások
  • Marcus Aurelius: Marcus Aurelius elmélkedései
  • Marina Warner: Fairy Tale A Very Short Introduction
  • Misima Jukio: Élet eladó
  • Neil Gaiman – Terry Pratchett: Good Omens
  • Ryan Holiday: Sztoikus nyugalmat a mindennapokra!
  • Serfőző Simon: Égig érő nyár
  • Simon Márton: Éjszaka a konyhában veled akartam beszélgetni
  • Szilvási Lajos: Ködlámpa
  • Takács Zsuzsa: Spirálfüzet
  • Terék Anna: Háttal a napnak
  • Tóth Krisztina: Csavarogjunk együtt! Weöres Sándor: Egysoros versek




Úgy legkedvesebb könyvek, hogy bármikor újraolvasnám őket, és még volt vagy tíz kötet, aminél morfondíroztam, hogy felkerülhetnének erre a listára.

Amivel elbuktam az idei évemet, az a magánkönyvtáram mennyiségének csökkentése volt. Ugyanannyi kötetet sikerült beszereznem, mint amennyit eladtam!:P (facepalm)
Az egyetlen mentségem, hogy legalább hatvan (igen, 60) könyvet kaptam/hoztam haza ingyenes, leselejtezett állományként, tehát pénzt csak e-könyvekre költöttem sokat. Mivel abban a táblázatomban szeptemberi az utolsó bejegyzés, vélhetően én magam is ki fogok akadni a végeredményen...

2023-as terveim pedig a következőek:

  1. várólista csökkentés
  2. januárban van három vizsgám (két szóbeli + egy írásbeli, a néprajz, az a legnehezebb tantárgyam)
  3. legalább 104 könyv elolvasása a SAJÁT magánkönyvtárunkból
  4. minimum 120 könyv eladása/kiszortírozása itthonról
  5.  szakdolgozat elkezdése még az első negyedévben
  6. abszolutórium megszerzése júniusban
  7. szakdolgozat írás nyáron (XD igen, túdom, h hülye vagyok :D)
  8. ÚJ MUNKAHELY KERESÉSE (sorry srácok! <3)
  9.  napi meditáció + Duolingo továbbra is
  10. napi JÓGÁRA visszaszokni.

Majd beszámolok 2023-án szilveszterén, hogy ezekből mi sikerült!

BÚÉK!
Szívből kívánok mindenkinek MINDEN jót, és még egy kalappal! ;)

Megjegyzések