Várólista csökkentés 2019-ben is!

https://moly.hu/kihivasok/varolista-csokkentes-2019


Nagyon készültél - jegyezte meg nekem Lobo a twitteren tegnap, amikor kiposztoltam, hogy már leadtam a polcomat, és hogy milyen könyveket választottam.
Hát igen, természetesen elmerengtem idén gyakran olvasás közben - szenvedés közben, mert ritka béna könyveket választottam ki 2018-ra -, hogy ugyan mely könyvekre essen a választásom 2019-ben. Eddig már 4x (2015, 2016, 2017, 2018) sikerült a kihívást teljesíteni, erre nagyon büszke vagyok!


Hogy miért és hogyan érdemes várólistát csökkenteni?
Kell a kiválasztáshoz némi furfang, némi szerencse + a megvalósításhoz meg sok-sok elszántság, kitartás. És persze azért kell, mert amúgy belefulladunk a könyvekbe, hozzám idén 55 könyv érkezett, még 4 úton van, és ehhez képest csak úgy 20 körüli mennyiséget ajándékoztam el :(
Többször említettem már, hogy anyukámnál, a házunk alsó szintjén is tárolok könyveket - konkrétan az összes Agatha Christiet és Vavyan Fablét. De már Fanni szobájában is foglalok polcokat, a hálószobán és a nappalin kívül.
Egy szép napon a vécében is könyv lesz... :D




A furfang része abban áll, hogy mindig van 12 alapkönyvem és 12 alter választásom is, ez utóbbi tény rengetegszer segített abban, hogy sikeres legyek.
Lobo tavaly változtatott úgy a szabályon, hogy a várólista csökkentés előtti évben megjelent könyvek nem játszanak, tehát 2019-ben nem lehet 2018-as megjelenésű kötet a kiválasztottak között. Szerintem ez klassz módszer, az olvasó így kénytelen a tényleg porosodó és már elfelejtett könyvek közül választani :)





Ami még a taktika része, hogy több könyvet is kifejezetten Fanni polcáról fogok kölcsönözni. ;)






Tehát az alaplista:


  • Anya Seton: Avalon 
  • Charles Dickens: London aranykora és más karcolatok 
  • Elizabeth Berg: Sorsok szőttese 
  • Hendrie Weisinger: Zseniális ösztöneink
  • Jandácsik Pál: Állatok maszkabálja 
  • Johann Wolfgang Goethe: Faust 
  • Kertész Erzsébet: Bettina három élete 
  • Kertész Erzsébet: Titkos házasság 
  • Mörk Leonóra: Az utolérhetetlen Mr. Yorke 
  • Radclyffe Hall: A magány kútja 
  • Rátonyi Róbert: Mulató a Nagymező utcában
  • Sabine Martin: Az ereklyevadász



És ez az alternatív 12:


  • Beth Reekles: Kissing Booth – Csókot vegyenek! 
  • Catherine Clark: Anyja lánya 
  • Christine Nöstlinger: Lilli nagy dobása 
  • Erich Kästner: Három ember a hóban 
  • Frances Hodgson Burnett: A padlásszoba kis hercegnője 
  • Frances Hodgson Burnett: A titkos kert 
  • Joss Stirling: Storm és Stone 
  • Hertelendy Anna: Alma és az elveszett álmok városa
  • Meg Cabot: Jinx 
  • Meg Cabot: Misztikus szerelem 
  • Meg Cabot: Tinibálvány 
  • Ruth Olshan: Minden, ami szép



Még egy tudnivaló:
NEM kell hozzá moly.hu tagság, hogy részt vehess a várólista csökkentésben!
Tessék végigbogarászni Lobo bejegyzését a szabályokról:
http://olvasonaplo.net/olvasonaplo/2018/12/15/varolista-csokkentes-2019/

Megjegyzések