Havi zárás: ez volt 2019.február



Ismét az Instagram profilomról fogom hozni az illusztrációkat, kezdésnek betettem ide a februári képeim közül a legnépszerűbbet :) Még tartozom magamnak is egy Kirké bejegyzéssel, elöljáróban annyit mondanék, hogy szokás szerint levett lábamról Madeline Miller és persze 5 csillagot adtam művére. Remélem, hogy még sok görög mitológiai feldolgozást fog írni.


Február hónap rövid volt, szerencsére csak egyetlen egyetemi nappal, eddig 3 oktatóval. Pénteken, március elsején megyünk a második levelezős konzultációra, ezúttal még egy tanárral érkezik több órát tartani nekünk, így valószínűleg kialakul a végleges beadandó, kiselőadás, zárthelyi mennyiségünk. Eddig 3 ppt és 2 zh a biztos, a három kiselőadásból kettőt párban készítünk el (jogi információ források, adatbázisok; illetve Open access), egyet egyedül (Világbank; Európai Fejlesztési Bank).
Briliáns, könyvtár szakhoz illő témáink vannak :D




Ahhoz képest, hogy ez az év legrövidebb hónapja, már megint beröppent az ajtón három könyv. (vagy én csempésztem be). A Partvonal kiadó jóvoltából került hozzám A tanult lány és a misztikus Vidd hírét az Igazaknak, már mindkettőről írtam recit.
Kirké tervezett beszerzés volt, a General Press kiadó tavaly év végén jelentette be a regény megjelenését, éppen úgy, ahogy az Agave ígéri Könyvfesztiválra Neil Gaiman - Terry Pratchett közös regényét, az Elveszett próféciák-at. Az lesz a másik könyv, amit biztosan megveszek idén (*-*).

Visszairatkoztam a Fszek könyvtáraiba is, sőt olyan bérletet vettem, ami minden budapesti Szabó Ervin közkönyvtárba jó, bárhonnan kölcsönözhetek egy évig. Ennek megfelelően keddenként járok, hol az egyik, hol a másik kerületi könyvtárba :) De amint jobb lesz az idő, elmegyek a kőbányaiba is, sőt meg fogom nézni a zuglóit is. Vagy a Veres Péter útit... még jó, hogy választhatok!
A bérletem ára 4,700 Ft volt, ez mondjuk másfél könyvre elegendő összeg, amiért cserébe bárhonnan 8 könyvet tudok kölcsönözni. Mivel még itthon vagyok a három gyerekkel, mint főállású anya, ezért csak fél tagdíjat fizettem, a teljes 9,400 Ft/év.
Ez se olyan horror összeg szerintem, három kötet ára - mondjuk nem ezzé a háromé, amit kihoztam, mert ők együtt 10,400 Ft körül vannak. Szóval megéri könyvtárazni! :)




Ezeket olvastam 2019. februárban:


  1. Murakami Haruki: A kurblimadár krónikája I–III.
  2. Fredrik Backman: A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb
  3. Kertész Erzsébet: Titkos házasság
  4. Hertelendy Anna: Alma és az elveszett álmok városa
  5. Catherine Clark: Anyja lánya
  6. Madeline Miller: Kirké
  7. Nina George: Levendulaszoba
  8. Varga Bea: Segítség, támadnak a betűk!
  9. Marlo Morgan: Vidd hírét az Igazaknak
  10. Jeff Kinney: Egy ropi naplója – Hóháború
  11. Mel Robbins: The 5 Second Rule
  12. Szabó Magda: Az a szép, fényes nap
  13. Tara Westover: A tanult lány
  14. Takeshi Kitano: Fiú
  15. Matt Haig: Ha megáll az idő
  16. Cecelia Ahern: Üvöltés
  17. J. K. Rowling: Harry Potter and the Philosopher's Stone
  18. Murakami Haruki: Különös könyvtár
 


Vicces, hogy Murakamival kezdtem és fejeztem be a hónapot, de ebben van némi tudatosság is, már csak 2 műve van hátra az életmű olvasásból.
Szabó Magda drámája szintén az életműhöz kellett, míg a Harry Potter az idénre betervezett újraolvasás első felvonása. Nyolcadszorra olvasom a sorozatot, nyilván mindent tudok előre, de nagyon apró részletekben azért meg tudott még így is lepni a kötet. Szerencsére Fanni kéznél van, van kivel teóriázni ;)

Cecelia Ahern legutolsó műve, az Üvöltés megjelenés előtti olvasás volt, március első hetére tervezek belőle véleményt írni.
A másik Athenaeum újdonság előlolvasása, Kal Pintér Mihály: Atyavilág című szatírája még folyamatban van, de talán előbb fejezem be a Mini-könyvklubhoz Celeste Ng krimijét.




Mondanám, hogy márciusra nem tervezek sok címet, de utálok hazudni, különben is, kihoztam a könyvtárból Melissa Meyertől a Heartless-t, valamint az Agatha Christie életét feldolgozó Rejtély az Orient Expresszen művet.
Folytatnám a HP újraolvasást is, illetve igyekszem majd Murakamival is haladni.


Megjegyzések