A hét verse - Garai Gábor: Ketten az őrségen



Garai Gábor: 
Ketten az őrségen

Nekem törvény volt, törhetetlen 
neked csak elhatározás. 
A bukásunk neked kudarc csak 
nekem sötét, tengernyi gyász.

Te mit kockáztattál? 
A híred, a házad? Meglehet. 
Nekem se hírem, se nevem, se házam 
én föltettem az életemet.

Föltettem az egyetlenegyet 
a már vissza nem válthatót. 
Ha vesztek, nem vár haza engem 
se kenyér, se remény, se csók.

Szerettelek. Válladon vittél 
hogy sebeimből folyt a vér. 
Most magad mented: mért maradnál, 
ha itt már minden véget ér!

Szerettelek. Jól verekedtél 
míg víg dicsőség volt a harc. 
Te nem vagy áruló, csak gyáva 
nem ölsz, csak menekülsz, ha csalsz.

Hallod! A bosszuló fehérek 
ütege már itt dübörög. 
Hát fuss el! Én a Napba néztem. 
S elvétem majd, ha rád lövök.

***
Vers forrása:
https://moly.hu/karcok/1293470

Megjegyzések