Havi zárás: ez volt 2020.augusztusa és szeptembere

 



Sok okból maradt el az előző havi zárás, nem egyszerű dolgozni úgy, hogy három gyerek is nekikezd az iskolának, de leginkább azért maradt el, mert én így akartam. Magyarázkodhatnék, szabadkozhatnék, azonban ez az én blogom, az én szabályaimmal - amiket én írok át, ha úgy tartja úri (lusta) kedvem. 
2020 elég kiszámíthatatlan egy év, ehhez még én is ráteszek egy lapáttal, és igyekszem a merev, olvasáshoz, blogoláshoz, közösségi média jelenléthez való hozzáállásomon lazítani. 
Egyszerűen JÓ néha nem megosztani, csak hátradőlni és szemlélni másokat ;)

Mint írtam, volt egy olvasási célom idénre, 150 kötet, amit augusztusban levettem 100 könyvre, meg is kaptam már a Molyon az érte járó plecsnit.
Ráébredtem, hogy ebben az évben rengeteg fanfictiont olvastam, olvasok, egyszerűen azok sokkal jobban kikapcsolnak néha, mint a hagyományos könyvek. ( DRARRY Thematic Rec Masterlist)
A másik késztetésem meg az újraolvasás, úgy sincs elég időm elolvasni a friss megjelenéseket, helyem meg pláne nincs a beszerzésükhöz. 
Persze ez utóbbi a crazyplantlady, azaz őrült növénymami viselkedésemnek is köszönhető, ami idén elhatalmasodott rajtam. 





Augusztusi olvasmányok voltak:





Szeptemberi olvasmány volt:


No, még engem is meglepett, hogy milyen sokat értékeltem a molyon mostanában :)
Amik könnyű olvasmányok voltak: Álruhában, Boszorkánymagzat, A piros notesz, Stardust (Csillagpor), Karácsonyi levelek, Mort sur le Nil (Halál a Níluson). Általában egy-két nap alatt végeztem velük, kellemes, szórakoztató élmények voltak, Tolkien bácsi könyve pedig gyönyörű is.

Szentesi Éva könyve nagyon tömény, de Az írók titkos életével is befürödtem, nem számítottam rá, hogy krimi lesz belőle. Így jár, aki nem olvas előre fülszöveget, meg értékelést, hanem cím szerint vásárol ekönyvet.

Hararitól 21 lecke a 21.századra lesz az év egyik legjobb nem fikciós könyve, tőle megvettem még a Sapiens is, azt még elolvasom idén.
Nádasdy könyveit mindig veszem, mint a cukrot, ha e-változatuk akciós, A szakállas Neptun remekbe szabott kis novellagyűjtemény, míg a nyelvészeti műve egészen más agyterületeket aktivált. De azokat nagyon.




Boldog növénymami vagyok ;)

Nyilván, amikor éppen lazábbra veszem a figurát a blogon, olyankor találnak meg kiadói és írói levelek. Benyák Zoli könyvét tegnap kaptam kézhez, októberben mindenképpen érkezik egy Képtelen történet recenzió. Kiadóktól is érkezett a héten visszajelzés, hogy megjelent pár elhalasztott kiadvány, így nem fogok unatkozni jövő hónapban sem. 

A könyvtárban hétfőn tartok egyetemistáknak adatbázis ismertetést, valamint lassanként újra  beindulnak a Könyvtári Intézetes képzések is. 
És így a végére egy szégyentelen önreklám jön:

Felkértek minket, hogy írjunk egy könyvtárismertetőt a konyvtarak.hu-ra, és nekem jutott a lehetőség a promó cikk megírására :))



Megjegyzések