Vasárnapi Próféta 25: Ezt olvastam júliusban


A Vasárnapi Próféta (vagy késés esetén a Hétvégi Próféta) egy hetente jelentkező rovat, amelyben a heti olvasmányaimat, molyos aktivitásomat és a bloggal kapcsolatos tevékenységeimet osztom meg :)
Afféle online napló, számadás és hálarebegés az Ég, valamint az Olvasók, Molytársak és Bloggerek felé. Néha előfordul majd benne egy-két személyes hír is, ezért a heti beszámoló, Vasárnapi Próféta és személyes címkék alatt keressétek.


Július hónapban rengeteg gyerekmesét olvastam, illetve pontosítok: amúgy is szoktam, csak idén nem nagyon jelöltem őket a molyon, mert nincs a mesés kihívásom :)
De valahogy Lumpi-Lumpira való rátalálásunk az egész sorozatot behozta az életünkbe, és jelenleg hat ilyen kis képzeletbeli sárkányról szóló mesekönyv van nálunk. Kifosztottuk a két kerületi könyvtárat.


Ezt olvastam júliusban: 

  1. Rob Harrell: Zarf élete – A troll, aki farkast kiáltott
  2. W. Awdry – C. Awdry: Thomas, a gőzmozdony – Válogatott mesék 10.
  3. Silvia Roncaglia – Roberto Luciani: Egyszervolt hiszti
  4. Janey Downshire – Naella Grew: Kezelési útmutató kamaszokhoz
  5. Agatha Christie: Rejtély az Antillákon
  6. Csapody Kinga: Tesó lettem!
  7. Anna Gavalda: Édes életünk
  8. Széchenyi Ágnes: Pályaképek
  9. Veronica Rossi: Végtelen ég alatt
  10. Agatha Christie: Holttest a könyvtárszobában
  11. Böszörményi Gyula: Égboltmesék
  12. Vadadi Adrienn: Örökké óvodás maradok!
  13. Dragomán György: A fehér király
  14. Marni Bates: Láthatósági mellény lúzereknek
  15. Vázsonyi Endre: Rémusz bácsi meséi
  16. Háy János: Ország, város, fiú, lány
  17. Bartos Erika: Bogyó és Babóca – Évszakos könyv
  18. Agatha Christie: Lord Edgware Dies
  19. Marni Bates: Menő-riadó Kambodzsában
  20. Fekete István: Tíz szál gyertya
  21. Marni Bates: Itt a vége, lúzer véle!
  22. Kollár Árpád: A Völgy, írta Tárkony
  23. On Sai: Szürke szobák
  24. Kónya Judit: Szabó Magda – Ez mind én voltam…
  25. Polcz Alaine: Asszony a fronton
  26. Silvia Roncaglia – Roberto Luciani: Mindennek a kék málna az oka
  27. Silvia Roncaglia – Roberto Luciani: Hógonoszka és a hét akaratos sárkány
  28. Sue Townsend: A 23 és 3/4 éves Adrian Mole küzdelmei
  29. Danny Wallace: Hamish és a RémDermesztők

Mellékelek egy borítót, csak hogy érthető legyek :)

Mint írtam a molyon, Máté fiam lett mobilsárkány rajongó, most ébredt rá, hogy léteznek olyan gyerekek, akiknek vannak képzeletbeli barátaik, mert nincs tesójuk. Nálunk ugyebár már csak a három csemete okán is, ritkán van olyan csend, vagy magány, amibe még egy mobilsárkány beleférne. Pláne, mert közös szobájuk van a kicsiknek...


Ebben a hónapban, ezzel együtt 19 poszt született, sőt, jubilálok: ez a 110. bejegyzés idén, azaz már annyit írtam, mint tavaly összesen :D
Kicsit szómenésem is van, melóhely hiányában könnyen lesz az ember főállású blogger, de még inkább ráálltam a heti négy posztra, amivel sikerült valamilyen rendszert vinnem a blogolásba. (juppi!)

Júliusban három recenziós értékelés született:

A Pályaképek esetében muszáj vagyok hálás köszönetemet küldeni innen a nagy kiadó, a Líra Könyv FB oldalának, akik a Corvina után linkelték a blogomat <3
Hihetetlen megtiszteltetés, ráadásul nagyon meglepő, hiszen ez egy irodalom- és művészettörténeti szakkönyv, amit sem elolvasni nem volt egyszerű, de írni róla sem.
Annyi mindent kihagytam abból a posztból, mégpedig egyes egyedül helyhiány miatt, pedig Kornfeld Móricot is méltatnom kellett volna.



A hálószobában fotóztam ma reggel ezt a coming soon könyvtornyot :D
Mondanám, hogy nem is értem, hogyan jött így már megint össze, de hát minek füllentsek? A bal oldali kupac a júliusi bookhaul és a várólista csökkentős adag; míg a jobb oldalit a két könyvtárból vadásztam össze.

Jó olvasást, szép augusztust kívánok Nektek is! 



Megjegyzések