Nyári bookhaul



Nem tudom, ki, mennyire bírja, ha AKCIÓ feliratot lát könyvekkel kapcsolatban, egy biztos: én minden évben elbukom a nyári extra leárazásokat.
Sőt én vagyok a nőci, aki kindle-lel a hátizsákjában tért be ma két könyvesboltba is, hogy 10 kötettel többet cipeljen haza...
Mentségemre legyen szólva, azért a -60-90 %-nál szerintem ezeket a könyveket már bűn lett volna otthagyni, és különben is, vettem a gyerekeimnek is egy-egy kötetet.

Elsőként említeném ezt az Örök kaland nevű fantayst-t Fanninak, de mivel izgalmasnak tűnik a fülszövege, előbb-utóbb én is sorra kerítem.
"Winnie Fostert, a tízéves kislányt gazdag szülei még a széltől is óvják. Winnie unatkozik a kerítésekkel körbevett birtokon, és bosszantja a sok óvintézkedés, ezért kiszökik a közeli erdőbe. Itt ismerkedik meg Jessie Tuck-kal, aki nagyjából tizenhétnek néz ki, de elmondása szerint száznégy éves. A Tuck család ugyanis minden jel szerint megtalálta az örök élet forrását.
Az öröklét misztériumát kutató regény izgalmas formában fogalmazza újra az emberiséggel egyidős kérdéseket: miért vagyunk halandók, és ha tehetnénk, választanánk-e az öregedés helyett az örökkévalóságot."
Szintén az Alexandrából származik Margaret Atwood fantasztikus disztópiája, a Guvat és Gazella. Eredetileg 2003-ban jelent meg, míg nálunk csak 2012-ben adták ki, és egy trilógia első része. Jövő hónapban ezt fogom újraolvasni és értékelni a mini-könyvklub utolsó fordulójára, és nektek is nagyon-nagyon ajánlom.
Az egyik legjobb kortárs disztópia, amit csak olvastam az elmúlt három évben.




Ez egy kicsit sajátos poszt lesz abból a szempontból, hogy mutatok egy érdekes fényképet is :)
Nem kínozok senkit a találgatással, ezt a képet a Fókusz könyváruház folyosóján lőttem - igen, ott, ahol szombat este tűz volt. Kicsit katasztrófa turistát játszottam ;)

Őszintén megmondom, amióta meghallottam a híreket, itt aggódtam a megrendelésem miatt - amit természetesen én se tudtam átvenni. Pénteken jött az email, sms, mehetek a könyvekért, szombat este meg égett az áruház, benne az én megrendelésem is :/
De tegnap már jött az újabb értesítő, ma pedig azt tudom nektek elmesélni, hogy szépen, rendezetten állnak a könyvhalmok és éppen az újonnan üvegezett kirakatot rendezték át, mikor ma ebédidő körül eljöttem a boltból.
Holnap reggelre már csak annyi nyoma marad a tűznek, hogy az üzlet feletti Fókusz könyváruház felirat fele látszódik, a fókusz szó, a többit leégette a vörös ördög.

Szóval a Líra  kiárusításból vásároltam be igazán, habár három könyv titkos helyre került, mert szülinapi meglepetés lesz belőle ;)
Magamnak pedig levadásztam három Fekete István novellagyűjteményt, illetve két Athenaeum regényt, melyek a 18. században játszódnak.
Mozart múzsája természetesen az operaszínpadok világáról szól, míg Madame Zoya időutazós könyv. Ahogy elnéztem egyik történet sem nyűgözte le teljesen az olvasókat a molyon, no, de annyi baj legyen, egy-egy gombóc fagyival kevesebbet eszem legfeljebb a közeljövőben.




Mai gyerekkönyv beszerzésem két foglalkoztatókönyvet foglalt magában, 4 és 6 éves gyerkőceimnek, illetve megkaptuk Hajni barátnőm nagylelkű ajándékát, néhány Roald Dahl minikötetet.
Ezeket a bájos könyveket az angol mcdonalds-okban adták a gyerekmenühöz, én azt hiszem anno egy ehhez hasonló újságcikk nyomán szereztem az akcióról tudomást.
Jelenleg éppen a Kis kedvencek titkos életéről szóló (rajzfilmes) könyvecskéket osztogatnak, de sajnos nálunk nem.

Holott milyen nagyon-nagyon jó lenne, akár az éppen aktuális rajzfilmekhez, vagy az angol gyerekirodalomhoz kapcsolódva, de még magyar gyerekkötetek is hamarabb kerülhetnének a gyerekekhez, szülőkhöz közel.
Létfontosságú lenne, hogy gyermekeink megismerkedjenek Dahl okosságával:
"A könyvek idegen világokba röpítették, érdekes emberek izgalmas életével ismertették meg. Hajdanvolt vitorlásokon hajózott Joseph Conraddal. Eljutott Afrikába Ernest Hemingwayjel, Indiába Rudyard Kiplinggel. Beutazta a nagyvilágot – holott ki sem mozdult szobácskájából egy kis angol faluban."
https://moly.hu/idezetek/443685


Felirat hozzáadása

Megjegyzések