Havi zárás: ez volt 2018.júliusa




Ezeket a könyveket olvastam 2018. júliusában:

  1. Murakami Haruki: Kafka a tengerparton
  2. Allan Frewin Jones: Talizmán 1. – Ízisz könnyei
  3. Allan Frewin Jones: Talizmán 2. – Csang-O holdsüteménye
  4. Allan Frewin Jones: Talizmán 3. – Quilla amulettje
  5. Birgit Bondarenko: Iskolás leszek!
  6. Allan Frewin Jones: Talizmán 4. – Parvati elefántja
  7. Robin O'Wrightly: Emlékkönny
  8. Takaya Kagami: Seraph of the End 1.
  9. Takaya Kagami: Seraph of the End 2.
  10. Takaya Kagami: Seraph of the End 3.
  11. Takaya Kagami: Seraph of the End 4.
  12. Takaya Kagami: Seraph of the End 5.
  13. Takaya Kagami: Seraph of the End 6.
  14. Takaya Kagami: Seraph of the End 7.
  15. Takaya Kagami: Seraph of the End 8.
  16. Takaya Kagami: Seraph of the End 9.
  17. Constantinus A. P.: 2221
  18. Takaya Kagami: Seraph of the End 10.
  19. Timothy Ferriss: The 4-Hour Workweek
  20. Vivien Shotwell: Mozart múzsája
  21. Cecelia Ahern: A holnap titkai
  22. Sofi Oksanen: Mikor eltűntek a galambok
  23. Ryan Holiday: Ego Is the Enemy
  24. Agatha Christie: Nyaraló gyilkosok
  25. Norbert Winney: Sárkányok, farkasok és almák
  26. Madeline Miller: Akhilleusz dala
  27. Végh-Fodor Mónika: Mesetréning



Minden hónapban azt szoktam írni, hogy jaj, én nem is olvastam sokat - hát most az ellenkezője van, de igen, rengeteget olvastam, még ha 5 gyerekkönyvet, 10 mangát le is számítok belőle.
Mégpedig ahhoz képest olvastam sokat, hogy voltunk már nyaralni 5 napot, ezek a szép képek Szigligeten készültek.
Vicces módon, akinek csak említem, hogy ott jártunk, mindenki az iránt érdeklődik, hogy megvan-e még a kézműves fagyizó, olyan jó-e a fagyijuk, mint amire emlékszik :D
Jelentem: megvan, és IGEN, még mindig kitűnő a hűsítő finomságuk.

Gyerekként, tiniként nem szerettem a Balcsit, viszont most felnőttként imádom, elég tiszta a vize, sok a kacsa, hattyú, vízityúk, vízisikló, gyík; szép a Balatonfelvidék (Badacsony és környéke), könnyű minden napra programot szervezni a családnak. A vízparton általában van szélmozgás is, aminek például most, a tetőtérben nagyon örülnék…




Ennyi személyes után, jöjjön a könyves tartalom:
Hónap újdonsága volt, hogy részt vettem egy projekthétben, Hajdú-Antal Zsuzsanna Léggömbök duóját népszerűsítettük páran.
Érdekes tapasztalat volt, más szempontok alapján blogposztot írni, nem mondom, hogy nem szenvedtem meg vele, mert igen – viszont Zsuzsit privátban is kedvelem, szóval megérte.
Ha másik magyar szerzőről lenne szó, arra megint vevő lennék, én is több külföldi írót olvasok, mint hazait.


További újítás volt még a bookjournal, vagyis a könyves napló, amibe belekezdtem. Ennek kapcsán aranyos volt a több helyen megkapott kérdés, „ugye a blog megmarad?” :D
Persze, csak nekem könnyebb néha látni a havi adagot, offline is. Sajnos így is kevés kiemelkedő kötet került a kezembe júliusban is. A mangákat nagyon szeretem, de abból láttam az anime verziót, csak a plussz információk miatt izgalmasak, illetve azért, mert jobbról-balra kell olvasni.
Kafka a tengerparton régi kedvenc, iszonyatosan jól esett újra olvasni, talán még jobban élveztem, mint elsőre. Ryan Holiday könyvéről,  Az ego az ellenség csak azért nem írtam, mert könyvtárból ki szeretném venni a fordítást is, de egyébként szívesen ajánlom, 5 csillagos élmény volt.
Akhilleusz daláról fogok írni, sikeresen megríkatott kétszer is a vége, illetve nagyon jó könyv volt az Emlékkönny is.


Ezek a könyvek jöttek velem Badacsonyba


Jelenleg leginkább Matt Haig műve, Miért ​érdemes életben maradni? ( Reasons To Stay Alive ) köt le - egyszer már végigolvastam, ma vágok neki a másodszori olvasásnak. Biztosan fogok erről is írni, a depresszió miatt kiemelt figyelmet érdemel, de itt is a fordítás után lesz majd blogposzt.
Hogy miért angolul olvasom akkor? Mert óhatatlanul vannak szórendcserék, szófordítási választások, amik befolyásolják a megértést, nekem az elsődleges nyelv, az angol változat számít igazi verziónak.

Twitteren megszavaztátok, hogy olvassam az Elveszett tárgyak őrzőjét, azzal kicsit leálltam a 60. oldalon. A keresztanya pedig várólista csökkentés lesz, ha végre eljutok odáig ;)

Bookjournal



Megjegyzések