A hét verse - H. Lakatos Margit: Gyerekgondok



H. Lakatos Margit:
Gyerekgondok

De jó lenne felnőtt lenni
szülők nélkül járni-kelni
tízgombócos fagyit enni
mindent kedvem szerint tenni

Nem kellene korán kelni
reggel iskolába menni
aludhatnék akár délig
tévézhetnék én éjfélig

Nem szólna rám soha senki
"jó lenne már rendet tenni
evés előtt kezet mosni
van-e rajtad meleg zokni"

Ami tetszik, azt tehetném
télen sapkám levehetném
nem szólnának, hogy megfázom
ha nincs rajtam a kabátom

"Csizmát húzzál a lábadra
sálat tegyél a válladra
kesztyű is kell, hideg a tél
csukd be szádat, mert fúj a szél"

Nyáron pedig kint a strandon
megszólítnak lépten-nyomon
"ne menj oda, mert süt a Nap
ne fogdosd a bogarakat

ne menj oda, mert mély a víz
és az a gyereknek veszély
ne csináld ezt, ne csináld azt"
a sok tiltás könnyet fakaszt

Hogyha én majd felnőtt leszek
mindent kedvem szerint teszek
nem fogok én korán kelni
mégse szól rám soha senki

Vannak dolgok, mit nem értek
elmondok most párat néktek: 

Amikor én felébredek
anyukámmal beszélgetek
ő már reggelit készített
ne legyen a család éhes

Apa is megy minden reggel
és emiatt ő is felkel
fogat mos és reggelizik
Ő már felnőtt. Miért teszi?

Őrá soha nem szól senki
hogy dolgozni kéne menni
mégis indul minden reggel
az iskolás gyerekekkel

Hogyha egyszer felnőtt leszek
én is mindent majd így teszek?
Akkor inkább legyek gyerek
kit a szülei féltenek

***

Forrás:
https://www.poet.hu/vers/91065

Megjegyzések