Blogoljunk okosan 2. rész

http://kincsesfuzet.tumblr.com/post/109378882044/slanting-1423-by-hildagrahnat-on-flickr


Ebben a beszámolóban nem csak blogírással kapcsolatos ebook értékeléseket olvashattok, hanem két un. self-help, azaz önsegítő könyvről is.
Hogy miért veszem őket egy kalap alá?  Mert az én életem most éppen sínen van, egyszerűen egy kis rendszerezés, tudás frissítés időszaka az, amikor éppen szabadságon vagyok, mint ahogy most a héten.
Anyukám és anyósom is azt szokták mondani, hogy irigylésre méltó életem van ("neked olyan könnyű"), mert van munkám - igaz, csak félállás, férjem - tizenhat éve őrjítjük egymást, lakásunk - meg hitelünk;  három egészséges gyerekem, és viszonylag jó természetem, mert nem szoktam unatkozni, van hobbim, értelmesen töltöm el itthon az időmet. (verem a billentyűket :D)


           


Következő két könyv azért került egymás mellé, mert egyforma az alaptémájuk, a tartalom marketing, csúnya szóval illetve a SEO gyártás :)
Amikor az ember fia-lánya blogot, weboldalt, neadjIsten webshopot indít a neten, előbb utóbb biztosan szembetalálja magát ezekkel a ronda szakkifejezésekkel, és sajnos, muszáj róluk valamit is tudnia, ha sikerre vágyik. Illetve a másik út az, hogy nem foglalkozik velük, és reménykedik abban, hogy gugli felfedezi az ő kis tartalmát...
Nos, a Digital Minds nagyon-nagyon szakkönyv, iszonyatosan alapos, engem jócskán lefárasztott, SEO szakembereknek való - bár itt is köszönöm a szókincsbővítést.
A Content marketing 2016 pedig egy összefoglaló könyvecske, ami 15 írót és az ő legjobbnak, leghasznosabbnak megítélt írásukat közli link formájában, magyarázattal az éppen aktuális marketing gururól, esetleg addigi munkásságáról. Egy nevet jegyeztem meg a felsorolásból, Jeff Bullas-t, őt tartják messze a legeslegjobb ausztrál marketingesnek.
Konklúzió: mindkét könyv megy vissza az Amazon felhőbe, talán még elolvasom őket.

                     

The 5 AM Club: 

How To Get More Done While The World Is Sleeping (Productivity, Time Management, Getting Things Done, Wake Up Early)

Lássuk be nekem nem igazán kell bemutatni annak szükségességét, hogy öt órakor keljek, mert elég gyakran ezt kell tennem, ha hét órakor kezdődik a műszakom. Pláne ha hatkor, akkor négykor jelez a mobil, szóval ilyen könyvet én is tudnék írni.Az író szerint a legjobban ilyenkor lehet sportolni és itt főleg nyújtó, izomlazító hatású tornákat favorizál, lásd yoga, tai chi, meditáció, esetleg futást, kocogást.
Bár nálam egyik sem lenne a cél - és igazán az bosszantott a könyvecskében, ha nem ilyen célokra akarsz felkelni, akkor a szellemi munkákról szinte nem is írt, - azt mindenesetre megjegyeztem, hogy két hónap alatt szokik át az emberi szervezet egy új szokásra - ez hasznos információ volt.Ellenben azt is felvéssem az agyam egy rejtett zugába, hogy az a segítő könyv, amelyiknek írója semmilyen saját életből vett példát nem említ, az nekem nagyon nem hiteles.
Egyszer, soha többet, kitörlöm még a felhőből is.




Quit Talking, Start Doing!
Motivate Yourself When No One Else Can: Get Over Procrastination and Boost Productivity towards Success (Productivity Tips, Getting Things Done, Habit Hacks)

Meséltem tegnap a nagylányomnak, hogy ha másra nem is lesznek jók ezek az ingyenes könyvek, hát arra, hogy növelik a szókincsemet, mert eddig nem tudtam hogyan mondják angolul a halogatást :) procrastination-nek és nem irigylem az írót, vajon hányszor hibázhatott a könyv megfogalmazása közben... 
Nagyon klassz idézetekkel van teli a könyv, és azzal a megállapítással indít, hogy a halogatás elsősorban lelki eredetű gond, probléma, ami aztán fizikai nehézségeket is tud okozni. 
Két nagy körbe osztja el a halogatókat: vannak azok, akik döntést halogatnak, vagyis döntésképtelenek; illetve vannak azok, akik cselekvést húznak-halasztanak, vagyis cselekvésképtelenek.

A döntésképtelenek általában másokra szeretnek támaszkodni, kevés az önbizalmuk, szívesen hibáztatnak mást, ha valami félresikerül. Míg a cselekvést, feladatot halogatók inkább a tetteket húzzák el, döntenek, de valahol lustaságból, figyelmetlenségből feladják a terveiket. (én a második típus vagyok, és Te, kedves Olvasó??)
Konklúzió: ebook marad a készüléken, bizonyosan újra-és-újra fogom olvasni.

Kedvcsináló idézetek:
"Bad habits are like comfortable bed. Easy to get into but hard to get out."
"People often say that MOTIVATION does not last. Well, neither does bathing, that's why we recommend daily." Zig Ziglar

Megjegyzések