Dorothy Blog Award

Ezt már az első díjnál is elmondtam, hogy én ilyen hamar még csak remélni sem mertem, hogy lesznek bloggerek, akik szerint az én kis szómenésem kedvelhető, netán követhető is, de most aztán végképpen leesett az állam.

Mert Gabo, akit robinson-ként ismerek a molyról, olyan sztárblogger, hogy Nyáry Krisztián linkelte a saját oldalára Gabo Merész magyarok értékelését - amit én is lelkesen elolvastam még december közepén.
Szóval most egy akkora WOW effektus is van a díj mögött, amivel még december végén meglepett, hogy azóta se nagyon térek magamhoz a megtiszteltetéstől :)



Szabályok:
Köszönd meg a díjat és tedd ki, hogy kitől kaptad! 

Írj egy rövid kis szöszt az illető blogjáról!
Gabo blogja hála a jó istennek szívesen és sokat foglalkozik az engem leginkább érdeklő, és fejlődésre sarkaló alapműfajjal, a szépirodalommal, de rengeteg és nagyon olvasott posztjai a skandináv krimiket taglalóak :)
Bejegyzéseit semmi fellengzős stílus nem jellemzi, őszinte, egyszerű, de válogatott szavakkal taglalja véleményét egy-egy könyvről, szerintem roppant üdítő színfolt  ebben a már elnőiesedett blogger világban!
Pláne azért, mert nem minden olvasó szereti az éppen aktuális szado-mazo light erotikus vonalat, vagy vágyik vámpírrománcokat olvasni :P Az élet teljes megéléséhez kell az árnyék is, a komolyabb témák is, hogy elgondolkodhassunk a világ mélységeiről.
Két posztot fogok most kiemelni: a Kakkukszóról írt véleménye nagyon tetszett, és posztja hatására felvettem várólistára a Háború jegyeseit. :))


Írj 12 dolgot a saját blogodról!

  1. Kicsit szőkenő vagyok abban az értelemben, hogy igényelem azt a szolgáltatót, aki képes percenként elmenteni az éppen készülőfélben lévő blogbejegyzést - és ezt a blogger szerencsére lelkesen megteszi helyettem.
  2. Szülinapi blogposztban már írtam, hogy nem ez az első blogom, de ez tematikus - mondom még úgy is, hogy a livejournal is az, az a ficeim gyűjtőhelye, viszont mivel 18+-os tartalommal
    bír, nem publikus :D
  3. Sok kört futottam mire kiderült, hogy milyen módszerrel szeretnék posztot írni, nagyjából azt hiszem az átlagnál kicsit személyesebb stílusom van.
  4. Van alap szószám, amivel szívesen dolgozok, ez a bűvös 400-500 szó :) úgy jött ki, hogy anno tavaly belekezdtem egy 500 szavas írói projektba, ami a munka miatt elmaradt, helyette itt próbálom pótolni.
  5. Én sem értek a technikai bigyókhoz :)  volt egy időszak, amikor kísérleteztem egy ilyen modernebb kinézettel, de folyton szétcsúszott az oldal, ha belenyúltam a kódokba, szóval inkább maradok az egyszerűbb külsőnél.
  6. Számos rovatot próbáltam már ki, de igazából csak kettőt hoztam át az új évre: a havi elszámolást és a mini-könyvklubot. Idén újításként indult a Vasárnapi Próféta, lesz VKP, és a tavalyi két Könyvmoly párbaj poszt után még érkezik legalább 5.
  7. Nem írok minden könyvélményről, és napi szinten se járok fel a blogra, csak a szabadnapjaimon, tehát hétfőn-csütörtökön és hétvégén.
  8. Hónapokig tartott mire megtanultam időzíteni a posztokat :D tiszta szőkenő vagyok...
  9. Leglátogatottabb bejegyzés Janne Teller: Semmi-je, ezt a könyvet mások hatására kezdtem el olvasni, és engem lepett meg legjobban az időzítésem, hogy éppen akkor zajlott keresztfiam iskolájában a könyvvel kapcsolatos botrány.
  10. Legnagyobb látogatói forgalmat - ki gondolta volna? :P - egy-egy facebook poszt hoz, de tartós figyelmet a moly jelent :)
  11. Ötlettelen időszakjaimban, amikor az aktuálisan olvasott könyv nem ihlet írásra, születnek a reklámposztok - saját moly kihívásaim ajánlója; illetve olyankor a kedvenc könyveimről írok. Van még legalább húsz könyv hátra...
  12. off: nem hittem volna, hogy tudok ide egy tucatnyi pontot írni, akkora szómenésem van, hogy néhány dolgot többször is leírtam már.
    Hogy legyen új tény is: a posztokhoz használt képeknek több forrása van, a borítókat általában a molyról linkelem, néha a tumblren vadászok, de szeretem a Könyves képek és Kávézóna molyzónákat is. (illusztrációt guglizni meg angol keresőszavakkal szoktam)

A fenti 24 kérdésből lehet választani, egyetlen kérdésem:
Mi volt az első recid? Melyik kiadó könyvéről írtál először recit? Köszönöm a figyelmet!
Nos, kedves Gabo, nekem még nem volt recim, és belegondolva én még nem is érzem rá magam érettnek - bármilyen furán hangzik is egy majd' 40 éves nő szájából.
De pont a korom miatt vannak stílusok, könyvek, amiktől én csak nevetőgörcsöt kapok, amiket nem tudok komolyan venni, vagy idegesít a túl modern, sekélyes nyelvezetük, kiszámítható szerkezetük. Nem szeretem a divatos dolgokat sem, amiért a tömeg rajong, általában attól én hisztizek, kitűnő példa erre az Éhezők viadala.
(Katnisst nagyjából csak egyszer olvastam, először és utoljára, de ilyen lett az Üvöltő szelek is - én tudtam volna üvölteni tőle...)
És persze fejlődnöm, csiszolódnom kell blogíróként is, meg hát nekem itt van 3 gyerek, félállás, háztartási munka - nem férne bele az életembe, hogy határidőre olvassak, véleményezzek.
(A fanfiction kihívások kritizálásaival, zsűrizéssel is vért izzadok időnként.)

Jöjjenek a kérdések:

1., Miért azon a néven írod a blogodat, amilyenen? 

Egyszerű, ez a blogger identitásom, nem óhajtottam még egyszer úgy járni, hogy megnyitok egy blogot, aztán nem tudok belépni, ezért a leggyakrabban használt fiókomhoz társítottam.
Ez a moly felhasználónevem is, még a Lumos fórumról hoztam.


2., Hogyan tudnád magadat jellemezni 5 mondatban? (külső, belső tulajdonságok, stb.) 
Kívülről vörösesbarna hajú, szertelen szemüveges nőci, aki a koránál - egyelőre - kevesebbnek látszik és gyakran hord baglyos füliket :) belsőleg csupa optimizmus, csitrilányos lelkesedés, magasra tett ízlésküszöbbel. Nem bírom a tömeget - ehhez képest egy hipermarketben dolgozom - abból a szempontból, hogy nem bírok bárány lenni, nem bégetek a többségi vélemény után.

3., Heti szinten mennyi időt fordítasz az oldaladra?
Sok órát, ha leülök, legalább egy-egy óra egy poszt megírása, tehát úgy 5-10 órát minimum.

4., Mely általad írt bejegyzésed a kedvenced?
Kedvenc könyveimről írt bejegyzések, Szabó Magda posztok.

5., Hogyan képzeljünk el bejegyzés írása közben?
Nyitva van nagyjából 4-5 fül, néha két böngésző is, és ide-oda cikázom a tartalmak között :) totemállatom a Kengyelfutó gyalogkakkuk.

6., Az ismerőseid, hozzád közel állók tudják, hogy könyves blogot vezetsz? 
Igen, persze, ha olyan bejegyzés van, akkor megosztom a privát fb üzenőfalamon is, de tudja a családom is, most is itt nyüzsögnek mellettem.

7., Éves szinten kb. mennyit költesz könyvekre? 
Legalább egy havi fizetésemet, de ebbe benne vannak az ajándékba vett könyvek is.

8., Jársz rendszeresen könyvtárba?
Rögtön kettőbe is :) annyi van a kerületünkben, és ezen a héten hétfőn meg szerdán bűnöztem - de csak kicsit, összesen 4 könyvet hoztam ki.

9., Átlagban milyen tanuló voltál magyarból (irodalom, nyelvtan)?
Irodalomból ötös, nyelvtanból inkább négyes. Humán beállítottság nálam is stimmel - de pénzzel dolgozom :)

10., Van olyan könyv, amit nagyon szeretsz, de nincs meg saját példányként?
Szabó Magda és Virginia Woolf összes könyvét szívesen látnám a polcaimon, de ez még várat magára. (Viszont, ha megvalósul az álom, akkor az egy negyedik könyvespolcot fog jelenteni csak az én könyveimnek.)

11.,  Mikor érezted azt, hogy kedveled az olvasást és már-már mániákus hobbiddá vált?

Vicces módon egy apai pofon rémlik a múltból, mert nem ment az összeolvasás ... aztán meg sok-sok fenyegetőzés, hogy el leszek tiltva az olvasástól. Volt pár évem, amikor nem olvastam ennyit, pláne nem ennyifélét, most tudatosabb (értsd jól válogatós sznob) vagyok.

12., Van terved jövő évre miket olvasnál? Kérek három könyvet, amit biztosan el fogsz olvasni.Harry Potter 1-7 elég? na, jó, még legyen a Rumini 1-5-ig, meg pár klasszikus, Robinson Crusoe, Nemo kapitány, Dzsungel könyve - van egy ilyen listázós bejegyzésem, most igyekeztem újakat írni.

13.,  Magad miatt blogolsz vagy van egy célközönség, kinek az igényeinek kívánsz megfelelni?
Első kategória, rohadtul önzők - mentségemre mondva itthon elég sokat kell alkalmazkodni a sok gyerekhez, munkában meg a "dráhga"vevőkhöz.
Számomra az a legnagyobb meglepetés, hogy így is tetszik másnak a blog, függetlenül a bevállalt kevélységtől.

14., Volt olyan könyves szereplő, akivel cserélnél és belebújnál a bőrébe?
Harry Potterben bárki lennék - még Voldemort, más halálfaló, házimanó vagy akár óriáspolip is. De Tolkien világa is magával ragadó.

15.,  Ha befejezel egy könyvet, akkor rögtön értékelsz vagy kivársz, amíg leülepszik kicsit? 
Rászoktam arra, amit a kihívások értékelésekor is alkalmazok: alszok egyet véleményformálás előtt. Ha valami jó, akkor az huszonnégy óra múlva is az lesz, ha nagyon gáz, akkor remélhetőleg lenyugszom kicsit.

12.) Ismered az írókat, akiktől olvasol mármint részletes munkásságukat? 
Is-is. Van, akit ismerek;  van, akinek olvasás után nézek utána;  de olyan is van, akitől több könyvet is elolvastam, mégsem érdekel a magánélete, vagy az összes műve, csak az a pár, amit elolvastam tőle. (pl Camus hiába népszerű, engem nem fogott meg.)



Küldd tovább a díjat azoknak, akiknek szeretnéd!

Nos, itt is egyetértek Gabóval, nehéz választani :) Mégis egyszerű dolgom volt, Lobo blogja már régóta tetszik. Azonban meghagyom neked a választási lehetőséget, hogy csak book tagként kezeled ezt a posztot, vagy továbbajándékozod a díjat.
(Itt van Gabo eredeti posztja, én kihagytam pár kérdést.)

Amire ellenben én volnék kíváncsi, hogy Te milyen módszer szerint készíted el a saját várólistádat? Minden évben ugyanaz a mód, vagy változott az évek során? Melyik listával kezdesz, a simával vagy az alterrel? Melyik szokott biztosan sikerülni? (egyáltalán mi kerül az alaplistára, és mi az alterra?)







Ha tetszett a poszt, kérlek pipáld ki a bejegyzés alatti megfelelő mezőt, Neked csak egy kattintás, nekem viszont számít minden apró visszajelzés :)
FB-én itt tudsz követni: https://www.facebook.com/lakosztaly
Molyos adatlapom ez: http://moly.hu/tagok/mariann_czenema
Levelet ide írhatsz: bagolybizsu(kukac)gmail(ponty)com

Megjegyzések

  1. Köszönöm a válaszaid és a megtisztelő véleményed. Igyekszem is megfelelni, tanulni és fejlődni. Sok sikert és sok jó olvasmányélményt neked 2016-ra.
    G.

    VálaszTörlés
  2. Köszi a jelölést :) majd válaszolok ám

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!