2015. könyvekben – kérdez – válaszol

Molyon kaptam meg a jelölést, Boglarinának köszönhetően <3

Az olvasmányaim listája elég vegyes, itt is megtalálható a blogon: http://czenema.blogspot.hu/p/2015-os-olvasmanyaim.html,  illetve a molyon is:  http://moly.hu/tagok/mariann_czenema/olvasasok?year=2015

2015. könyvekben – kérdez – válaszol
1. Best book you’ve read so far in 2015. / Legjobb könyv, amit 2015-ben olvastál.
Csak egy? Csak egy nincs! :)
Szerb Antal Utas és holdvilága újraolvasás volt, még mindig szerelem, Nyáry Krisztián Igazi hősök című könyvéről,  A marsiról és Kafka a tengerpartonról  már lelkendeztem, főleg ők emlékezetesek.



2. Best sequel you've read so far in 2015. / Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál.
Bogival ellentétben én szerettem RG, alias JKR krimijét, a Selyemhernyót; de nagyon tetszett Gayle Formantól a Hová tűntél? illetve Darren Shan vámpírságájának folytatása, a Larten Crepsley könyvek <3

3. Biggest disappointment. / Legnagyobb csalódás.
Ésss most sem leszek népszerű, mert Jodi Picoult elsőre nagyon nem győzött meg a Sorsfordítókkal; a Hóleányt annyira untam, hogy abbahagytam, és van egy egész bejegyzésem itt a blogon a nyáron kikapott, nagyon nem szeretem olvasmányokról.

4. Biggest surprise. / Legnagyobb meglepetés. 
 
Andy Weir: A marsi

5. Favourite new author. (Debut or new to you) / Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).
Kimondhatatlan-leírhatatlan nevű Maggie Stiefvater, teljesen mindegy, hogy a vérfarkas sorozatával, Shiver-Linger-Forever, vagy éppen a Raven Boys-szal :))

6. Newest favourite character. / Legújabb kedvenc karakter.
Mark Whatneyt dicsértem már? igen, jé :DDD (Andy Weir: A marsi) illetve gyerekszereplők vajon érnek? mert akkor Madeline Hatter, a Bolond Kalapos lánya. (Shannon Hale: Ever After High)



7. Book that made you cry. / Egy könyv, amin sírtál.
Pál utcai fiúk, Lassie hazatér és Szabó Magda: Megmaradt Szobodtkának.

8. Book that made you happy. / Egy könyv, ami boldoggá tett.
Ezt most megnéztem a molyos zónában, hogy ki-hogyan értelmezte, és azt válaszolnám rá, hogy Gerald Durrell: Családom és egyéb állatfajták, meg a teljes Korfú trilógia mindig kiragad a depresszióból, de Janikovszky Évának is sok boldog percet köszönhetek.

9. Favourite book to film adaptation you saw this year. / Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál.
Az csak kettő volt, a Kódjátszma és érdekes módon egy Agatha Christie adaptáció, a Gyöngyöző ciánné. Ott Sárga írisz néven szerepel, de a karakterek, meg az alaphelyzet ugyanaz: http://www.imdb.com/title/tt0676194/. (btw: ennek a könyvnek én kapásból négy feldolgozását találtam meg, egyikben sem Race ezredes oldja meg a rejtvényt...)

10. Most beautiful book you've bought so far this year (or received) / A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).
On Sai: Scar és  On Sai: Lucy

11. What books do you need to read by the end of the year? / Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?
Fekete István: Hú, Joanne Harris: Csokoládécipő és Csokoládés barack, Markus Zusak: A könyvtolvaj - mind várólista csökkentés.
Dmitry Glukhovsky : Metró 2033 és Gillian Flynn: Holtodiglan - mindkettő könyvklubos. Ehhez még jön Meyer nénitől A burok, ennyit minimum muszájos.

12. New release you haven't read yet, but want to. / Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.
Marni Bates: Menő riadó Kambodzsában (egyébiránt mindent Batestől);
a Magisztérium második részét, illetve Holnemvolt Csodaországot (Ever After High 3.).

13. Most anticipated release for the second half of the year. / Legjobban várt új megjelenés az év második felére.
Rainbow Rowelltől elolvasnám a Carry on-t, JKR krimijét meg remélhetőleg lóhalálában fordítják majd a Gabó kiadónál :)

Köszönöm Bogca még egyszer a jelölést!!!

<3


Ha tetszett a poszt, kérlek pipáld ki a bejegyzés alatti megfelelő mezőt,
Neked csak egy kattintás, nekem viszont számít minden apró visszajelzés :)
FB-én itt tudsz követni: https://www.facebook.com/lakosztaly
Molyos adatlapom ez: http://moly.hu/tagok/mariann_czenema
Levelet ide írhatsz: bagolybizsu(kukac)gmail(ponty)com

Megjegyzések