Zsűrizésem tapasztalatai - Véget ért az Elemek harca kihívás

"Mariann, (akinek Rokonlélek pontjait köszönhetjük.)" XD nem biztos, hogy mindenki megköszönte... de félre a faviccekkel, a lényeg:
az Elemek harca kihívás sajnos ismét egy szűk körben lezajlott novellaírói verseny lett, ahol egyéniben küzdöttek a résztvevők, három fő kategóriában: real life, Harry Potter és fantasy történetek születtek.
Az íróknak nem volt könnyű dolguk, sőt, hiszen volt egy főkulcs, egy elemkulcs (tűz, víz, levegő, fa, fém), kiskulcs, illetve három alkulcs - pl: szín, helyszín, növény, ital.




Megvallom őszintén, nagyon sokat és nagyokat nevettünk azon a zsűri többi tagjával, meg a Szervezőkkel, hogy mennyire kegyetlenül őszinte véleményeket adtam, hogy egyáltalán nem voltam (és nem is leszek) kedveskedő, nem bánok kesztyűs kézzel akkor sem, ha netalán felismerem az írót.
Mert tegyük hozzá, a tizennégyből 6 történet íróját nem volt nehéz leleplezni, annak, aki már írt velük, pontozta, véleményezte őket, ismeri a munkásságukat valamelyest :))
Kár, hogy most nem játszottunk kitalálósdit, az mindig mókás szokott lenni...

Ilyenkor, ha véget ér egy-egy kihívás, mindig számba veszem a tapasztalatokat, és ezt pontozóként is kell, mert bár nem úgy tűnik, rohadt fárasztó dolog tisztességesen véleményezni.
Egyfelől muszáj minden művet legalább kétszer elolvasni, sőt, ha valami nem tetszik - nagyon nem, akkor azt érleltem is, harmadik olvasásra, vagy aludtam rá egyet, esetleg több éjszakát.
Elvárható minimum az is, hogy indokoljuk a pontokat - volt már olyan kihívás, amire én írtam, és csak a pontokat kaptam, egyetlen véleményező mondat nélkül, és nem értettem, hogy vajon mit hiányolt az olvasó, mit csinált volna másként...

Amit viszont MEGINT sajnálok, és itt mindig értetlenül állok, az a visszalépők magas száma. Elsőként is megjegyezném, hogy az egyik Szervező a Merengő egyik adminja volt, szóval aki visszalépett, az remélem számolt azzal, hogy eme tettéről a többi admin is tudomást szerez majd...
no de mindegy, ennyit a logikátlanságokról,
a dolog másik fele, az adott szó szentsége.
Merthogy az létezik, még akár online formában is.
Szerénytelen személyem a HP ficírói életében, az elmúlt pár évben 7 kihíváson indultam, kettő Merengő Kívánság Üstre írtam, és ez volt a harmadik zsűrizésem, a három gyerek + háztartás + munka mellett.
Akkor is leadtam időben, amikor vittem a fiamat orrmandula műtétre (Mindenízű alatt), vagy amikor kékhalált halt a számítógépem - ez két kihíváson is előfordult velem. Nem hiszek a megoldhatatlan problémákban, ha az nem betegség vagy halál... pláne akkor nem, ha valaki nem ad le egy novellát az éppen futó kihívásra, de jelentkezik az indulóra... az az igazi wtf.

Én még mindig ott tartok, hogy a becenév, írói név nem kerülhet adatvédelmi aggályok alá, tehát igenis, aki jelentkezik az fogadja el, hogy felnőtt és felnőtt szabályok szerint játsszon, vállalja névvel a hülyeségét is! (a pontozóknak, Szervezőknek miért kell, ha a versenyzőnek nem???) 


No, ennyi rosszindulatú megjegyzés után itt van az én kedvenceim elfogult listája :))

Real life kategóriából:
Emberáldozat Woolfe műve - akinek még mindig elég elolvasni a tartalom leírását, és máris tudni lehet, hogy ő írta :PP
 Szobavilág  votiv írása, ez erősen 18+-os!
~ Zajec írása A szintetikus nirvána
off: őket kitaláltam, nem volt nehéz, írtunk már együtt, pontoztam már az írásaikat máshol :))

Fantasy kategória: 
~ Assa írása nagyon megfogott, pedig rövid, éppen csak felvázolt egy lehetséges világot, mindenesetre szívből ajánlom a Földből, égből, lelkem legmélyéből-t
~ és nagyon nem az én humorom, de alapvetően bejött a Vasszív is, Wyndua munkája, aki egyébként félelmetesen jó rajzairól híres, de emlékszem rá, hogy már máskor is pontoztam, és dicsértem.
~ Ha te nem élsz, én sem élek íróját imádom, és általában szeretni szoktam még akkor is, ha Dramione fan és ezen mindig remekül elvitatkozunk, de ez most csak félig jött be Amphe drágám :)) <3
~ és nekem nagyon tetszett A magányos tölgy eleje, remélem lesz folytatása...

Harry Potter kategória:
Leszögezném elöljáróban, hogy itt azért sejtettem az alkotók neveit, és bocsi csajok, de itt csak egyetlen írást fogok kiemelni ... igen, Mellons-t :D
jó van na, hát kicsit fangirlködök már...

Az a helyzet, hogy én lelkesen elvitatkoztam azon a zsűrifórumon, hogy vajon lehetséges-e az Ezüst kézben felvázolt varázsló világ jövő, és mennyire van annak esélye, hogy a már Dumbledore által is használt elvet, a nagyobb jóért,  Harry Potter is alkalmazza.
Nekem ugyebár az a dilim, hogy igen, erről írtam is egy ficet, a Shiva-Lingam kihívásra, az Add a szíved címmel. "A nagyobb jóért küzd, de vajon a cél minden esetben szentesíti az eszközt?" ez volt Harry fő kérdése, és hasonlóan dark sztori, mint Mellonssé :)

Nos, ennyit a reklámról, újfent Köszöntem az élményt a Szervezőknek, Stoobie-nak és Hamy-nak, a Zsűritagoknak és Minden kedves Írónak! 
A Múzsa legyen véletek, és a ti billentyűzetetekkel :))
Nem ígérem, hogy az eljövendő kihívásokon kedvesebb leszek, vagy változna az ízlésem, és nem a legdepisebb novellák fognak vonzani, de az már biztos, hogy igyekszem majd kevésbé kedélyes nevet választani :) Rokonlélek időnként minden volt csak rokonszenves nem :P

A képek forrása az Elemek harca kihívás oldala volt.
Tigi (zsűritárs) véleménye itt olvasható a kihívásról

Megjegyzések