A hét verse - Varró Dániel: Unalmas őszi vers az unalomról




Varró Dániel: Unalmas őszi vers az unalomról


Egyszer kábé este hatkor, hűs, borongós őszi nap volt, 
vert avart sodort a nyirkos, őszi szél az útakon, 
ültem elmerengve hosszan, s látom ám, hogy bent a koszban 
hosszú árnyak szárnya moccan fönt az egyik bútoron, 
fölkavart por, hollóforma ronda, súlyos únalom, 
s rémisztő volt? hú nagyon!

„Bocs, de nincs időm momentán – mondtam perceim rohantán – 
régi költők régi kincsét szórom órák óta már 
aprópénzre felcserélve ócska rímek perselyébe – 
verset írok elsejére, hagyj merengnem, te madár, 
fázom úgyis, félek úgyis, félek attól, ami vár.” 
„S szólt a holló: Marimar.”

Megborzongtam este hatkor, tényleg ez vár engem akkor? 
Jaj, miféle szörnyü átok károg át e hangsoron? 
S elbutulva bár a bútól, mely kedélyem érte útol, 
csak kilestem, mégse bútor az, min űl az únalom, 
fenn a tévén, ott ül, ott ül (mondjuk nincs is Pallaszom), 
s hízik ott a Dallaszon.

Én, személy szerint egészen kedvelem, ha annyi részen 
át megy egy külföldi, marha sorozat, bevallhatom, 
Baywatchon nőttem fel, aztán meg a Mért éppen Alaszkán, 
tényleg nem lehet panasz rám, addig el nem alhatom, 
míg nem láttam egyet egy nap, mondom, van rá hajlamom, 
meg kellett hát hajlanom.

És azóta, mit tagadjam, leckét, verset abbahagytam, 
örökösen este hat van, nyirkos, őszi szél eseng, 
s hollómmal megosztva széket nézem a sok hülyeséget, 
melyek mind, akár az élet, hol halózunk tévesen, 
hol a fájó közhelyeknek nincs se hossza, vége sem, 
s unjuk egymást rémesen.

Hát, a versnek vége itt most, unni tetszett szinte biztos, 
untam én már írni is, csak bóbiskoltam dallamán, 
rezgett, mint a málnalekvár, bús elődöm Allan Edgár, 
félek, nem dicsérne meg már ennyi rossz rím hallatán, 
búslakodna Allan Edgár ennyi rossz rím hallatán, 
nézze el, ha hall talán.

***

Vers forrása:
https://moly.hu/karcok/1155281/

Megjegyzések