Havi zárás: ez volt 2019.május








Gyorsan kiemeltem az olvasmánylistámat, hogy tudjak mesélni, ugyanis május nagyon gyorsan, és rengeteg élménnyel telt el.
Először is: túl vagyok az Egyetemen! :)) Legalábbis órára biztosan nem kell többet bejárnom, várom az utolsó jegyem beírását, és aztán megkaphatom az abszolutóriumot. Szakdolgozatot ősszel írok, illetve záróvizsgát januárban teszem le, ami annak a fényében, hogy a csoporttársaimnak június 12-én lesz, én meg itt vagyok a három gyerekkel megint férj nélkül - meglehetősen bölcs döntés volt a halasztás tőlem.


No mindegy, már hozzá vagyunk szokva az apamentes léthez, évente minimum egyszer, de néha többször is előfordul, hogy vidéken elérhetetlen távolságban dolgozik G., csak a legkisebb gyerek fogja hiányolni az ovis ballagásán.
Twitteren a követőim olvasták, hogy voltam egy szakkönyvtárban állásinterjún, és én vontam vissza, egyfelől a férjem távolléte miatt (élmény lenne most betanulni!), másfelől a munka felkínált feltételei miatt. De mindenesetre tapasztalatnak jó volt, hogy miket kérdeznek egy könyvtáros interjún, és persze legalább frissítettem az önéletrajzomon.



Májusban több családi programunk is volt, a fentebb beillesztett Lego kiállítás (Természettudományi Múzeum) volt az egyik, a másik egész napos nyüzsgés pedig gyereknapon a Tropicarium volt.
Mint látható, a rája is kíváncsi volt a gyerekekre, de a gyerekek is a rengeteg vízi élőlényre. Szerencsénk is volt, épp akkor volt etetés, mikor a víz alatti folyosón álltunk, pont láttuk, hogyan és mit esznek a különböző halak. 

A hét versei rovattal valahogy sikerült 13 bejegyzést posztolnom májusban, ez idén eddig a csúcs, amit viszont le is fogok venni heti max. két posztra. Hétfőnként jön majd a szokásos vers, ha jól rémlik, akkor beidőzítettem júliusig; péntekenként pedig érkeznek a könyvajánlók. 
Az utolsó két recipéldányt olvasom a könyvfesztiváli halomból, de nyárra nem is tervezek semmit se vállalni - első látásra 20 olvasatlan könyv tornyosul a hálószobában. 


Májusban a birtokomba került hat könyv, de csak egyet vettem, Viktor Pelevin: Kristályvilágát, amit ki is olvastam. Katie Fforde könyveket egy Instagram nyereményjátékon nyertem, @mybookbubble Noémitől, ami teljesen meglepett, sosem szokott szerencsém lenni. Mindenesetre lesz mit olvasni a nyáron, csajos-romantikus könyvek már kézközelben, csak a strandidő kell hozzájuk :)
A maradék két könyvet pedig ingyen hoztam el a Péceli úti könyvtárból, Kónya Judit Szabó Magda monográfiája nagyszerű adalék lesz az életmű olvasás mellé.




Egyébként mire Ti ezt a bejegyzést olvassátok, én már úton leszek egy könyvesbolt felé, hogy át tudjam venni az idén nagyon várt reprintet, előrendelésemet, Neil Gaiman és Terry Pratchett közös művét, az Elveszett próféciákat ;)

Ilyen gyöngyszemeket tartalmaz a regény, amit már kétszer olvastam, de ezer százalék, hogy most újra fogom:
"Azirafael volt az első angyal, aki számítógépet vett. Olcsó, lassú jószág volt, agyondicsérték, hogy ideális egy kisvállalkozó számára, Azirafael pedig szinte vallásos tisztelettel vezette rajta a könyvelését, ami olyan kínosan precíz volt, hogy az adóhatóságok röpke pár év alatt ötször is teljes kivizsgálást tartottak nála azt gyanítva, hogy minimum egy hullát rejteget a lakásában."


Megjegyzések